Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Humans(male) ser ut som de springer med en svær kjepp fra rompa og opp til nakken, ikke mye pent. Female er litt bedre. Angående needingen tidligere, vet ikke helt jeg, men han needa og fikk en item som var leather og som jeg kunne benyttet, samt at den var BOP. Om det går an eller ikke spiller ingen trille for meg, det er vann under broa for lenge siden. :)

 

BTW, hvorfor ser alle humans ut som de har Downs syndrom?

Endret av vgard
Lenke til kommentar

sikkert mange gode DK der ute som blir mobba BARE pga. klasse ikke prestasjon.

Klart det er, men alt "DK-hatet" kommer litt av fra med en gang WotLK kom ut. Det florerte av dem... overalt. Det var også en ny og "kul" klasse som igjen tiltrakk gud og hvermann.

Som vi vet, så er WoW et utrolig populært spill og med så mange som spilte DK, så la du merke til de mindre begavede spillerene med en gang, fordi dem var så i flertall.

 

Etterhvert så støtte folk på så mange DK'er med navn som Arthuzz, Returnedarth, Arthasdk, Killerdk etc etc og dermed tok det ikke lange tida før fordommene kom opp. Forbløffende nok viste det seg gang på gang at nettopp DK'er var ikke helt som andre spillere du møtte på. Nybegynnere finner du overalt, men akkurat DKer var på et helt annet nivå av håpløshet.

 

Det sagt; Det finnes så klart MANGE DK'er også som mestrer den klassen og vel så det. (hvis noen skulle føle seg støtt)

Lenke til kommentar

Men hvordan er det å spille healer i forhold til å spille DPS?

Er litt glad i alle healer-klassene, så vet ikke helt hvilken jeg hadde anbefalt...

Bortsett fra at druide er suverent overlegen hvis du senere finner ut at du ikke hadde lyst til å heale alikavel. Og shaman/paladin healing er litt kjedelig (men til gjengjeld utrolig morsomme offspecs).

Dette er strengt talt helt opp til personen som spiller. Personlig har jeg prøvd healing som både druid, shaman og priest, og jeg går alltid tilbake til shamanen min fordi det rett og slett er mye morsommere å heale som shaman for meg. Uansett, så lenge man ikke spiller holy paladin har man mange knapper å trykke på og mye å gjøre i raids som healer, så kan du bare velge ut hvilken stil du liker best etter det.

 

Resto Shaman handler om Earth Shield oppe på tank 100% av tiden og Chain Healing til høyre og venstre mens man passer på hvor man har totems og hvilke av dem man bruker. En god del å tenke på og å holde øye med, men litt laidback også.

 

Resto Druid har jeg ikke spilt seriøst på flere år nå (dog prøvd litt nylig), men de handler bare om HOTs, HOTs og HOTs såvidt jeg har forstått. Mye å passe på her og.

 

Priests er suverene raid healers med både Renew, Prayer of Healing og (hvis man er holy) Circle of Healing. Discipline fokuserer litt mer på single-target eller tankhealing.

 

Holy Paladins er stort sett bare tank healers, men de er suverene på det. Stort mer om de vet jeg ikke.

 

 

Om noen har noe å rette på så værsågod. :)

Lenke til kommentar

Dette er strengt talt helt opp til personen som spiller.

 

 

Yarr, tenkte mest på healing mens man levler. Healing i raids ville jeg nok si er like interessant for alle fire klasser; hvem som er kjekkest å heale med avhenger litt av hvilken patch man er på, og hvem man healer sammen med :)

 

Pre-ICC hadde jeg min verste periode på druiden min; var låst til raid healing, og det absolutt beste jeg kunne gjøre var å hotte opp raidet uansett hva som skjedde ellers.

Snakk om interessant gameplay :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte female NE:

Humans ser rett og slett dumme ut. Sorry to say, men de er altfor kjedelige og "kantete" i WoW imo. Racial ability er ikke så gode i PvP lengre.

Draenei - vurderte igrunn ikke denne rasen som priest. Har flere andre Draenei chars, ville ha noe annet. Dårlige PvP racials.

Dwarfs liker jeg ikke, de ser rett og slett rare ut med cloth armor. Dårlige PvP racials her også.

 

Night Elf - ser bra ut, spesielt female. Stealth racial er fin.

Lenke til kommentar

sikkert mange gode DK der ute som blir mobba BARE pga. klasse ikke prestasjon.

Klart det er, men alt "DK-hatet" kommer litt av fra med en gang WotLK kom ut. Det florerte av dem... overalt. Det var også en ny og "kul" klasse som igjen tiltrakk gud og hvermann.

Som vi vet, så er WoW et utrolig populært spill og med så mange som spilte DK, så la du merke til de mindre begavede spillerene med en gang, fordi dem var så i flertall.

