Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har regna litt på scenarioet jeg kom opp med og jeg er enig i at det må være +EV å pushe her (premissene er alltid diskutable tho). Det gjelder hvis det stemmer at villain kan raise oss med KJ og QJ istedet for å calle, dvs at det er realistisk å anta at dette er tilfellet. Kan man klare å snuse opp om villain har et set på en eller annen måte vil man ha en kraftig økning i EV i disse tilfellene, man vinner bare mot et set 2% her.

Lenke til kommentar
Har regna litt på scenarioet jeg kom opp med og jeg er enig i at det må være +EV å pushe her (premissene er alltid diskutable tho). Det gjelder hvis det stemmer at villain kan raise oss med KJ og QJ istedet for å calle, dvs at det er realistisk å anta at dette er tilfellet. Kan man klare å snuse opp om villain har et set på en eller annen måte vil man ha en kraftig økning i EV i disse tilfellene, man vinner bare mot et set 2% her.

Altså om han har set så anser jeg hånden som tapt og hyggelig for villain.

 

Mitt synspunkt er iallefall klart om hvordan denne hånden er.

Lenke til kommentar

Joda, jeg anser også hånden som tapt siden man bare ikke vinner her.

 

Traff faktisk på en liknende situasjon nettop, bare at det var A på flop istedet for J og jeg hadde AJ. Jeg var i CO eller BTN og villain i BB check-caller både flop og turn og så går han all in på river og jeg caller.

 

Anyways, her kan han ha AK som han ikke har 3betta preflop, AQ, AJ(usannsynlig), og la oss godta AT også, og han kan ha 6 kombinasjoner for et set hvis vi kan anta, som før, at han ikke har jj+ siden han kanskje ville 3betta dem preflop. La oss si det var rainbow flop også slik at vi vet han ikke jakter på en flush. Da er det mulig det var bad at jeg raisa turn istedet for å ta et freecard og videre folde river, siden jeg bare vinner mot AT her og går uavgjordt mot AJ. Men man kunne kanskje vente at han ville check-raisa flop med AK eller noe, hva sier dere? Han hadde AQ. Det er også selvsagt litt penger i poten man må ta hensyn til her også, men også mulig AT ikke er call preflop selv på så low limit. Mulig jeg har glemt noen detaljer

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

Ett hvisatteomatte spørsmål, men la gå..

 

Hvis villain 3betminraiser oss preflop, og deretter (om du better når bordet er J høy) raiser deg på flop. Er det da et enkelt fold? Hvis han 3betminraiser oss prøver han å presentere en sterkere range, men da må vi vel også inkludere flere bløffer på flopp? Eller semibløffing av 88-TT også kanskje..

 

I en sånn situasjon tror jeg faktisk jeg går for en 50/50 linje, enten fold, eller call og evaluer turn på nytt.. Folk spiller altfor straight-forward på microstakes.

 

Edit:

Så forresten ikke siste posten din her, men sålenge jeg ikke har reads eller noen spesiell historie med villain så better jeg for hele stacken i en sånn situasjon. Du får call av alle A og mulig av alle JJ-KK også. Raiser han derimot river regner jeg potten som tapt, men er nødt til å evaluere potodds for call..

Endret av Luc1fer-
Lenke til kommentar

Lucifer: Det første du skrev, hvis det er et svar til den ene posten min: 3betminraise preflop er ikke del av mitt scenario preflop, hvis det er det du mener..?

 

Når det gjelder svaret til min nyeste post så er jo ikke jj+ en del av rangen hans postflop siden vi regner med at han ville 3betta oss preflop med disse hendene. Og at vi får call av alle A er egentlig ikke en positiv ting siden vi er bak de fleste Aer han vil calle med i blinds, vi er bare foran AT.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å stille et spørsmål om hva vi ville gjort i hånd 1 om villain 3betminraiset oss..

 

Når det gjelder den andre posten så er jeg uenig at han ville 3bettet JJ+. 3betrangen til villain på microstakes er sånn ca AKs og QQ+. Hvertfall det jeg opplever på NL10. Selvfølgelig kommer det veldig ann på Villain, men jeg vil tro mange flatter hvertfall 99-JJ der også. I tillegg tror jeg det er mange suita A og i tillegg A med lavere kicker i callerangen til villain. Jeg ser iallefall villains som caller med A3o i blinds her hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Har noen tips eller idèer om spill i mellomfasen/mot bobbla i turneringer. Virker som jeg har god kontroll på å bygge stack i begynnelsen av turneringen, men har gått på en del frustrerende smeller de siste dagene der jeg har røket rundt 10-20 plasseringer før bobbla i 4/9 turneringer. Hvordan spiller dere chipleader/lowstack ?

