Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her går det mest i spill på unibet, har et pokerlag ca 1 gang pr mnd, 200 spenn i potten pr. pers, winner takes it all(almost). 2 plass får igjen innsatsen.... Er som regel 9-10 spillere. Go som gull disse kveldene her ja.

 

Mange erfaringer på nett, spiller kun turneringer, live chash kan fort ende med stor tap. mer kontroll på turneringer, og da kan man satse litt uten og tape alt.

Favoritt hånd: 6 8 helst suited

Lenke til kommentar

Forsøkte Texas Hold'em i sommer for første gang hjemme hos en kompis. Ble fasinert med en gang. Begynte deretter å spille litt med play money på en nettside, men som mange har nevnt blir spill med play money noe helt annet enn med virkelige penger. Det går ikke an å teste ut taktikker der fordi folk byr som gale uansett om det har noe eller ikke.

 

Jeg spiller på paradise poker, og det har gått ganske bra der med tanke på at jeg er rimelig nybegynner. Startet med 20$ og er nå kommet opp på 220$. Det meste av overskudde vant jeg på en 1$-turnering kalt bigBuck, der jeg kom på 1. plass og tok hjem 147 dollar. Var rimelig langt oppe etter den seieren.

 

Har nå kjøpt meg sjettong-sett med 500 sjettonger. I helga arrangerte jeg første pokerkvelden hjemme hos meg. Vi var bare 4 stk med da, men vet at det blir flere neste gang. Det var første gang de 3 andre spilte Texas så vi gikk for lav innsats for å være med. 50 kr buyin med mulighet for 1 rebuy. Jeg vant "turneringa" og fikk potten på 250 kr. Ikke mye, men det føles godt likavel.

 

Poker er et glimrende spill for alle med fnugg av konkurranseinnstinkt. Når det i tillegg er penger med i bildet blir det meget spennende. Kan trygt si at jeg er hektet, men samtidig spiller jeg fornuftig og spiller aldri med penger som jeg ikke har råd til å tape.

Endret av Dj Laffen
Lenke til kommentar

De fleste som spiller poker bør vel strengt tatt ha et fnugg av konkurranseinstinkt... hehe, jeg er en meget dårlig taper, og særlig hvis jeg vinner med en god hånd.

 

Det som jeg liker meget godt er en god bløff, og vise at man har bløffet når samtlige har foldet, for så å komme mye sterkere tilbake når en sitter med en god hånd og alle tror du bløffer igjen.... det er bare helt utrolig deilig.

 

Jeg skal poste en hånd jeg fikk på unibet, satt med 9 9 på hole cards, og vips 9 9 og et kort jeg ikke husker her nå på flop. Helt utrolig og ha fjers, det er en utrolig deilig følelse.

Lenke til kommentar
Jeg skal poste en hånd jeg fikk på unibet, satt med 9 9 på hole cards, og vips 9 9 og et kort jeg ikke husker her nå på flop. Helt utrolig og ha fjers, det er en utrolig deilig følelse.

Amen!

 

Fikk to 2'ere på hånden en gang og var "i det gale hjørnet", så jeg bet'et endel før floppen. Når floppen kom besto den av en ny 2er. Hele floppen var kløvere, så selvsagt var det en fyr som fikk flush - og bet'et deretter. Jeg ble rimelig usikker, men bestemte meg for å kjøre en semi-bløff og gikk all-in etter et turn-card som ikke hadde mye å si hverken for meg eller flush-fyren. Så kommer river-kortet: Spar 2 :D

Kan trygt si det er lenge siden jeg har vært så glad :D

 

 

EDIT: Var for øvrig ute for en rimelig artig runde. Bildet sier alt:

post-63-1125409112_thumb.jpg

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Jeg er med i studentsamfunnsstyret på høyskolen min, og jeg og lederen har snakket litt om å arrangere en liten turnering på studenthuset, men er litt usikre rundt lovverket. Får bare ta å snakke med politiet tenker jeg... Poker er genialt! :D

Det finnes jo pokerklubber mange steder i landet.

 

Grunnen til at disse kan drive, er at det ikke direkte spiller om penger, men om en pot. Hadde man satset kronestykker hadde man vel brutt loven, men siden alle betaler inn, og deretter bruker chips i spillet, så kan man spille lovlig.

