Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

og dere skjønner ikke at Mythic+0 i LFD ikke trenger å gi samme loot som i Mythic utenom, samme som at LFR ikke gir samme loot som Normal

 

Vi har allerede fått bedre epics fra andre plasser, warfronts gir 340+

 

Er jo ikke rart at folk er negative til WoW når vi har slike spillere som dere som ikke vil tillate at casuals får tilgang på alt innhold

Dere er faktisk problemet, ikke de som vil ha Mythic i LFD

Når noe er i LFD forventer folk å motstandsløst gli gjennom. Hvis det blir såpass vanskelig at man må gjøre bittelitt innsats, så blir det massiv gråt på diverse fora.

 

Det er ingen som vil nekte casuals tilgang til noe. Casuals er hjertelig velkomne til å finne seg gruppe i det fantastiske group finder-systemet.

 

Jeg har full jobb og småbarn, hus og hage, og spiller i utgangspunktet et par timer noen kvelder i uken (har fått utvidet det til et par timer nesten hver kveld i uken i fbm release av ny expansion) og har en karakter som skal gjøre sin første m+10 i kveld og en annen, som ble 120 forrige tirsdag senkveld, som har tanket m+7 og nå har ilvl 344.

 

På sistnevnte laget jeg grupper for å kjøre mythic dungeons før jeg ble ilvl 300,og startet med m+ fra ilvl 305 eller noe slikt. Gruppene laget jeg selv, med randoms, på notime, vha group finder.

 

Spillet er _veldig_ casual friendly, om man definerer casual ut fra hvor mye tid man bruker på det. Hvis definisjonen derimot ekskluderer sosial interaksjon, fem minutter på å sette sammen grupper, og evnen til å frakte karakteren til inngangen til en dungeon (som, såvidt jeg vet, alltid har flight path like i nærheten), så er det kanskje ikke så friendly..

Endret av Kohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo forskjellige måter å få grupper via LFD. Du har vanlige dungeon and raid finder som bare setter deg i en kø og kaster deg inn når det er ledig plass. Også har du jo muligheten til å søke etter pre-mades da hvor de som har opprettet gruppa i LF-tool også kan de godta spillere som forsøker å joine etter eget godtbefinnende.

 

Det å skaffe grupper utenfor LF-tool er det vel relativt få som gjør i disse dager med mindre de holder på innad i eget guild? Uansett  så har jeg tatt en del innhold via både LFD og via pre-made groups LF-tool og hovedproblemet og utfordringa er jo at absolutt ingen spillere har tid eller tålmodighet til noe som helst. Alle har en slags forventing og krav om at alle skal vite og kunne alt til enhver tid og det er absolutt ingen aksept for at du ikke skal kunne og vite alt til enhver tid. Det er absolutt ingen tålmodighet så ingen forsøker å forklare hvordan ting fungerer, så om man først dør eller wiper så er det fremdeles ingen som gidder å si noe fornuftig etterpå i et forsøk på progressere gruppa, det er bare drittslenging og klaging. Ting som interrupt ser jo helt på styr da det er null kommunikasjon eller system, så plutselig bruker alle interrupt samtidig, eller så bruker ingen osv..

 

Det dreper jo fryktelig mye av sjarmen og gleden, og jeg er ikke en spiller som gidder å se på YouTube-videoer og få spoilet hele innholdet før jeg tar en ny dungeon eller RAID bare fordi diverse spillere er såpass høye på seg selv at de forventer at ting skal gå plettfritt samme dag som innholdet blir gjort tilgjengelig i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Det dreper jo fryktelig mye av sjarmen og gleden, og jeg er ikke en spiller som gidder å se på YouTube-videoer og få spoilet hele innholdet før jeg tar en ny dungeon eller RAID bare fordi diverse spillere er såpass høye på seg selv at de forventer at ting skal gå plettfritt samme dag som innholdet blir gjort tilgjengelig i spillet.

Du innser ikke at folk er muligens mer opptatt av å ta en boss / loot en hele loren rundt dungeonen/raidet?

Å komme uforberedt til et raid er uaktuelt for min del, jeg vil gjøre min del for at vi lykkes.

 

Og med unntak av 2 mythic only dungeons, har du ikke alt spilt igjennom de andre på lettere vanskelighetsgrad?

 

Det blir og helt feil si "tålmodige grupper eksisterer ikke", har du i hele tatt forsøkt å opprette en selv?

