Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Wow var bedre før, det var også mye mer utfordrene, det må man få lov til å si uten dere skal komme med sure QQ oppgulp. Men jeg spiller forsatt og det er ganske moro.

 

Men ingenting varer evig, så viss alt er så fælt prøv noe nytt! Det er alikevel surt når det kommer patch på patch som i dine øyne ødelegger spillet ytterligere. Ingenting galt å ytre sin misnøye med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow var bedre før, det var også mye mer utfordrene, det må man få lov til å si uten dere skal komme med sure QQ oppgulp. Men jeg spiller forsatt og det er ganske moro.

 

Men ingenting varer evig, så viss alt er så fælt prøv noe nytt! Det er alikevel surt når det kommer patch på patch som i dine øyne ødelegger spillet ytterligere. Ingenting galt å ytre sin misnøye med det.

Neida, for all del. Det er ingenting galt med å si sin mening. Men det handler også om å ha ett litt åpent syn, og være klar for forandringer. Spillet forandrer seg, det må det, eller vil det dø. Og man ser _alltid_ folk som whiner når det kommer nye store patcher. Og etter patchen har gått live, var det ikke så ille alikevel. Man vender seg til det, og finner kanskje ut i etterkant at det var en bedre løsning.

 

Dessuten, om alt skulle vært som i level 60, skulle alle løpt rundt å farmet MC fortsatt? Neitakk.

 

Edit: Slimda, hva er maxgrensen for gull pr char?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Wow var bedre før, det var også mye mer utfordrene, det må man få lov til å si uten dere skal komme med sure QQ oppgulp. Men jeg spiller forsatt og det er ganske moro.

 

Men ingenting varer evig, så viss alt er så fælt prøv noe nytt! Det er alikevel surt når det kommer patch på patch som i dine øyne ødelegger spillet ytterligere. Ingenting galt å ytre sin misnøye med det.

Bedre før? Mer utfordrende? Vet du hvorfor? Det er fordi mesteparten av spilleren ikke hadde noen som satt seg ned å knakk tallene på hvordan ting fungerte. Det er fordi mye av utstyret var regelrett tåpelig oppsatt. Hva i pokker skal du med spirit på melee-plate? Eller Strength på Cloth?

 

Utstyrsmessig var vanilla helt forferdelig. Du ble presset inn i en fast rolle (resto-druid, holy-paladin, holy-priest) for å kunne raide, og alt av utstyr var regelrett tåpelig.

Dette, sammen med folks "newbie-ness", gjorde at alt var mye vanskeligere. Et spill er jo kjempevanskelig når ingen vet hva som foregår.

 

Nå for tiden, har alle tilgang til de beste specs, beste utstyrskombinasjoner samt kjapp tilgang til lesestopp ang. hvordan gjøre det best mulig (elitistjerks.com f.eks).

 

Dette har bidratt til at alle kan mer, noe som gjenspeiles i spillet. Og spillet har vokst enormt mye siden da.

 

Og så har man de rosa nostalgie-brillene. Var det virkelig så koselig å vente på de 5 stk som var AFK i Molten Core, eller han tullingen som pulla bossen? Var det virkelig så morsom å grinde i ukesvis slik man kunne summone sisteboss i Molten Core, samt ha nok utstyr til å banke han uten å bli oneshotta?

Var det virkelig så morsomt å grinde evig-lange dungeons som fikk enhver spiller til å løpe rundt i ring og utbryte "hvor i h. er jeg?!"?

Var det virkelig så morsomt å bli one-shotta av FROSTSHOCK!!!! og lignende tullete egenskaper?

 

Det er helt okei å si at man savner gamle dager når alt var nytt å magisk, men å si at spillet var bedre i gamle dager? Skivebom.

 

Edit: Slimda, hva er maxgrensen for gull pr char?

Tror det er noe som 215k gull ellerno.

Lenke til kommentar

Greia er at det er så utrolig mye whining og det meste av den er grunnløs. Blir som når man leser eviglange tråder om feks hvor usannsynlig lett Ulduar er og man vet at på det tidspunktet er det flere hardmodes som ennå ikke er tatt, men i tillegg så viser det seg at posteren ikke engang har tatt en eneste boss i Ulduar, ikke hardmode, ikke 25 manns eller 10-manns. Det er da man blir så jævla oppgitt over folk som klager.