 

Etterhvert så støtte folk på så mange DK'er med navn som Arthuzz, Returnedarth, Arthasdk, Killerdk etc etc og dermed tok det ikke lange tida før fordommene kom opp. Forbløffende nok viste det seg gang på gang at nettopp DK'er var ikke helt som andre spillere du møtte på. Nybegynnere finner du overalt, men akkurat DKer var på et helt annet nivå av håpløshet.

 

Det sagt; Det finnes så klart MANGE DK'er også som mestrer den klassen og vel så det. (hvis noen skulle føle seg støtt)

Skjønner jo det, men det ser ut til at mange ikke får prøve seg en gang; blir bare møtt med "å herregud, din jævla dk" osv osv. På den andre siden; de er sikkert vant til det....

 

Jeg har forøvrig et lite problem med Winterspring Frostsaber-mounten; dsv. questene som leder opp til den. Det er jo så forferdelig få Winterfall Shamans og til dels Winterfall Ursas; og selvsagt er det flere enn meg som er ute etter mounten. Nesten så jeg vurderer å bare gjøre Frostsaber provisions, samtidig vil jo det ta veldig lang tid, siden det ønskede kjøttet ikke dropper hver gang. Sukk... :cry:

Lenke til kommentar

Kunne også tenke meg å levle en healer, bare for å ha prøvd det. Men hvordan er det å spille healer i forhold til å spille DPS? Noen som kan gi en veldig rask innføring i hvordan man gjør det?

 

For å ta det siste først: Man healer de som tar skade/ikke har full hp. Så enkelt er det. :p

Om du healer i dungeons før 80, bare husk å heal de som trenger det, men ikke stress med en gang noen mister litt hp. Mens du levler så er ikke alltid mana regen så bra (avhengig av klasse/spec/gear osv.), så med utålmodige grupper i instancer så må du unngå å gå tom for mana. Ellers er det viktig å prøve å følge med på hvem som kommer til å ta damage, helst før de gjør det, men dette er noe du blir bedre på etterhvert. Da kan du slenge på div. shields/hots osv. etter hva du og din klasse har til rådighet.

 

Ang. hvordan healing er i forhold til dps så krever det mer, men er også morsommere. Du føler du bidrar mer når du har ansvaret for å holde i live en gruppe folk. Ofte så kan en feil på din side føre til en wipe, mens en feil av en dps vil som oftest bare føre til dps-tap, eller hans/hennes egen død. Så alt i alt, mer ansvar på godt og vondt. :)

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig et lite problem med Winterspring Frostsaber-mounten; dsv. questene som leder opp til den. Det er jo så forferdelig få Winterfall Shamans og til dels Winterfall Ursas; og selvsagt er det flere enn meg som er ute etter mounten. Nesten så jeg vurderer å bare gjøre Frostsaber provisions, samtidig vil jo det ta veldig lang tid, siden det ønskede kjøttet ikke dropper hver gang. Sukk... :cry:

Det problemet gir seg ikke. Noen ganger får du nok, noen ganger ikke.

Fordelen med druiden min er at jeg hadde Track Humanoid. Det har vel du også, har ikke du?

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig et lite problem med Winterspring Frostsaber-mounten; dsv. questene som leder opp til den. Det er jo så forferdelig få Winterfall Shamans og til dels Winterfall Ursas; og selvsagt er det flere enn meg som er ute etter mounten. Nesten så jeg vurderer å bare gjøre Frostsaber provisions, samtidig vil jo det ta veldig lang tid, siden det ønskede kjøttet ikke dropper hver gang. Sukk... :cry:

Det problemet gir seg ikke. Noen ganger får du nok, noen ganger ikke.

Fordelen med druiden min er at jeg hadde Track Humanoid. Det har vel du også, har ikke du?

Jo, og det hjelper absolutt, så jeg har grei oversikt og iblant kommer jeg først fram for å si det sånn. Dessuten har jeg brukt endel volley for å sikre meg kills. Men uansett blir det mye venting så fort det er flere på banen. Hvordan du klarte hele greia i løpet av 16 timer beats me!! :)

Lenke til kommentar

Når du får litt mer reputation, får du tak i neste quest, som involverer å drepe giants. Det jeg gjorde da var følgende:

 

Drepe monster for kjøtt på veien ned til furballs, drepe alle furballs i leiren, drepe giants i sørenden, og på veien nord drepte jeg resten jeg manglet (kjøtt fra beist, furballs, etc). Deliver, rinse and repeat.

Lenke til kommentar

Stealth Racial fungerer 1/100 ganger i ICC raidet.

Human females ser bedre ut enn Night Elf females, grunnet deres totale mangel av "I'm a tall, skinny piece of bone"-looket som Night Elves har.

 

Men racials ja. Blir jo bytta ut om et par måneders tid uansett.

Hva? blir racials endret? Kilde? :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...