Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker på dps setup? healersetup?

 

Blir litt "man tager hva man haver" då vi har hatt problem med fylle raida med nok coreraiders. Då må en ofte ta med socials, som fører til mykje dårligare dps, som fører til deaths/enrage/wipe. Basicly.

 

adds - warrtank

boss - pally

hpala

hpriest

restodruid/boomkin (avhengig av 2/3 healer setup)

 

diverse dps...stort sett et par dk's, 1 rogue, 1 lock, 1 ele shammy, 1 shadowpriest. (ta en av desse vekk for å få comp).

Lenke til kommentar

Det er viktig at healers får med seg Flash Freeze og slenger på noen kjappe heals.

 

Hvis dere hadde byttet på tankene, så kan pala boble ut av sin Flash Freeze, om det er et problem.

Vi hadde add-tanken vår få ene etter andre Flash Freeze, var så greit at han hadde en mulighet hvis DPS var trege.

Positioning er også ganske viktig der.

Lenke til kommentar

Hvor høy er den gjennomsnitlige dps'n deres? Og har dere gode nok folk til å ta ned adds i grønn fase?

 

Generelle regler på Maloriak er jo:

1) I rød fase skal ingen (utenom tanks) stå i ilden med debuff.

2) I blå fase skal det aldri skje at noen blir Flash Freez'a fordi de står for nære noen andre.

3) I grønn fase skal adds dø så raskt som over hode mulig.

Alt dette for å minimalisere healingen som trengs.

 

4) Ha MT healer i midten av rommet. Raidhealers skal stå på høyre og venstre side slik at man har hver sin side å dekke ang. flash freeze.

Lenke til kommentar

Joda, men det fordrer en 3 healer setup, og det har vi ikkje dps til per no. En rogue på 15k, og resten fra 12 og nedover. Er ikkje noke å bli feit av.

 

Våre beste forsøk har vore med 2 healer setup, der shammy/shadowpriest/boomkin supplerer med healingrain/hymn/tranq ved behov.

 

Vi har greid halfus med verst drakesetup og nest verst drake setup, så healers er iallefall kompetente, men RNG tar rotta på oss kvar gang =P

 

7 min enrage timer skulle gå fint med 3 healer setup. Synd at det måtte patchast for at en skulle få det ned. Uggen følelse i magen av det.

 

Edit: og utover det så går alt fint i rød og blå fase, om ikkje addtank blir freeza.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Joda, men det fordrer en 3 healer setup, og det har vi ikkje dps til per no. En rogue på 15k, og resten fra 12 og nedover. Er ikkje noke å bli feit av.

 

Våre beste forsøk har vore med 2 healer setup, der shammy/shadowpriest/boomkin supplerer med healingrain/hymn/tranq ved behov.

 

Vi har greid halfus med verst drakesetup og nest verst drake setup, så healers er iallefall kompetente, men RNG tar rotta på oss kvar gang =P

 

7 min enrage timer skulle gå fint med 3 healer setup. Synd at det måtte patchast for at en skulle få det ned. Uggen følelse i magen av det.

 

Edit: og utover det så går alt fint i rød og blå fase, om ikkje addtank blir freeza.

 

Hørtes ut som ekstremt dårlig DPS,ja. hehe.

 

Hvor mange prosent er bossen på når den går enrage da?

Første gang vi tok ned bossen på normal hadde vi omtrent sub-heroic gear alle mann og vi tok han med sånn 5 pers levende pga enrage - kiting ftw :p

 

I kveld begynner vi på hard mode på den, skal bli spennende.

Lenke til kommentar

stort sett 2-4 mill hp igjen. med 3 healers treffer enrage tidligare, med 2 healers dør folk då fortare etc i siste fase.

 

Går eg dps (oomkin), ligger eg rundt 12, men er endel med på kiting av adds med typhoon/mushrooms (ingen hunter for en kvasifrosttrap).

Dps i fullt healgear såklart ^^ Heartsong på våpen og gode greier =P

 

Har vel rett og slett spelt for lite raidchicken til å heilt komme på nett med rotasjon. må vel ha meg en liten time på dummy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

flash freeze på add tank er ofte en sikker vinner.

 

Den der er en veldig fin måte å wipe på, spesielt om det skjer når en har 6+ adds.

Har selv hatt endel wipes til akkurat det.

 

Mages kan forøvrig anbefales til denne fighten. ring of frost på 9 adds hjelper veldig mye.

Det jeg har slitt mest med når jeg offtanker er healer aggro. Da damage debuffen adds har gjør det vanskelig som en DK og holde skikkelig aggro når det spawner nye adds. Taunt hjelper svære lite, da de løper rett tilbake til healeren etter at taunt-duration er ferdig. Men det går på et vis med å ha baksiden av rommet for en selv, og en kan løpe rundt og plukke opp nye adds.

 

Ikke akkurat fighten jeg liker best, selv om jeg har fått han ned. Så er nesten glad de gir han 7min enrage, vil hjelpe endel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...