 

Eksempel fra turneringen jeg just røyk ut på:

 

Du sitter med 15xblinds og ante (15k chips) i stack og blir flyttet til ett bord der average stack er rundt 35k. Turneringens Q er rundt 21k chips. Sonderings/Oppfølgingsbud er gjerne på 15-20% av stacken din og du har kort tørke. Det er short table så startkrav blir jo senket litt.

 

Hånden jeg røk på var følgende:

 

Sitter på button, får delt K6o. Alle folder frem til meg. Raiser 6xBB og big blind som er chipleader ser bettet, jeg har forøvrig foldet 13-14 hender før jeg gjør denne raisen. Floppen kommer med 5-5-7. BB gjør ett sonderingbud på 3K, noe som er 1/3-2/3 av potten. Sonderingsbudet viser ingen styrke i forhold til stack etter hvordan jeg sammeligner tidliggere bet, så regner med han limpet inn i starten for å satser på å treffe noe. Jeg satt han på 89 eller rundt Q6. Det virket hvertfall som han prøvde å vise at han var på straight draw. Jeg går all inn og håper på å vinne på kicker da jeg har tatt rangen hans for å være relativt løs. Han ser min all inn og viser 66. 8 og 3 kommer på følgende streets.

 

Burde jeg ha foldet tvert her når han tar sonderingsbud eller burde jeg ha gått all inn PRF ? Synes personelig all inn med en M på 15 virker som ett litt desperat move. Forøvrig var stacken hans på 55k mot min 15k.

 

 

Over til chipleader:

 

Hvordan spiller dere når dere ligger godt ann på chips ? Jeg vet selv at man må gå inn med relativt marginale hender når man begynner å nærme seg dødsonen, så det kan fort bli noe kjipe tap der folk treffer mirakel flopper. Jeg har prøvd å ikke tighte for mye mot enden av turneringene, men gjør jeg egentlig feil i å gjøre det ? Er det like greit å bare komme seg inn blant de betalte og starte med spillingen igjen ?

 

Det ble litt mye nå, men det har vært en kjedelig poker dag (kommer nok flere av disse) så ville gjerne høre litt konstruktiv kritikk.

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar

Kommer litt an på hva slags turneringer du spiller, men på de fleste turneringer så er det ikke verdt å komme akkurat ITM heller gamble litt å få topp plasseringer. Hånda du spilte ville jeg egentlig aldri raisa slik, enten push eller fold. Jeg ville nok ha pusha. Om det er sitngo du spiller anbefaler jeg 2+4 forumet og sitngo wizard.

Lenke til kommentar

K6o i smallblind mot chipleader er noe jeg ikke liker. Shove eller fold.

Når du har chipleadern der vil du bli callet med alt mulig, og med 15x bb kan man vente litt.

Iallefall med den stacken er det vanskelig spille flopper fordi du ikke eier fold equity i det hele tatt. villain caller med A-High og alle par samt alle drag.

 

-

 

Hvordan jeg spiller på når vi begynner å gå dypt er løsere enn starten og spiller hender som AK veldig aggressivt pre-flop.

Lenke til kommentar

Satt ikke i lilleblind, men på Button :) Jeg ser veldig godt poenget med at jeg ikke burde ha raiset med stacken min. Jeg ble pot committed etter det raiset og hadde egentlig ikke noe valg da floppen kom. Så det var egentlig ett fryktelig dårlig move av meg.

 

Hvordan jeg spiller på når vi begynner å gå dypt er løsere enn starten og spiller hender som AK veldig aggressivt pre-flop.

 

Problemet er at jeg ikke alltid kan vente på kort. I går spilte jeg 227 hender og jeg telte 16 hender der jeg begynte med AK-QJ. Altså hender som er lettere å spille. De resterende 211 hendene var Kx - 10x, rags etc. Kort er dog ikke alt i poker, men sitter man med decent kort og posisjon så hjelper det lite mot en som har stor stack og kort.

Lenke til kommentar
Satt ikke i lilleblind, men på Button :) Jeg ser veldig godt poenget med at jeg ikke burde ha raiset med stacken min. Jeg ble pot committed etter det raiset og hadde egentlig ikke noe valg da floppen kom. Så det var egentlig ett fryktelig dårlig move av meg.