 

Å spille play money er bortkastet, dersom man kan reglene. Det bør igrunn bare brukes til å skjønne spillet. Over 50% av spillet er "money management" som noen kalte det.

 

Det verste er å spille med folk som er nybegynnere. Skjønner aldri spillestilen, og alltid har de så jævli flaks slik at jeg taper.. :p

 

Hadde den verste uflaksrunden min forrige helg. Fikk ikke en sheit på 40mins (kødder ikke), så når jeg plutselig fikk hus og gikk all in, så fikk seff en annen 4 like. Gode penger rett ut vinduet.. :)

Lenke til kommentar
Det verste er å spille med folk som er nybegynnere. Skjønner aldri spillestilen, og alltid har de så jævli flaks slik at jeg taper.. :p

Helt enig! Spiller mye heller mot rimelig drevne folk enn mot nybegynnere. Mange better på alt, og når du caller dem kan du f*** meg banne på at dem sitter med straight flush! :p (Kanskje ikke HELT men...)

 

Selv spiller jeg kun live poker med folk jeg kjenner. Utrolig morro! Har rett og slett ikke turt å spille på nett, da jeg veit at det fort kan føre til en større avhengighet for meg. Jeg spiller ikke for å tjene penger, men for å ha det morro! Jeg syns også at mye av spillet blir ødelagt gjennom nettspill. Du har ikke på langt nær de samme mulighetene til å lese dine motstandere og bløffe. Samtidig er det sosiale momentet ved en pokerkveld viktig for meg. Og sist men ikke minst: Følelsen av å fysisk DYTTE alle sjetongene ut på bordet uten så mye som en rykning i øyebrynet, for så å se din kamerat legge ned straighten sin mot ditt hightcard 7 (som du selvfølgelig viser han) er ubetalelig!

 

Hadde forresten en artig runde nå på lørdag. Var 8 kamerater rundt bordet, og en av dem valgte å gå all inn før floppen med et ess og en dårlig kicker, med en forholdsvis liten chip-beholdning. En skummel all-in, og han ble selvfølgelig callet av en med par i damer på hånda. Gutta viste korta, og floppen kom: Enda en dame, og ingen ting for han med esset! Han med esset begynte å pakke sammen, akkopagnert av kommentarer som "Damn...Du sliter!".

Det eneste som kunne redde han var "running aces" på turn og river, noe han selvfølgelig fikk! Dere kan tro stemninga sto i taket da! Helt genialt :D Oddsen for at det skulle skje var LANGT under èn prosent!

Jeg vannt forresten begge rundene den kvelden, og kunne cashe inn et sårt trengt tilskudd til studielånet :cool:

 

PS: Er det bare jeg som har inntrykk av at det på en del nettsider kommer mye mer gode kort enn i virkeligheten? Har fulgt med på en del kamerater som spiller, og det virka urealistisk hvor mye gode kort som ble delt ut. Kan jo hende at en del useriøse aktører legger opp spillet sitt sånn, slik at de skal få høy betting og mer fortjeneste..

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Jeg spiller på paradise poker og det er noen ganger jeg faktisk tenker at kortene ikke kan være tilfeldige. Det er kanskje bare en følelse, men det virker som om at de gangene jeg får noe bra så er det minst et par andre som også har noe bra. F.eks har det skjedd flere ganger at jeg har hatt KK samtidig med at andre har hatt AA.

 

Med tanke på at nettsiden bare tar rake når potten kommer over en viss størrelse kan man begynne å lure.

 

Noen andre som har denne følelsen?

Lenke til kommentar

Et ganske morsomt luretriks når du spiller med folk, er å trikse litt med utdelingen når noen er på do f.eks.

 

Da dealer du slik;

Spiller 1 (han som gikk på dass); AA

Spiller 2; KK

Resten får tilfeldige kort

 

Flop; AKX (X er et ubetydelig kort)

Turn; K

River; X (ubetydelig)

 

Da sitter spiller 1 (han som blir lurt) med hus (AAAKK), mens spiller 2 har fire like (KKKK), ergo spiller 2 vinner. Spiller 1 vil satse en haug med penger, men få et lite sjokk når han taper.

 

Har selv gått på den der.. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...