Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vant ca 150kr igår. Var en del artige hender.

 

Bla en som går all in (40kr) med 6-8 suited, jeg ser han med A-10. Han får tress i 6.

Samme fyren går all in igjen (50kr) og jeg ser han med 6-7, og jeg får Stright etter floppen.

En annen får bare dritt kort og i sinne kaster han 2-4 og viser det til alle. Vi spiller videre og bordet viser 2-4-2-x-x.

Runden etter på får han 2-9 og kaster seg igjen. bordet viser da 2-2-x-x-x og han hadde vunnet igjen.

Lenke til kommentar

Synes det er bedre å risikere å tape, eller komme på andre plass, enn å spille feigt hele kvelden, og sikre førsteplassen, evt sikre at du ikke taper noe. Det er mye morsommere å dra inn og tape litt store potter, enn å sope inn små drittpotter. Jeg spilte slik i går (pleier å spille hardt), og fant ut at det ikke var så fett.

 

Spiller jo tross alt kun med penger man har råd til å tape.

Lenke til kommentar
Synes det er bedre å risikere å tape, eller komme på andre plass, enn å spille feigt hele kvelden, og sikre førsteplassen, evt sikre at du ikke taper noe.

Forsåvidt enig, men hvis du spiller mot de jeg spiller mot så klarer du neppe å spille feigt hele tiden for så å få førsteplassen... For å unngå feigt spill kan man f.eks øke blinds litt hyppigere. Da vil de som spiller alt for få hender merke at de fort blir tappet bare på blinds.

 

En av de store hemmelighetene i poker er og blir å finne en gylden middelvei mellom feighet og overmot. Å legge ned en straight når du skjønner at noen sitter med flushen er en av de største kunstene :) Det samme gjelder preflop-strategien. Mange ser alt for mange floper når det er mange rundt bordet. Det er f.eks alt for mange som tror sitt Ess med lav kicker er bra. Med 7-8 rundt bordet er dette egentlig et enkelt fold (Dersom noen har raiset hvertfall)

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Blæ! Har spilt to omganger med kompiser i kveld, to andreplasser! Lurer på om det er noe med spillestilen min. Fellesnevner for hver gang jeg spiller er at jeg går hardt ut i begynnelsen, fortsetter slik til det skranter med poeng for så å jobbe meg opp igjen.

 

Uansett, jeg digger dette spillet! :love:

Hehe, nice.. :)

 

Spilte her om dagen, lå 2KX2X (X=ubetydelig) på bordet. Jeg hadde KK på hånd, og hadde hus. Han andre som var med plide bare å spille gode hender, og raisa bare om han hadde jævli gode hender, så jeg var skeptisk på om han hadde fire 2ere. Han raisa som pokker, og jeg calla. Etter riveren gikk han all in, lå jævli mye i potten. Plutselig kommer 2 stykker inn i rommet som hadde kasta seg før floppen, og begge bryter ut; "faaaaan, jeg hadde 2er på hånd!". Så da var det veldig enkelt å skjønne at han som raisa ikke hadde fire 2ere vertfall.. :p

 

Så en annen en, mot en nybegynner. Jeg har AK, floppen viser AKQ. Jeg flopper to par, og ser på han. Han som begynner å by, og mens jeg ser på han, så ser jeg han nikker to ganger i korta sine, så tre ganger i bordet. Så går han all in. Trengte ikke være Einstein for å skjønne at han satt med straighten.. :p

 

Spilte jævli dårlig den siste gangen vi spilte, lå sist hele tiden, men klarte å slow-playe meg til å få 2.plassen og igjen innsatsen.. :w00t:

 

Edit; Knut Marius; Hvor og hva kosta pokerbordet..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Endelig, seier!

 

Pokerinteressen er eksploderende for tiden, og ikke mindre i lærlingklassen min. Var mye mas om vi kunne spille i dag, men jeg syns det ble for useriøst å spille på den knappe timen storfri er på. Men rakte med meg sjetongsettet i morges og vips var vi igang.

 

Mener det var noen tidligere som nevnte at det var skummelt å spille med nybegynnere? Nå skjønner jeg virkelig hvordan jeg var i begynnelsen. Folk var håpløse, satset 50% av stacken sin før floppen og det viste seg gang på gang at de ikke hadde noe. Folk vant på de merkeligste ting, men jeg hadde en fin en da jeg fikk fullført min straight på river.

