Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Ivey er uten tvil den beste all-around poker spilleren i verden, han var det før årets WSOP og vil være det etter. Mannen er rett og slett enorm.

 

Håper Ivey tar ned hele dritten, han trenger pengene minst og er en god ambassadør for poker. Ikke noe media tull eller tullete toga fjas. Som deleier i FullTilt kunne han LETT tjent mer penger på TV eksponering enn å shippe hele WSOP.

Ivey er fantastisk i alle spillene, live og online. Daniel Negreanu og Barry Greenstein bør nevnes, men jeg har ingen problemer med å utnevne Ivey som den beste. Han er allerede en legende i poker. Men jeg ser ikke argumentet for at du håper han shipper turneringen fordi det er han som fortjener pengene minst. 8 mill$ renner rett igjennom han. Men selvfølgelig, han er en god ambassadør, ikke noe Humberto Brenes-piss for oppmerksomhet, bare syk betting og hand reading.

Nettopp fordi han er en god ambassadør og ikke spiller poker kun for pengene sin del, men fordi han åpenbart har en utrolig "passion" for spillet som sådan og da i mine øyne gjør han veldig fortjent.

 

Helt utrolig at Ivey har kravlet seg til Nov 9.

 

Synes at Ivey er proff og virker som en meget sympatisk fyr rundt bordet etter hva jeg har sett av han.

 

Tror ikke de 8.5 mill usd vil forandre noe for Ivey, det er vel et beløp han en vanlig kveld har i omsetning på Craps....

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fader ass, det var kjedelig at elky busta ut.

 

Hvordan synes du nivåforskjellen er fra 25nl til 10nl (.05/.01) 6max cape? der er jeg serru

Den er ikke stor, og du har bra fishfactor selv på NL50. Har sett endel udugelig folk der også.

 

Forskjellene på NL10,25,50 er at det er flere bedre folk på høyere stakes og generelt sett færre fisk.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ville gjerne høre litt synspunkter fra min siste hånd (der jeg røk ut i live turnering idag)

 

Situasjon.

 

Jeg sitter med 36 000 i chips og er small blind. BB er chipleader med rundt 130 000,- i chips. Blindsene ligger på 2000/4000 uten ante. Chipleader karaktisere jeg som en calling station som ikke har noe særlig forhold til posisjoner, raise størrelser og kan sies å være en "fisk".

 

Jeg får utdelt K10 på hånden og anser at jeg har M verdi på rundt 6. Jeg har spilt veldig passivt etter noe sure beats på river mot meg og har ikke vist noe aggression.

 

Jeg legger så ett All inn bud på 32 000,- chips og håper på å ta blinds eller om jeg er heldig, doble opp. For å se meg må ha inn med 25% av sin stack.

 

Han ser meg fort og kaster inn QQ. Jeg taper.

 

 

Spørsmålet blir følgende. Burde jeg ha ventet og håpt på en ny hånd, eller er det korrekt å gå all inn med K10 i en slik situasjon ? Vi var 5 personer igjen på bordet og med 3 personer under 50 000,- som ikke ville bli bubble så tilsa det at rundene gikk fort med mye folds og mye betaling av blinds til de 2 big stackene som ble "table bullies"

 

Gambler jeg for mye her ?

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar
Enig, jeg vil tro det er det vil være en av de beste hendene du får på en stund.

 

Anyways, når det gjelder cash game, hva gjør dere med f.eks AQ på knappen når UTG har raisa og CO caller ? (NL 10)

Kommer litt an på reads, men som regel vil jeg raise til 1.20-ish. Du får UTG til å definere håndstyrken sin mer, og du squeezer sannsynligvis ut CO av potten. Kommer UTG over toppen er det et enkelt kast.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden da 255 sider er mye når det kommer til "mixprat".

Er ikke noen proff pokerspiller (enda :), kan reglene og thats it så langt) og lurer på hva som menes når noen nevner for eks:

$50-$5 eller liknende i forbindelse med turneringer eller hva det nå måtte være?

 

En annen ting, mer relatert til klienter. Har jeg forstått rett (tviler selv) om jeg sier at Pokerstars kun tillater uttak til kort/konto (whatever) opp til samme sum som man har satt inn? At man da evt må få resten via sjekk eller så? Fullt mulig jeg har misforstått "faq'en" deres.

Evt hvordan er Full Tilt på samme sak?

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele tråden da 255 sider er mye når det kommer til "mixprat".