 

Bror min har ikke hatt tid til å spille før nå, og ble lvl 120 i helgen.

I går "hjalp" jeg han med 4 mythic dungeons (byttet ut alle de 3 andre for hver gang), og med unntak av meg selv var de fleste rundt 325-330 .

Gruppene var selvfølgelig tagget med "gearing up for fresh / alts". Du kan legge til noe sånn som "bring patience" for ekstra klarhet. 

Gruppen var som regel full og klar inne i dungeonen i løpet av 5 minutt. 

 

Ja, som forventet gikk ikke gruppene helt knirkefritt (iallefall hva jeg er vane med), og et par ganger måtte jeg markere targets for fokus og forklare kjapt hvor viktig det var med interrupts / spesifikke mechanics.

Men ingen leavet pga. noen wipes og folk var generelt veldig tålmodige.

 

Så for meg blir det så tydelig at du ikke har gitt det noe skikkelig forsøk.

 

Raids blir det verre med, da det blir alltid noen råtne egg i en så stor tilfeldig gruppe.

Er raiding noe du ønsker å få gjort i BFA, skaff en guild.

Spesielt i Uldir er det en del bosser som er et mareritt for pugs. 

 

Dessuten så eksisterer LFR som story mode, om du er så opptatt av det. 

Lenke til kommentar

Nå er det jo forskjellige måter å få grupper via LFD. Du har vanlige dungeon and raid finder som bare setter deg i en kø og kaster deg inn når det er ledig plass. Også har du jo muligheten til å søke etter pre-mades da hvor de som har opprettet gruppa i LF-tool også kan de godta spillere som forsøker å joine etter eget godtbefinnende.

 

Det å skaffe grupper utenfor LF-tool er det vel relativt få som gjør i disse dager med mindre de holder på innad i eget guild? Uansett så har jeg tatt en del innhold via både LFD og via pre-made groups LF-tool og hovedproblemet og utfordringa er jo at absolutt ingen spillere har tid eller tålmodighet til noe som helst. Alle har en slags forventing og krav om at alle skal vite og kunne alt til enhver tid og det er absolutt ingen aksept for at du ikke skal kunne og vite alt til enhver tid. Det er absolutt ingen tålmodighet så ingen forsøker å forklare hvordan ting fungerer, så om man først dør eller wiper så er det fremdeles ingen som gidder å si noe fornuftig etterpå i et forsøk på progressere gruppa, det er bare drittslenging og klaging. Ting som interrupt ser jo helt på styr da det er null kommunikasjon eller system, så plutselig bruker alle interrupt samtidig, eller så bruker ingen osv..

 

Det dreper jo fryktelig mye av sjarmen og gleden, og jeg er ikke en spiller som gidder å se på YouTube-videoer og få spoilet hele innholdet før jeg tar en ny dungeon eller RAID bare fordi diverse spillere er såpass høye på seg selv at de forventer at ting skal gå plettfritt samme dag som innholdet blir gjort tilgjengelig i spillet.

Jeg har ikke lært instancer ved å se på youtube, men ved å spille selv. Fra mitt perspektiv er det fryktelig irriterende, når jeg har en key og lager gruppe, når folk signer opp, de har veldig bra gear, jeg spør "Do you know the instance", de svarer "Ye, of course" (eller "ofc"), og de wiper oss på å gjøre alt feil allerede på første boss.

 

Da gidder jeg å forklare før try 2. Men da blir jeg gjerne møtt med arrogante svar, påstander om at jeg tar feil, med påfølgende gjentakelse av samtlige feil på neste forsøk.

 

Da blir man lei ass. Er noen ærlige på at de ikke kjenner bossene, får de selvfølgelig mer tålmodighet. Problemet er at folk enten flat out lyver for å få innpass i grupper eller rett og slett vet så lite at de ikke forstår hvor lite de vet.

 

Enkelte bosser er rett og slett killer med svake randoms, som førsteboss i Temple.

 

Det er dog ikke Blizzards feil. Bossene må ha mechanics for at spillet skal være interessant for mange av oss. For de som ikke er interessert i å legge innsats i å lære og i møte utfordringer finnes det plenty av andre ting å gjøre.

 

Lag dine egne grupper, og skriv tydelig at du er i instance for å lære. Det finnes til og med communities for folk som vil ha mer tålmodige runs. Men ikke forvent tålmodighet fra folk som har grunn til å forvente at du kan basics om du stiller uforberedt.

