Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå røk jeg ut på en hånd her som jeg gjerne skulle hørt andre meninger på. Ble flyttet til ett nytt bord så har ikke noe særling mye informasjon om spillerene (14 hender)

 

 

Ble delt KQs på button. Middle posisjon er førstemann som raiser 2xBB til 240. Jeg limper inn. BB raiser til 480. Middle posisjon folder og jeg caller.

 

 

Bordet viser KQ6 rainbow.

 

BB checker.

 

Jeg better 480. BB flat caller.

 

Turnen viser 4 hjerter. BB raiser nå til 1200 med 2 hjerter på bordet. Jeg tvilte på at det hjalp han, men kunne evt være en måte å få meg ut ifra potten om han satt med en sårbar hånd. Jeg ville ro det i land og bød 3700.

 

Han setter meg all inn og jeg er pot committed så jeg ser han.

 

Han drar opp QQ og vinner med Set.

 

 

Hva tenker dere om denne hånden ?

 

 

Jeg ser tankegangen hans, selv om jeg kanskje hadde lagt inn mer enn 480 dollar om jeg satt med QQ da den fort kan bli sårbar med multiway pot som er raise pre-flop. Burde jeg ha lagt ned mine 2 par når jeg fikk en raise på halve potten mot meg med flush draw på bordet ? Når det kommer til flush drawen så regnet jeg ikke med at han hadde den, men at han ville ha meg bort om jeg evt satt på en draw

 

Ut ifra slik jeg spiller er den en lett call, men vil gjerne høre andre sine synspunkter.

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar

Kjip situasjon... Når du først får den floppen, og du vet han raiset preflop, så må du nesten bare håpe han har AK eller AA, (at du har en K å en Q gjør sannsynligheten for KK eller QQ mindre selvsagt) som er veldig sannsynlig iom at han raiset preflop, dog ikke det store reraiset. Tror nok ikke du skal legge for mye i den hånden, kunne kanskje foldet den preflop både til første og andre raiset. Spesielt til den andre reraisen så er KQ sårbar. Men, jeg ville nok gjort det samme.

Endret av Punky
Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke er enig i er at det er en kjip situasjon, jeg ville kalt det det motsatte siden man har såpass bra eqity her. Kanskje du mener kjipt at han tapte tho.

 

Yeah, at han faktisk hadde qq. Men hadde jeg ikke visst hva han hadde så hadde selvsagt situasjonen vært bra, for som du sier så har man god equity her. Anser det som større sjanse at man leder her enn at man ikke gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Konge bilde :D

 

Tror ikke NM2010 er annonsert enda. Regner med det blir det rundt nyttårs tider ?

 

 

FYI

 

Den 16. - 18. Oktober vil Sørlands Mesterskapet i No Limit Texas Holdem og Pot Limit Omaha være i Arendal.

 

Pot Limit Omaha

Fredag 16. Oktober klokken 18.00

Buy in 1100,- Blinds levels 40 minutter de tre første levels

så går dem ned til 30 minutter resten av spillet.

Startstack 15.000 eller 7.500 i startstack og second chance på 7.500 innen klokken 20.00 da får de som ikke har brukt second chance får da tilføyd denne i sin stack.

 

Texas Holdem No Limit

Dag 1

Lørdag 17. Oktober kl 15.00

Buy in 2500,- Blindslevels 60 minutter de tre første levels så går denne ned til 40 minutter.

Spillet holder på til klokken 03.00 eller stopper i det finalebordet samles.

 

Dag 2.

Søndag 18. Oktober

Spillet starter klokken 15.00 og holder på til vinneren er kåret.

 

Påmeldinger kan sendes på sms til Donks tlf 46836701 eller beskjed til Donk.

 

Lokalene holdes hemmelig frem til startdato.

 

Mvh Donk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...