Gå til innhold

NRK med (mulig) enda mer lisens!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Driter jeg i, morra mi betaler, dessuten betaler vi ikke mye for: TV med bra innhold,vermeldinger,sport,Radio og en del mer, så gi faen å klag om at vi betaler mye!

jeg skal flire den dagen du flytter ut og får din egen tv

 

HAHAHA :devil:

hmm, du komme ikke til å få vite om det, så bare flir

Lenke til kommentar
Driter jeg i, morra mi betaler, dessuten betaler vi ikke mye for: TV med bra innhold,vermeldinger,sport,Radio og en del mer, så gi faen å klag om at vi betaler mye!

jeg skal flire den dagen du flytter ut og får din egen tv

 

HAHAHA :devil:

hmm, du komme ikke til å få vite om det, så bare flir

jo du skal sende pm til meg den dagen du flytter ut :tease:

Lenke til kommentar

Den dagen du er fattig student, lever på stipend, kjøper din eigen hybel og er uheldig\dum nok til å kjøpe ein TV som du registrerer på deg sjølv kan du banne på at dei kronene er sure.

 

Greit nok at NRK har gode programmer til tider, ser ofte på NRK eg, men det at alle skal betale for å ha det tilgjengeleg er det eg misliker. Ville mykje heller hatt reklame på NRK.

 

Det er fleire som har påpeikt at det ikkje er lisens for NRK, men for å ha eit fjernsyn, spørsmålet mitt er då: Kor mykje av lisensen går til TV2 og TV3? Kor mykje til staten og kor mykje til NRK?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Den dagen du er fattig student, lever på stipend, kjøper din eigen hybel og er uheldig\dum nok til å kjøpe ein TV som du registrerer på deg sjølv kan du banne på at dei kronene er sure.

 

Greit nok at NRK har gode programmer til tider, ser ofte på NRK eg, men det at alle skal betale for å ha det tilgjengeleg er det eg misliker. Ville mykje heller hatt reklame på NRK.

 

Det er fleire som har påpeikt at det ikkje er lisens for NRK, men for å ha eit fjernsyn, spørsmålet mitt er då: Kor mykje av lisensen går til TV2 og TV3? Kor mykje til staten og kor mykje til NRK?

0% til tv2 og tv3

Lenke til kommentar
Driter jeg i, morra mi betaler, dessuten betaler vi ikke mye for: TV med bra innhold,vermeldinger,sport,Radio og en del mer, så gi faen å klag om at vi betaler mye!

Greit nok, men gir ikke TV2 oss det samme gratis?

Hvorfor må vi gi 2000 til NRK når de gir oss akkurat det samme som TV2, bare uten raklame.

 

Uansett burde det være frivelig, men da tviler jeg på at NRK hadde bestått, det er jo en blodpris i forhold til vanlige betal kanaler..

Lenke til kommentar
Greit nok, men gir ikke TV2 oss det samme gratis?

Hvorfor må vi gi 2000 til NRK når de gir oss akkurat det samme som TV2, bare uten raklame.

 

Uansett burde det være frivelig, men da tviler jeg på at NRK hadde bestått, det er jo en blodpris i forhold til vanlige betal kanaler..

TV2 når ikke NRK til knærne en gang.

 

Forsåvidt enig med norma_saw, studenter burde ikke trengt å betale lisens.

Lenke til kommentar
Greit nok, men gir ikke TV2 oss det samme gratis?

Hvorfor må vi gi 2000 til NRK når de gir oss akkurat det samme som TV2, bare uten raklame.

 

Uansett burde det være frivelig, men da tviler jeg på at NRK hadde bestått, det er jo en blodpris i forhold til vanlige betal kanaler..

TV2 når ikke NRK til knærne en gang.

 

Forsåvidt enig med norma_saw, studenter burde ikke trengt å betale lisens.

1. Det er flere som har tilgang til NRK enn TV2.

2. TV2 slår NRK på TV-seere i nyehtssendigene noen ganger (kilde; VG aviser).

Så at de ikke når dem til knærne blir litt feil.

Uansett så må du synes at prisen på de 2 kanalene er ganske mye og at det burde være frivilig..?!

Lenke til kommentar

Skal du ha ein TV til å sjå film, TV2, TV3, bruke som PC-skjerm osv...så må du betale avgifter til NRK fordi det er tilgjengeleg. Det må da høyrest heilt spinnvillt ut for dei fleste?

 

Blir som å betale for Nett-TV fordi du har internett og derav tilgang til det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så nøye igjennom alle inleggene.. (bare sånn før jeg sier noe).

 

Tenk nå på at lisenspengene går til NRK 1, NRK 2, P1, P2, P3, mpetre og lokal radio og tv stasjonene.

 

Hvis dere har hørt på intervjuet itavisen hadde med en fyr fra NRK så sa han at de ikke skal innføre mer lisens.

 

Jeg betaler ikke lisensen her i huset da :p

Endret av andesam
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men siden Nrk er en statlig kanal, hvorfor i huleste krever de ikke heller inn pengene via økt skatt? Hvor mye må det ikke koste å kreve inn disse lisenskronene? Noen som vet hvor mange som jobber med dette? Har ikke Nrk flere titalls kontrollører rund om i landet som jobber heltid med å avsløre syndere? :thumbdown:

Så å si ALLE i Norges land ser på Tv og er lisenspliktige og da er det sløseri å ha et slikt byråkratisk innkrevingssystem. Krev inn lisensen via skatten og dermed bli kvitt problemet med alle unnasluntrere.

Lenke til kommentar
Men siden Nrk er en statlig kanal, hvorfor i huleste krever de ikke heller inn pengene via økt skatt? Hvor mye må det ikke koste å kreve inn disse lisenskronene? Noen som vet hvor mange som jobber med dette? Har ikke Nrk flere titalls kontrollører rund om i landet som jobber heltid med å avsløre syndere? :thumbdown:

Så å si ALLE i Norges land ser på Tv og er lisenspliktige og da er det sløseri å ha et slikt byråkratisk innkrevingssystem. Krev inn lisensen via skatten og dermed bli kvitt problemet med alle unnasluntrere.

Helt enig.. Da ville det blitt mindre å betale pr. person også. Greit nok at noen ikke har TV, men de aller aller fleste har det. Fikk nettopp regningen fra NRK i postkasen. 984.40,- kr. for 6 mnd.

Lenke til kommentar

Jeg har fundert litt på dette med å skulle ta inn lisenspengene via skatt i stedet for å gjøre dette separat. Men, da tvinger man jo i praksis alle til å betale for NRK, ikke bare de som har TV (riktignok er dette de aller fleste, men nå har man faktisk mulighet til å ikke betale for det).

 

Litt trivia; i England får man 90% avslag på lisensavgiften dersom man er blind, og halv pris om en kun har svart-hvitt-TV!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...