 

Som regel holder det forresten å lese dungeon journal og følge med på effekter og bossaktivitet for å klare seg godt.

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt alt av content burde vært i LFD. Det er en quality of life-upgrade. Det har ingen annen effekt enn å gjøre spilletiden din mer verdt. I steden for å fly rundt på flight paths, så kan man gjøre ting som faktisk er moro, nemlig dungeons og raids.

 

Det samme gjelder flying. Det burde vært standard fra dag én. Så kan jeg bruke tiden på ting som faktisk er moro, i steden for å bruke tiden min på å løpe rundt på bakken i evigheter.

Enkel tilgang gir forventning om enkelt content. Hvordan skal det være mulig å få organisert grupper gode nok til eksempelvis m+10 eller mythic raids om enhver er fri til å signe opp og det ikke finnes mulugheter for å sortere?

 

Group Finder er vanskelig nok å sortere i, men der finnes i hvert fall muligheten, vha. raider.io-score.

 

Det finnes 360-spillere der ute som knapt er i stand til å levere 6k dps, og som knapt forstår en mechanic som shell bounce i freehold (jeg har spilt med en).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 Problemet er at folk enten flat out lyver for å få innpass i grupper eller rett og slett vet så lite at de ikke forstår hvor lite de vet.

 

Vi manglet en demon hunter / warrior / monk for "vår" taktikk med orbs på G'huun.

Prøvde å invitere 3 pugs som alle sverget på at de hadde stålkontroll, de joinet til og med Discord slik at de fikk klare instrukser om når det var deres tur.

 

Var veldig tydelig at de hadde null peiling på nettopp det de skulle ha stålkontroll på, så de røk rett ut av raidet etter 1 forsøk.

Endte opp med å løse det på en annen måte enn å innhete pugs. 

Lenke til kommentar

Jeg lagte en lang post over.

 

Men kort oppsummert så fjernet de ekstremt mye dybde med å fjerne artifact våpen, legendaries og tier sets og erstatte med disse helt passive azerite traitene.

I tillegg så fjerner masterloot og legger ganske strenge restriksjoner på bytting av personal loot (en av restriksjonene har de måtte fjerne alt).

Artifactvåpen, legendaries og tier sets gav dybde? Det gav noe å jakte på som det var j... frustrerende å ikke få, men straks man hadde det var det stort sett veldig klart hva som var BiS.

 

Legendaries gav kanskje litt dybde når man hadde stort sett alle, i situasjoner hvor man måtte/kunne velge eks. mellom survivability og dps/hps, noe det burde være mulig å få til med azerite gear også.

 

Hva gjelder PL vs ML så forstår jeg ikke helt hvorfor det gråtes så mye over det, spesielt siden sutringen stort sett kommer fra den delen av wow-befolkningen som gjerne ellers klager på at epics er for lett tilgjengelige.

 

ML gjorde at gearingen av raidere gikk langt kjappere, spesielt for dem som kjørte heftige split runs. I det hele tatt ble det slik at man nesten måtte kjøre split runs for å kunne konkurrere på et nivå i progress. Uønsket, destruktiv atferd, som det var på sin plass at de adresserte.

Lenke til kommentar

Enkel tilgang gir forventning om enkelt content. Hvordan skal det være mulig å få organisert grupper gode nok til eksempelvis m+10 eller mythic raids om enhver er fri til å signe opp og det ikke finnes mulugheter for å sortere?

 

Group Finder er vanskelig nok å sortere i, men der finnes i hvert fall muligheten, vha. raider.io-score.

 

Det finnes 360-spillere der ute som knapt er i stand til å levere 6k dps, og som knapt forstår en mechanic som shell bounce i freehold (jeg har spilt med en).

Og så? Bare la slike grupper feile. Man trenger ikke røre vanskelighetgraden, bare fordi man introduserer LFD.

 

Det som er mest suksesfullt er selvsagt fremdeles å lage egen gruppe, spesielt på Mythic og Heroic. Men man burde fremdeles ha muligheten til å bruke LFD dersom man vil. Kanskje for å fylle opp de siste par spottene, eller kanskje kun for å slippe å løpe til inngangen av raidet. Det gjør bare ting mer effektivt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=3B8Gz-990sM

 

Må si meg enig i veldig mye av det som blir sagt her, BFA så langt virker utelukket til å være designet rundt tanken "hvor lenge kan vi få spillerne til å gjøre dette?" i stedet for å spør om "dette" er interessant i hele tatt.