Ting forandrer seg i et mmo. Sånn er det bare. Hadde det vært status quo hadde garantert en hel masse folk klaget for det. Etter min oppfatning så har blizzard i all hovedsak gjort masse riktig.

Lenke til kommentar
Wow var bedre før, det var også mye mer utfordrene, det må man få lov til å si uten dere skal komme med sure QQ oppgulp. Men jeg spiller forsatt og det er ganske moro.

 

Men ingenting varer evig, så viss alt er så fælt prøv noe nytt! Det er alikevel surt når det kommer patch på patch som i dine øyne ødelegger spillet ytterligere. Ingenting galt å ytre sin misnøye med det.

 

Minner meg om gamlingene på eldrehjemmet der de sitter i rullestolen med pleddet over beina og sier "Sukk, det var nå bedre før da jeg var ung." Dessverre er de og så senil at de har glemt 99% av hvordan det egentlig var.

Lenke til kommentar

Sammenligningen står like fult, folk syter over hvor mye "bedre" det var før men glemmer ufattelig mange ting som f.eks de endeløse timene med grinding for en slik og ingen ting. At elementer kanskje var bedre, kanskje, men hele spillet, nei, det var det ikke. Forferdelig kjedelig og låst.

 

Og Kafan, om du er antageligvis dobbelt så gammel som meg, tør jeg spør hvordan det er å fylle 50?

 

@Oxygen07: Mener det er 200 000 som er grensen, eller 199 999. Husker ikke helt.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Wow var ikke bedre før, selv om jeg skal si den følelsen av noe nytt er noe jeg savner. Når vi tenker tilbake til vanilla, tenker man som regel bare på det gode(som egentlig ikke har blitt noe særlig dårligere idag). Selektiv hukommelse eller hva det heter. Kan hende det kun var meg, men er det ingen som husker hvor dritt det var å skaffe seg gold? Hadde du epic mount i det hele tatt var du jo rik, i alle fall slik jeg så på det.

Lenke til kommentar

Nettopp det jeg sa, folk er villig til huske et par ting med gamle WoW som de synes "var bra" men feilen er at de dømmer gamle WoW som bra ut etter kun de par tingene.

 

Jeg husker questene i gamle WoW som det værste marerittet i moderne historie, noe de er den dag i dag. Husker jeg alltid håpet at det skulle være en quest hvor du måtte samle 15 eller mer av en ting, des mindre du måtte samle des mindre var drop raten. F.eks 4 zevra hoves in The Barrens? Eller 3 waterskins eller noe slik. Husker jeg slet livet av meg.

 

Så kom man til 60 og the grind feast startet. Var man med fra starten av var det ikke mye egentlig å grinde seg frem til men på slutten av gamle WoW var det attunment grinding til du var sår på fingertuppene.

 

Spiller et blitt mer vennlig i dag, om det har mistet sjarmen for enkelte får de bare ta det som det er eller finne seg noe annet som består av å grinde meningsløs junk i dager om gangen.

Lenke til kommentar
Nettopp det jeg sa, folk er villig til huske et par ting med gamle WoW som de synes "var bra" men feilen er at de dømmer gamle WoW som bra ut etter kun de par tingene.

 

Jeg husker questene i gamle WoW som det værste marerittet i moderne historie, noe de er den dag i dag. Husker jeg alltid håpet at det skulle være en quest hvor du måtte samle 15 eller mer av en ting, des mindre du måtte samle des mindre var drop raten. F.eks 4 zevra hoves in The Barrens? Eller 3 waterskins eller noe slik. Husker jeg slet livet av meg.

 

Så kom man til 60 og the grind feast startet. Var man med fra starten av var det ikke mye egentlig å grinde seg frem til men på slutten av gamle WoW var det attunment grinding til du var sår på fingertuppene.

 

Spiller et blitt mer vennlig i dag, om det har mistet sjarmen for enkelte får de bare ta det som det er eller finne seg noe annet som består av å grinde meningsløs junk i dager om gangen.

 

Er vel svært få, om ikke ingen, som tenker tilbake til vanilla-wow på grunn av de herlige questene. Personlig husker jeg lite om å måtte grinde mye som en lvl 60. Er vel bare AQ40 som var litt grind, men high eng guild gjorde konkurranse ut av det der man mailet mats til guildet og var med i trekningen om 1 av 5 spots i MC/BWL run. Noe som samlet hordestyrkene mer på min server.

Så ja, spillet har mistet mye sjarm for alle raidere som er villig til å gi litt innsats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...