Er ikke noen proff pokerspiller (enda :), kan reglene og thats it så langt) og lurer på hva som menes når noen nevner for eks:

$50-$5 eller liknende i forbindelse med turneringer eller hva det nå måtte være?

 

Det vil si at buy-in (altså det det koster for å bli med i turneringen) er $55. Av de 55 går 50 til premiepotten, og 5 til klienten.

Lenke til kommentar
Enig, jeg vil tro det er det vil være en av de beste hendene du får på en stund.

 

Anyways, når det gjelder cash game, hva gjør dere med f.eks AQ på knappen når UTG har raisa og CO caller ? (NL 10)

Kommer litt an på reads, men som regel vil jeg raise til 1.20-ish. Du får UTG til å definere håndstyrken sin mer, og du squeezer sannsynligvis ut CO av potten. Kommer UTG over toppen er det et enkelt kast.

 

Tror det ville være vanskelig å definere hvordan du skal spille her uten noen form for informasjon om hva slags startkrav de har hatt i tidliggere hender, hvordan de har spilt eller i det hele tatt hvor mye UTG har raiset ? :) Du har definitivt god nok hånd og sitter i posisjon, men usikker på om jeg ville reraiset eller bare limpet inn når det er så mange usikre faktorer om spilleren som sitter UTG. Mange hender er bra pre-flopp men synker post-flopp. UTG må i bunn og grunn raise på floppen, så tror jeg heller ville gått for en reraise der for å se om han virkelig har så godt hånd som han gir uttrykk for.

Lenke til kommentar
Enig, jeg vil tro det er det vil være en av de beste hendene du får på en stund.

 

Anyways, når det gjelder cash game, hva gjør dere med f.eks AQ på knappen når UTG har raisa og CO caller ? (NL 10)

Kommer litt an på reads, men som regel vil jeg raise til 1.20-ish. Du får UTG til å definere håndstyrken sin mer, og du squeezer sannsynligvis ut CO av potten. Kommer UTG over toppen er det et enkelt kast.

 

Det å raise AQ her er noe jeg absolutt ikke liker, og er et move jeg aldri gjør.

 

Du må folde til reraise og hva gjør du om floppen kommer A-T-2 rainbow og UTG reraiser deg all in på floppen eller CO?

 

Problemene dine kan starte ved at en endten UTG eller CO har A-K. Jeg folder AQ ofte til raise og call i cash også NL10 gir jeg folk credit for UTG raise om jeg ikke har en read i det hele tatt.

 

Du kan også calle preflop og spille hånden forsiktig, men reraise ikke preflop med AQ, call/fold imo.

 

Gambler jeg for mye her ?

Nei, dette er helt standard og jeg har selv gått broke her MANGE ganger.

 

Når du har M på 6 eller under 10 effektive bigblinds så kan du ikke vente til du plukker opp AA.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Snakker vi om 6-max eller FR nå? Jeg har trodd det var 6-max. Isåfall, på NL10 kan du ikke gi så mye respekt til en UTG open at du bare caller med AQ. Du sliter bare mot 4 hender som han kan raise med. Av de 4 er det sannsynlig at han ihvertfall 50% av gangene vil 4-bette, da vet du at du er slått og folder. I alle andre scenarioer der du får en call har du opparbeidet deg stor respekt og et C-bet på flop caller han bare hvis han traff floppen. Han kan ikke floate der. Da har du fått så mye informasjon at du har en veldig god anelse om hva han har. Da kan du vurdere turn. Det handler om å få han til å lekke informasjon om hva han har.

Lenke til kommentar
Snakker vi om 6-max eller FR nå? Jeg har trodd det var 6-max. Isåfall, på NL10 kan du ikke gi så mye respekt til en UTG open at du bare caller med AQ. Du sliter bare mot 4 hender som han kan raise med. Av de 4 er det sannsynlig at han ihvertfall 50% av gangene vil 4-bette, da vet du at du er slått og folder. I alle andre scenarioer der du får en call har du opparbeidet deg stor respekt og et C-bet på flop caller han bare hvis han traff floppen. Han kan ikke floate der. Da har du fått så mye informasjon at du har en veldig god anelse om hva han har. Da kan du vurdere turn. Det handler om å få han til å lekke informasjon om hva han har.

Ja altså om det er 6max er det noe helt annet, men her er det klart Full Ring da annet ikke er sagt.

 

Hva er formålet med å 3bette AQ pre med en flat-caller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...