Begynner å gå tom for grunner til å logge på å spille utenom kvelder med raid.

Anbefaler å bruke tiden på å pushe keys i m+. Ikke for gear eller ap, men for utfordringer og morroskyld. Personlig finner jeg det ekstremt artig og interessant. Ikke spill for rewards, men for fun!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så? Bare la slike grupper feile. Man trenger ikke røre vanskelighetgraden, bare fordi man introduserer LFD.

 

Det som er mest suksesfullt er selvsagt fremdeles å lage egen gruppe, spesielt på Mythic og Heroic. Men man burde fremdeles ha muligheten til å bruke LFD dersom man vil. Kanskje for å fylle opp de siste par spottene, eller kanskje kun for å slippe å løpe til inngangen av raidet. Det gjør bare ting mer effektivt.

Nei. Problemet med å tilrettelegge for feiling er at det tilrettelegger for frustrasjon, syting, lukkede kontoer og påfølgende nerfing av content.

 

I Cataclysm gjeninnførte Blizz endelig utfordrende femmannsinnhold ved å tune heroic dungeons ganske tøft. Man måtte faktisk cc-e trash og dodge mechanics.

 

Den påfølgende gråtingen førte til flom i Thousand Needles. Området ligger fremdeles druknet i noobtårer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Artifactvåpen, legendaries og tier sets gav dybde? Det gav noe å jakte på som det var j... frustrerende å ikke få, men straks man hadde det var det stort sett veldig klart hva som var BiS.

 

Legendaries gav kanskje litt dybde når man hadde stort sett alle, i situasjoner hvor man måtte/kunne velge eks. mellom survivability og dps/hps, noe det burde være mulig å få til med azerite gear også.

 

Hva gjelder PL vs ML så forstår jeg ikke helt hvorfor det gråtes så mye over det, spesielt siden sutringen stort sett kommer fra den delen av wow-befolkningen som gjerne ellers klager på at epics er for lett tilgjengelige.

 

ML gjorde at gearingen av raidere gikk langt kjappere, spesielt for dem som kjørte heftige split runs. I det hele tatt ble det slik at man nesten måtte kjøre split runs for å kunne konkurrere på et nivå i progress. Uønsket, destruktiv atferd, som det var på sin plass at de adresserte.

Legendaries var så absolutt frustrerende, skal ikke påstå noe annet.

Tier sets har alltid vært kurrant å få tak i syns nå jeg, og med artifact våpen hadde du til tider en trait å jobbe mot. (skal ikke påstå at det 11 poenget i concordance var veldig spennende).

Dybde er uansett noe helt annet enn "dette tar lang tid å få" .

Faktumet at tier sets, legendaries og enkelte traits endret hvordan du spilte classen din (med mindre du valgte å ignorere hva de gjorde helt).

Ta fire mage sine legendary braces som et eksempel, de førte til at du måtte hardcaste pyroblast med jevne mellomrom, et spell du ellers kun brukte til instantcast procs (heating up), eller frost DK sin legendary chest(om jeg husker rett) som inkluderte Chains of Ice i DPS rotasjonen din.

Tier sets var lignende, ta f.eks. T20 for MM hunter:

 

Ja, det finnes legendaries, tier sets og artifact traits som ikke var noe mer interessant enn det vi får på azerite armor.

Problemet er at de fjernet alt dette på en gang, og da føles classene veldig ribbet sammenlignet med i Legion.

 

ML looten uttalelsen din er også helt feil, dette er fra Q&A med Ion fra 26. april:

 

 

Personal loot has really been the default choice in Legion. The only place where it's not is Guild Groups in raiding content. The choice was not meant to curb split raiding. The advantages are it has is more consistency over the entire game and it adds something personal. 

 

Group and Master Loot makes you the mercy at others. When you kill a boss, the reward is disconnected and you deserve the loot. 

 

Trading will allow for the social structures to do some things with loot.

 

Som hadde vært vel og bra hadde de enten:

- Gjort at man kun trade ting man ikke trengte, til tross for at ilvl var høyere enn det du alt hadde.

- Faktisk gjort ilvl relevant, slik at høyere ilvl alltid var det klare valget. 

 

Problemet er ikke isolert at "master loot ble fjernet", men systemet som det ble erstattet med. 

