Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

http://www.donkr.com/news/viewNews.asp?n=4007

 

I kveld, fredag, sendes første program i serien 'Battle of champions'.

Viasat4, som har bistått norske pokerinteresserte med tv-underholdning tidligere, skal sende serien som er fordelt på 3 episoder.

 

Konseptet bak serien er som følger:

 

En ettbordsturnering med de 7-9 beste, og mest profilerte spillerne i norge, sendt på norske tv-skjermer med norske kommentatorer! kl 23.20 i kveld,

 

Tips alle pokerkompiser, slik at programet blir en hit og at vi får se mer av dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel bordet har ingen fornuftige draws og ingen 2par mulige, og når blir sånn action på flop med 2 andre spillere vil jeg påstå at her er man nesten alltid opp imot et set. Kombinatorisk er det 9 vs 12 for set vs tptp men jeg vil påstå at det er langt sjeldnere at folk tar sånn av med TPTK enn et set mot 2 motspillere, det pleier å gå mer stille for seg slik jeg erfarer det, så da må man vekte de 9 langt mer. Så, ja, med mer penger bak seg bør man folde det siste raiset etter min mening, og aller helst gjøre andre valg før det (dette gjelder mot 2 spillere selvsagt). Husk også at det er mange som slowplayer AA og KK preflop på NL5. Med mindre action på flop ville jeg sikkert gått løpet ut.

 

edit: små forandringer

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

Hjelper ikke slik programvare mest med hvor sterk hånden din er?

 

Er det så mye å tjene på å regne ut prosentvis stor sannsynligheten er for det ene og det andre, når det er så mange tilfeldigheter likevel i ett slikt spill?

 

Har hørt om det der med hvor en sitter i forhold til "knappen" har litt å si også.

Lenke til kommentar

På noen sider ender du opp med å spille mot de samme om igjen og om igjen. Med et slik program, loggfører du både de andres og ditt spill, mao du får laget et bilde av hvordan de spiller. I tillegg kan du gjøre som i virkeligheten, følge med.

 

Edit: Alle bokstaver må være med.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Forresten. Jeg følger ikke for mye med på poker. Men hvordan går det med karrieren til Anette Obrestad fra Sandnes? En av de få norske jentene som er proffspillere.

 

Har hørt at noe av hennes suksess er den aggressive spillestilen. Men er ikke den enkel å gjennomskue hos folk aggressiviteten? Er den vanskelig å forsvare seg mot?

Lenke til kommentar
Når jeg ser på diverse turneringer som WSOP ser jeg ofte at proffesionelle folder highcard+lowcard og beholder gjerne low connectors. Statistisk gir dette ingen mening, men de gjør det gang på gang. Er det noen spesiell grunn til dette?

Fordi A4o gjør seg dårlig på AT2 flop om en har bedre ess så er man ikke keen på å gå broke der.

Lenke til kommentar
Når jeg ser på diverse turneringer som WSOP ser jeg ofte at proffesionelle folder highcard+lowcard og beholder gjerne low connectors. Statistisk gir dette ingen mening, men de gjør det gang på gang. Er det noen spesiell grunn til dette?

Du må utdype dette mer, og komme med en faktisk situasjon, så kan vi diskutere det. Dette avhenger veldig mye på hvor dyp du er, og når i turneringen dette skjer. Med 100x BB ville jeg hatt 76. Med 10xBB ville jeg hatt A6.

Lenke til kommentar

Info om Vestlandsmesterskapet i Texas Holdem! Noen andre som skal?

 

 

Vi ønsker deg velkommen til å delta på et nytt Norges rekord forsøk, under

Kortspill Festivalen og Vestlands-mesterskap i LIVE Texas Hold’em poker 2009!

I år som i fjor (Norges rekord i LIVE poker turnering med 540 deltakere!) så avholdes

Kortspill festivalen i Bergen.

Dato for begivenheten er 21.08 – 23.08 i Åsane, Bergen

Denne gang slår vi også sammen 007 Party, Vestlands-mesterskap, Pokercruiset

For vi har funnet et perfekt lokale som kommer til å minne om å være ombord på båten,

der arrangementet går over to etasjer, med fest nede og turnering over flere rom oppe.

Dvs. at du kan sprade rundt med drikken i hånden hvor du vil, men her kan du faktisk ”gå i

land” når du vil også, hvis det blir for mye ”sjøgang”

Altså 21.08 – 23.08 er det nytt party og poker kalas, i kjent Majortilt stil!

Og DU er hjertelig velkommen.

Innhold:

007 Fest med dans og musikk av proffe DJ's, servering, underholdning,

moteoppvisning og freeroll.

Premier til freerollen er sponset av det lokale næringslivet og ikke online-spill aktører.

Dato: 21 - 23.08 (fre. kl. 17.00 - 01.00 / lør. 16.00 – 01.00 / søn. 13.00 – 22.00)

Sted: Åsane, Bergen

Aldersgrense: 20 år

Antrekk: Pent

VIKTIG! Det har versert litt forvirrende info om påmelding i år, der det tidligere kan ha blitt opplyst at

man må registrere seg via online poker siden Dailypoker, dette er nå blitt korrigert og endret. Slik at

man for å kunne delta på eventet, nå kun trenger å sende en mail med følgende info:

Heading på mail:

Kortspill Festival 09. Start dag (ønsket dag; fre el. lør)

Navn/ evt. nick:

(Har du regget med nick for dette eventet tidligere, skriv dette nicket også)

Alder:

Mobnr.:

Epost: (Skriv epost også!!)

Sendes til: [email protected]

Kortspill Festivalen's hoved mål er å la flest mulig få kunne delta på sosial fest og moro,

og i tillegg få kunne utøve sin hobby og kunnskap innen kortspillet og sporten poker,

der det med god struktur og spill over lengre tid, skal kunne bli "spill ferdigheten" og ikke

tilfeldigheten, som gjør at det kåres rettferdige vinnere.

Ved et slikt arrangement får folk treffe sine likesinnede, diskutere sin hobby, og bygge relasjoner til

hverandre. Vi ser på turneringsspillet poker som en folkesport, der innsats ikke er det vesentligste.

Velkommen til Vestlands-mesterskap i Texas Hold'em

Shuffle up and deal!

 

 

 

Lenke til kommentar

Her er graf fra dagens sessions, hva kan jeg forstå av at jeg taper generelt ved non-showdowns? At jeg bør blindsteale mindre og ikke cbette uten å treffe? Ser for meg at dette er de to eneste tilfellene som vil lage denne negative grafen slik som jeg spiller. Dette er nl5 (jeg tror at ved høyere limits vil en vinnende spiller ha stigende non-showdown graf og omvendt ).

 

post-102226-1250111480_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...