Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jo ikke helt på det å folde HELE tiden da.

Det trodde jeg jo folk forstod. Vinner ikke noe på det.

 

Men hvis du har lagt inn 40% av chipsa dine i en opp og han andre setter deg all in. Så kan det være best å folde med mindre du er veldig sikker på at du vinner. Ikke calle når det ligger noe som er stor fare for at motstanderen har en straight utifra korta på bordet når du har tress f.eks.

Ja, og hvis han bløffer har du tapt 40% av chipsa dine.

 

Da er det kanskje lurt å se ann hvordan han har spilt før, vært passive og bare "call'et" eller vært aggresiv hele veien.

 

Uansett MÅ du ta sjanser for å vinne/komme høyt i turneringer. Det og litt flaks er alltid bra å ha..

Lenke til kommentar
Syns all in blir brukt mye for å skremme. Men det er vel individuelt fra spiller til spiller.

Jepp, en meget god måte å bløffe på.

 

Har selv vunnet en del fine potter på å gå all in som bløff/semibløff.

 

En taktikk jeg bruker hvis jeg er dealer er å satse høyt før floppen. Da er det som regel maks 2-3stk som ser. Etter floppen hvis de fleste caller, eller satser lavt går jeg all in.

 

Har du mangen chips så vil jeg si den funker 2 av 3 ganger.

Lenke til kommentar
Gleder meg til i morgen, ny omgang med kompiser og Holdem NL. Sitter her og knoter på Holdempoker.com, men lurer på om det er på tide å ta steget opp til ekte pengepoker. Noen som kan bekrefte at det er stor forskjell på leke- og ektepenger spill?

Ja, når jeg spiller på bord med 2c/4c så er det egentlig utrolig lett å vinne penger ved å være aggresiv.

 

Feks har jeg begynt med 1$ og sikkert klart å vinne 1-2$ på å bare bløffe. Men da gjelder det å sitte i gunstik posisjon.

 

Men siden det er faktisk snakk om så lite penger vet jeg ikke hvordan det er på bord der det er mere å spille om.

 

Men jeg har aldri gått inn med egene penger. Har vunnet nå tilsammen 4$ på FreeRoll. Og sitter nå med vel 3$ igjen. Uansett er det ikke snakk om så mye, men det er litt greit å prøve ut noen taktikker på realmoney, enn på funmoney..

Lenke til kommentar
2c/4c? Tenkte på freeroll jeg også egentlig, greit å begynne med det.

C=Cent..

 

Når jeg først har vunnet penger, går jeg ikke å spiller de vekk med en gang. Må begynne forsiktig.

 

På FreeRoll er det alltid et par hundre/tusen som går all in i begynelsen. Er liksom det å være med på de riktige og samtidig ha litt flaks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som veit om det er lov å arrangere en mindre pokerturnering dersom huset ikke tar fortjeneste av det?

Jeg mener det er lov.. Flere jeg kjenner er på pokerturnering hver / annenhver mandag.. (vet ikke hvor det er..) Ellers så var det jo en stor turnering på Grand Hotel her for ikke så lenge siden også, mener jeg..

Lenke til kommentar

har sett mange (noen) turneringer i oslo som er offentlig. starta av team poker.no. etter det jeg skjønte. er ikke snakk om cashgames, men usikker på hva de gjør med buyin pengene. vet de tar 100kr for noen turneringer. hørt 50kr går til husleie, men er ikke helt sikker. driver å forhører meg litt med de nå. Tenkte å ha en turnering her hjemme (som i større turnering på et lokale i byen her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...