Edit: Forøvrig merkelig å si i samme post at "tier sets var dritt når du aldri fikk itemet" og likevel være så mot master loot.  :wee:

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Legendaries var så absolutt frustrerende, skal ikke påstå noe annet.

Tier sets har alltid vært kurrant å få tak i syns nå jeg, og med artifact våpen hadde du til tider en trait å jobbe mot. (skal ikke påstå at det 11 poenget i concordance var veldig spennende).

Dybde er uansett noe helt annet enn "dette tar lang tid å få" .

Faktumet at tier sets, legendaries og enkelte traits endret hvordan du spilte classen din (med mindre du valgte å ignorere hva de gjorde helt).

Ta fire mage sine legendary braces som et eksempel, de førte til at du måtte hardcaste pyroblast med jevne mellomrom, et spell du ellers kun brukte til instantcast procs (heating up), eller frost DK sin legendary chest(om jeg husker rett) som inkluderte Chains of Ice i DPS rotasjonen din.

Tier sets var lignende, ta f.eks. T20 for MM hunter:

 

Ja, det finnes legendaries, tier sets og artifact traits som ikke var noe mer interessant enn det vi får på azerite armor.

Problemet er at de fjernet alt dette på en gang, og da føles classene veldig ribbet sammenlignet med i Legion.

 

ML looten uttalelsen din er også helt feil, dette er fra Q&A med Ion fra 26. april:

 

 

 

Som hadde vært vel og bra hadde de enten:

- Gjort at man kun trade ting man ikke trengte, til tross for at ilvl var høyere enn det du alt hadde.

- Faktisk gjort ilvl relevant, slik at høyere ilvl alltid var det klare valget.

 

Problemet er ikke isolert at "master loot ble fjernet", men systemet som det ble erstattet med.

Edit: Forøvrig merkelig å si i samme post at "tier sets var dritt når du aldri fikk itemet" og likevel være så mot master loot. :wee:

Tier sets har vært greie å få tak i om man raider, spesielt om man tilhører en raidekjerne i et guild pre ML->PL. Men jeg er blant dem som var veldig glad for at de forsvant, ettersom de ofte gjorde ekstremt mye for output og dermed satte oss som kun fokuserer på m+ men vil være konkurransedyktige langt tilbake dps-/hps-/mitigasjonsmessig komperativt med raidere.

 

Jeg er av den oppfatning at man ikke bør måtte gjøre raids for å ha det beste m+-gearet, eller vice versa (samme gjelder for pvp, og det hadde også vært flott om det beste world quest-/exploration-gearet kom fea slikt innhold).

 

Det var jo et kjempeproblem i Legion, imo. Man "måtte" spame m+ for AP, måtte gjøre WQ for legendarysjanser, måtte raide for legendaries og tier-sets. Der synes jeg BfA har tatt skritt i rett retning (med azerite gear, muligens trinkets, fra raids og ap fra island expeditions som unntak).

 

At rotasjon blir endret av items kan være interessant og gøy. Det kan dog også være ødeleggende. Eksempelvis var warrior dps-speccs rimelig drit kjedelige, imo, og ineffektive uten rett legendaries og set items. De var ikke de eneste. Samtidig risikerer man jo også at rotasjonen blir mye kjedeligere eller på annet vis verre med bedre gear. Min enhancement shaman måtte (burde i hvert fall) etterhvert som den fikk bedre gear velge et talent som ble nok en knapp å trykke på i starten av hvert pull før rotasjonen og output kunne starte.

 

Til BfA har de gjort endringer som, imo og med de klassene jeg har spilt, har gjort baseline rotasjon bedre enn den var i starten av legion. Vi får kanskje ikke gear som gjør rotasjonen veldig annerledes, men trenger det kanskje ikke heller.

 

Det du oppfatter som en motsigelse er ikke det. Jeg fikk ikke tak i tier sets fordi jeg knapt raidet.

 

Jeg forstår at overgangen til PL øker problemet med at man blir i overkant avhengig av RNG. Derfor håper jeg for deres skyld at de kommer med noe bad-luck protection currency ting. ML kan godt tilhøre fortiden, fordi det ble grovt utnyttet på mange måter (split runs, ninjaing, pug-leaders som stakk av med loot, tryouts som aldri fikk loot, etc).

