Gå til innhold

Værste overføring av bok til film


Anbefalte innlegg

Av og til lages det gode filmer av gode bøker, ofte ikke. Hva er ditt eksempel på der en god bok ble en helt rævva film?

 

Min personlige mening: "Den Røde Darge" av Thomas Harris, første boken i triologien om Hannibal Lecter. Mener også at svert mange filmatiseringer av Tom Clancys bøker hører hjemme i denne listen. Din mening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten samtlige Stephen King-filmatiseringer, noen eksempler:

 

- The Tommyknockers

- Children of the Corn

- Trucks

 

Jeg er meget spent på disse to filmene:

 

- The Girl who loved Tom Gordon, George A. Romero som skal regissere den :o

- Bag of Bones, kanskje den beste Stephen King-boken. (Bortsett fra Dark Tower selvsagt.)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Gennerelt sett:

En bok er en bok, og en film en film! Jeg har ikke sett en eneste Harry Potter film, Ikke Eragorn, har Ingen planer om å Se Hobbiten om den kommer og angrer bittert på at jeg så Ringenes Herre. Filmer av bøker blir kun bra om du tenker dem hver for seg er nå min mening. Og om det er en bok du er virkelig glad i, er du dømt til å bli skuffa... Den eneste filmen jeg har syntes vært ok er "den som frykter ulven".

Lenke til kommentar

Battle Royale, boken er imo en veldig bra bok, men filmen derimot er ikke akkurat noe å skryte av. Filmen forandret mye på historien og slutten. Men veldi bra bok da vertfall :)

 

Haikerens guide til galaksen er med god margin den artigste boken jeg noen gang har lest, filmen kan ikke sammenlignes. De artigste delene av boka var jo ikke med på filmen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...