 

Det hele endte med at vi var tre igjen på siste runde. Vi hadde avtalt et tidspunkt, jeg lå i ledelsen. Nummer to går all in. Kan ikke gjøre annet enn å se han. Hendene dems er AJ, J3 og mine Q6. Flop viste XXXXQ. Merkelig omgang, men jeg vant, så da er vi fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Hehe, grattis.. :)

 

Nybegynnere er og blir skumle motspillere..

Hater det. Men jeg minnes også at jeg var slik i begynnelsen. Husker jeg spilte mot han som lærte meg opp (mer eller mindre profesjonell, var med på WSOP 2005, estisk mester, osv.). Han gikk all in og skulle kjøpe potten, men jeg calla med råtne kort. Jeg hadde ingenting, skjønte ingenting, men fikk par i to på riveren. Da fløy det chips veggimellom, gitt.. :D

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Wee! Nå har jeg og han ene jeg bor med investert i pokerbord! :D Blei med en gang mye mer stil over det hele! God plass til 8 personer, så dette kan bli helt knall for fremtidige pokerkvelder

Count me in! :D

 

Nybegynnere er skummelt ja, vedder som torsker, aner ikke at det går an å bløffe etc.

Sinnssvakt irriterende. :p

Lenke til kommentar
Knut Marius; Hvor og hva kosta pokerbordet..?

Det var på tilbud på en alt-mulig-sjappe i byen (Kongsberg) til 800 kr. Er altså ikke et bord med bein, men en ganske heavy plate som du legger oppå bordet. Selvfølgelig dekket i grønn filt, og med 8 stk fordypninger til chips og whiskeyglass ;) Og selvfølgelig med den obligatoriske linja rundt hele bordet som man må dytte chipsa over for at det skal telles som bud.

 

I og med at vi ikke egentlig har plass til et eget pokerbord i stua vår i tillegg til det salongbordet som står der fra før, så var egentlig plate-løsningen den mest ideelle. Testa det såvidt ut med et par kamerater i dag, og det anbefales på det sterkeste :thumbup: Føles mye mer proft ut med en gang

 

Liten advarsel til de som leser pondus og ser på Word Series of Poker 2005: I siste nummer av pondus røpes det hvem som vant WSOP 2005. Jeg har heldigvis ikke lest den siden, og vil heller ikke vite hvem det var som vant, i og med at jeg følger med på WSOP på "TV"

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Knut Marius: Samme opplegget koster vel det ca. 400,- de fleste andre steder? Eneste med vår plate som viker fra din beskrivelse, er chipsstreken. "Ekte" bord med bein og greier (likner veldig på de de bruker på WSOP) koster ca 1700,- på en eller annen vevbutikk du finner om du søker etter "poker tactics" på google.

 

Ellers selger de samme greia på QXL, og jeg har veldig lyst til å by.

Lenke til kommentar
Knut Marius: Samme opplegget koster vel det ca. 400,- de fleste andre steder? Eneste med vår plate som viker fra din beskrivelse, er chipsstreken. "Ekte" bord med bein og greier (likner veldig på de de bruker på WSOP) koster ca 1700,- på en eller annen vevbutikk du finner om du søker etter "poker tactics" på google.

 

Ellers selger de samme greia på QXL, og jeg har veldig lyst til å by.

Det finnes veldig mange forskjellige pokerbord, av ymse kvalitet og størrelse. Mye mulig at du kan få det billigere på nettet (Er det ikke alltid sånn?), men dette bordet veide hvertfall minst 20-30 kilo, så sending hadde sikkert kosta et par hundre i seg selv.

 

Og forresten: WSOP-bord til 1700 kr? Nei

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Knut Marius: Samme opplegget koster vel det ca. 400,- de fleste andre steder? Eneste med vår plate som viker fra din beskrivelse, er chipsstreken. "Ekte" bord med bein og greier (likner veldig på de de bruker på WSOP) koster ca 1700,- på en eller annen vevbutikk du finner om du søker etter "poker tactics" på google.

 

Ellers selger de samme greia på QXL, og jeg har veldig lyst til å by.

Pris kontra kvalitet.. :)

Lenke til kommentar
Knut Marius: Samme opplegget koster vel det ca. 400,- de fleste andre steder? Eneste med vår plate som viker fra din beskrivelse, er chipsstreken. "Ekte" bord med bein og greier (likner veldig på de de bruker på WSOP) koster ca 1700,- på en eller annen vevbutikk du finner om du søker etter "poker tactics" på google.

 

Ellers selger de samme greia på QXL, og jeg har veldig lyst til å by.

Pris kontra kvalitet.. :)

Korrekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...