Lenke til kommentar
Ting var "vanskelig" i Classic og TBC. Heroic dungeons kunne ikke bli massekrert før man hadde en 5-mann som var betydelig godt geara. Så kom Wotlk og man trengte plutselig hverken taktikk eller CC. Tank fikk threat og kunne knapt miste den og alt du trengte å gjøre var å finne AoE knappen din og spamme den. 

 

Folk blei vant til dette. Rewards for mindre innsats. 

 

Så da Cata Heroics kom så var folk så vant til det forrige formularet at det at ting blei vanskeligere igjen blei en negativ opplevelse. Så det blei tuna ned igjen - og holdt seg der. 

 

Helt til noe av det mest geniale påfunnet dem noensinne har hatt blei introdusert -  M+. Jo høyere tall bak M'en, jo vanskeligere blei det, og det var folk innefortstått med. Ingenting blei frarøva. Heroics var fortsatt steamroll. World bosses ga Raid Loot og folk som ikke hadde lyst til å legge innsats i timesvis med raiding fikk fortsatt muligheten til å geare opp. 

 

Blizzard har gjentatte ganger prøvd å gjenskape det systemet som var i gode gamle dager, da folk akseperte at ting var utenfor deres rekkevidde men det går ikke lengre. Dem har allerede gitt folk en smak (badge-gear, catch-ups osv), og da går det ikke å fjerne det igjen. Spesielt ikke etter at dem allerede har skapt den "comfort-zonen" hvor det er mulig å få bra gear uten å trenge å raide eller gjøre organisert end-game stuff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Baseline class i legion var kanskje ikke så sprekt nei.
Men så var man aldri baseline heller, man begynte umiddelbart å låse opp karakteren sin, nye ting ble hele tiden tilføyd med artifact traits, tier sets og legendaries.

Så at baseline BFA muligens er bedre enn baseline Legion sier ikke så fryktelig mye, og det viktige poenget her er at baseline BFA er og blir classen din for resten av expansionen slik det ser ut pdd.

Alt du får fra nå er passive effekter som du ikke kan gjøre noe med.

Folk med legendaries gruer seg til level 116 siden legendaries slutter å fungere, i stedet for å glede seg til noe nytt (som de aldri får).

Mao. classen deres har mer dybde ved 110 enn de har ved 120, du ser hvor feil det blir? Hvor er progresjonen og utviklingen? En av basiselementene i et RPG om du spør meg. 

 

Så du er i mot at det å ha suksess med en gruppe på 10-30 spillere over flere timer skal få bedre rewards enn en gruppe på 5 får i løpet av en halvtime?
Det kommer jeg aldri til å forstå meg på, og tror det er ene og alene en uttalelse basert på hva som passer deg best som ikke gidder å raide.

 

Forøvrig, er du klar over en av de beste traitsene for nesten samtlige classer kun er tilgjengelig i Uldir?

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Baseline class i legion var kanskje ikke så sprekt nei.

Men så var man aldri baseline heller, man begynte umiddelbart å låse opp karakteren sin, nye ting ble hele tiden tilføyd med artifact traits, tier sets og legendaries.

Så at baseline BFA muligens er bedre enn baseline Legion sier ikke så fryktelig mye, og det viktige poenget her er at baseline BFA er og blir classen din for resten av expansionen slik det ser ut pdd.

Alt du får fra nå er passive effekter som du ikke kan gjøre noe med.

Folk med legendaries gruer seg til level 116 siden legendaries slutter å fungere, i stedet for å glede seg til noe nytt (som de aldri får).

Mao. classen deres har mer dybde ved 110 enn de har ved 120, du ser hvor feil det blir? Hvor er progresjonen og utviklingen? En av basiselementene i et RPG om du spør meg.

 

Så du er i mot at det å ha suksess med en gruppe på 10-30 spillere over flere timer skal få bedre rewards enn en gruppe på 5 får i løpet av en halvtime?

Det kommer jeg aldri til å forstå meg på, og tror det er ene og alene en uttalelse basert på hva som passer deg best som ikke gidder å raide.

 

Forøvrig, er du klar over en av de beste traitsene for nesten samtlige classer kun er tilgjengelig i Uldir?

1. Jeg er klar over at beste traits kun er tilgjengelige i Uldir, ja. Det var noe jeg håpet at vi slapp i BfA, slik at man kunne være konkurransedyktig i PvP og i M+ uten å måtte raide.

 

2. Nei, jeg mener ikke at man skal få bedre items av enklere innhold. Men slik er det da vitterlig heller ikke. Raids gir best loot, og det gir mer loot per investerte time. Raiderne i guildet vår får mer brukbar loot per time i raid enn hva vi som gjør m+ har fått per time i m+. Jeg vil ikke ha mer eller bedre loot fra m+ enn de får fra raid. Jeg vil primært ha loot som er bedre egnet i spilldelen man farmer det (best gear for m+ fra m+, best loot for raid fra raid, best gear for pvp fra pvp, men uten at forskjellen er så enorm at man blir fullstendig gimpa i det ene med loot fra det andre), sekundært en balanse og i det minste ikke items som er soleklart best kun tilgjengelig fra en type innhold. Det er for dumt når enkelte items, som set items,legendaries, og enkelte trinkets, buffer dps med 10%, og kun er tilgjengelige som sjeldne, random drops eller som drops fra raid.

 

Jeg har selv raidet på rimelig seriøst nivå, og har alltid vært av den oppfatning at dedikasjon og innsats skal belønnes. Men du klarer ikke overbevise meg om at det er særlig vanskeligere å gjøre heroic uldir enn det er å gjøre 10+ på nåværende tidspunkt.

 

3. Det er alltid slik at karakteren mister potens ved en ny ekspansjon. Dette har folk klaget over siden de måtte bytte ut epics fra vanilla med greens fra tbc. Rotasjon kan endres simpelthen av mer haste, mer crit, mer mastery og/eller mer main stat. Vi har aldri, før legion, hatt behov for legendaries og artifact våpen, og til Legion fikk (nærmest?) alle speccs en redesign for at de skulle tilpasses systemet - som innebar at noen av dem startet døll og utviklet seg over tid.

 

Nå starter de bedre, men litt tregt sett i forhold til end of legion. De vil bli bedre med stats og (er jeg sikker på) azerite gear. Endringene blir nok ikke så store underveis som i legion, men det har blitt tatt hensyn til ved at de har fått en friskere baseline.

 

Jeg spiller outlaw rogue. Likte ikke rogue i legion, elsker det nå. Jeg spiller pally (prot til nå, for å enkelt få grupper mens jeg gearer), som har noen hull i rotasjonen, men som har blitt mye bedre grunnet endring av judgement window. Og jeg spiller litt fury warrior, som allerede fra første stund føles bedre enn den noengang gjorde i legion (for en som var sistemann i raidgruppen (raidet i starten av legion) til å få legendary, og som aldri fikk set items på warrioren i hvert fall).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vi har aldri, før legion, hatt behov for legendaries og artifact våpen, og til Legion fikk (nærmest?) alle speccs en redesign for at de skulle tilpasses systemet - som innebar at noen av dem startet døll og utviklet seg over tid.

Nei, men før Legion fikk vi i det minste talents og nye abilities.

 

Vi fikk ikke det i Legion, med en lovnad om at artifact våpenet skulle være det nye progresjonsystemet. 

Nå er artifact våpen borte og vi sitter igjen med azerite armor, som er langt i fra like tilfredsstillende, spesielt når ting er så dårlig balansert at de generiske traitene er de beste. 

 

Outlaw rogue er vel topp 3 liste av mest forbedret til BFA, hadde jo store problemer med Roll the bones i store deler av Legion.

Et spec er ikke representativt for status på resten, du skulle spilt Fire Mage i Legion, og så prøvd igjen nå.

Da hadde du neppe sagt det samme. 

 

De mistet masse, fikk noe tilbake i form av talents (som igjen tvinger deg til å velge mellom 2 ting du hadde på likt fra før + du mister et valg fra tidligere).

Samme historie får du også på f.eks. balance druid. 

 

Og så har vi jo alltids shaman og shadowpriest, som har kommet fryktelig dårlig ut av Legion, og som Blizzard ikke greier å fikse før 8.1.

Lenke til kommentar

Nei, men før Legion fikk vi i det minste talents og nye abilities.

 

Vi fikk ikke det i Legion, med en lovnad om at artifact våpenet skulle være det nye progresjonsystemet.

Nå er artifact våpen borte og vi sitter igjen med azerite armor, som er langt i fra like tilfredsstillende, spesielt når ting er så dårlig balansert at de generiske traitene er de beste.

 

Outlaw rogue er vel topp 3 liste av mest forbedret til BFA, hadde jo store problemer med Roll the bones i store deler av Legion.

Et spec er ikke representativt for status på resten, du skulle spilt Fire Mage i Legion, og så prøvd igjen nå.

Da hadde du neppe sagt det samme.

 

De mistet masse, fikk noe tilbake i form av talents (som igjen tvinger deg til å velge mellom 2 ting du hadde på likt fra før + du mister et valg fra tidligere).

Samme historie får du også på f.eks. balance druid.

 

Og så har vi jo alltids shaman og shadowpriest, som har kommet fryktelig dårlig ut av Legion, og som Blizzard ikke greier å fikse før 8.1.

Du får mene hva du mener. Jeg synes heller ikke alt er topp. Men jeg koser meg enormt med gameplay og elsker m+ og de utfordringene det gir å pushe keys der. God følelse å få klønegruppa vår til endelig å lykkes med å time en nier i går, slik at vi har en tier klar til kvelden i kveld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

General

  • Archive of the Titans: Primary stat bonus increased by 20%

  • Laser Matrix: Damage reduced by 30%

  • Thunderous Blast: Damage reduced by 35%

Death Knight

  • (Frost) Frozen Tempest: Damage increased by 100%

Druid

  • (Feral) Blood Mist: Damage increased by 125%

Hunter

  • (Beast Mastery) Feeding Frenzy: Damage increased by 400%

  • (Marksmanship) Arcane Flurry: Duration increased to 10 seconds, damage reduced by 45%

Mage

  • (Arcane) Brain Storm: Duration increased to 30 seconds, Intellect bonus reduced by 75%

  • (Fire) Firemind: Intellect bonus increased by 30%

Monk

  • (Windwalker) Iron Fists: Required targets reduced to 3

  • (Windwalker) Swift Roundhouse: Damage bonus reduced by 55%

Rogue

  • (Assassination) Shrouded Suffocation: Damage bonus reduced by 40%

Shaman

  • (Elemental/Enhancement) Natural Harmony: Secondary stat bonuses increased by 40%

Warlock

  • (Affliction) Sudden Onset: Damage bonus reduced by 30%

  • (Demonology) Demonic Meteor: Damage increased by 200%

  • (Destruction) Flashpoint: Duration increased to 10 seconds, Haste bonus increased by 25%

Warrior

  • (Fury) Simmering Rage: Damage increased by 35%

 

Litt tuning av azerite traits, det måtte jo til.

Problemet er jo at systemet er så håpløst designet at man helst bør ta vare på azerite gearet man plukker med seg i tilfelle nerfs / buffs.

Om ikke logger man inn en dag og oppdager at man har mistet 2k DPS, og må begynne å farme gear med de nye mest optimale traitsene. 

 

Jeg kom heldigvis godt ut av det på min DH, de generelle traitene som aldri har droppet for meg (Thunderous blast og Laser matrix) ble nerfet, og den traiten jeg har stacket forblir urørt enn så lenge (Revolving blades), selv om den nå er bortimot best på både ST, Cleave og AOE.

 

Edit: Innså akkurat det eneste måten å få bedre ilvl på azerite gear med Revolving blades, er om jeg har helt hinsides flaks og får det fra weekly chesten.

Nice.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Litt tuning av azerite traits, det måtte jo til.

Problemet er jo at systemet er så håpløst designet at man helst bør ta vare på azerite gearet man plukker med seg i tilfelle nerfs / buffs.

Om ikke logger man inn en dag og oppdager at man har mistet 2k DPS, og må begynne å farme gear med de nye mest optimale traitsene.

 

Jeg kom heldigvis godt ut av det på min DH, de generelle traitene som aldri har droppet for meg (Thunderous blast og Laser matrix) ble nerfet, og den traiten jeg har stacket forblir urørt enn så lenge (Revolving blades), selv om den nå er bortimot best på både ST, Cleave og AOE.

 

Edit: Innså akkurat det eneste måten å få bedre ilvl på azerite gear med Revolving blades, er om jeg har helt hinsides flaks og får det fra weekly chesten.

Nice.

At det ikke dropper azerite gear fra end-of-dungeon chest er en liten skandale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

At det ikke dropper azerite gear fra end-of-dungeon chest er en liten skandale.

Noe vi kan være helt enige om :-)

 

De vil ikke at vi skal spamme dungeons for enkelte items med de rette traitsene, samtidig som de gjør traitene latterlig ubalansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...