 

Hvordan jeg spiller på når vi begynner å gå dypt er løsere enn starten og spiller hender som AK veldig aggressivt pre-flop.

 

Problemet er at jeg ikke alltid kan vente på kort. I går spilte jeg 227 hender og jeg telte 16 hender der jeg begynte med AK-QJ. Altså hender som er lettere å spille. De resterende 211 hendene var Kx - 10x, rags etc. Kort er dog ikke alt i poker, men sitter man med decent kort og posisjon så hjelper det lite mot en som har stor stack og kort.

Pocket Pairs?

Lenke til kommentar
Sitter på button, får delt K6o. Alle folder frem til meg. Raiser 6xBB

Jeg vet ikke hva begrunnelsen for dette er? For meg ser dette ut som totalt ludacris! Vil du virkelig sette 2/5 av chipstacken din, og dermed hele turneringen, på K6o? Du er ALDRI god her hvis han caller eller går all-in. I denne situasjonen vil du at villain til å folde og ta blindsene. I dette stadiet i turneringen spiller de fleste veldig straightforward i BB, og de aller fleste hendene de shover over et 2,5XBB raise, shover de også over et 6xBB raise. Og hvis de caller, hva gjør du da? K6o flopper elendig veldig ofte. Et raise på 2500 er helt greit, men 6000 skriker -EV. Hvis du vil vinne penger i tourneys bør du virkelig tette denne leaken.

Lenke til kommentar
Pocket Pairs?

 

Hadde 1xKK, 1xQQ og 1x1010. 3x66

 

 

PP 6 er jeg ikke så veldig komfortabel å spille fordi man lett havner bak. Jeg liker helst å forholde meg til limping om PP kommer under 9. Kan raise med lavere om jeg sitter i posisjon og store deler har foldet.

Lenke til kommentar
Sitter på button, får delt K6o. Alle folder frem til meg. Raiser 6xBB

Jeg vet ikke hva begrunnelsen for dette er? For meg ser dette ut som totalt ludacris! Vil du virkelig sette 2/5 av chipstacken din, og dermed hele turneringen, på K6o? Du er ALDRI god her hvis han caller eller går all-in. I denne situasjonen vil du at villain til å folde og ta blindsene. I dette stadiet i turneringen spiller de fleste veldig straightforward i BB, og de aller fleste hendene de shover over et 2,5XBB raise, shover de også over et 6xBB raise. Og hvis de caller, hva gjør du da? K6o flopper elendig veldig ofte. Et raise på 2500 er helt greit, men 6000 skriker -EV. Hvis du vil vinne penger i tourneys bør du virkelig tette denne leaken.

 

Ja, er enig med deg at dette var et vanvittig desperat move. Skulle gjerne ha ventet å sett om jeg fikk noe som var greie å spille med. Problemet mitt var bare at jeg hadde en M på 15, men den effektive Short table M`en min lå på 9. Jeg drev egentlig farlig fort inn mot dødsonen om jeg ikke fikk litt handling, men ser meg enig på at det var en fryktelig dårlig avgjørelse i håp om mirakler.

Lenke til kommentar
Pocket Pairs?

 

Hadde 1xKK, 1xQQ og 1x1010. 3x66

 

 

PP 6 er jeg ikke så veldig komfortabel å spille fordi man lett havner bak. Jeg liker helst å forholde meg til limping om PP kommer under 9. Kan raise med lavere om jeg sitter i posisjon og store deler har foldet.

Og man kan også buste folk med den hånden om man treffer og kan se en rimelig flop (gjerne multiway)

 

En leak forresten er også å raise 6x pre.

 

Jeg raiser ca 2.2-3.0x pre og om jeg 3better pre så gjør jeg det rundt 3x-4x villains raise...

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Spurte om dette et annet sted, men ser ikke ut som svarene kommer drøssende, så jeg spør her.

 

Jeg er en relativt ny pokerspiller, og lurer da på dette med outs, og å bruke det riktig.

 

Outs er altså de (ukjente) kortene som garantert gir deg best hånd. Jeg kom over et skjermbilde der calculatem viser 11 outs: http://www.texascalculatem.info/wp-content...lc_software.jpg.

 

Hvilke kort er det her som er outs? Jeg ville tro det var flush som her ga best hånd, men også 4 seksere. For å få flush er det 10 spar igjen i kortstokken, det er også 2 seksere. Jeg kan skjønne at 3 seksere kan bli ansett som en god hånd, og da regne med 1 sekser som god hånd, men det er så absolutt ikke en 100 % sikker hånd, mtp. damen som ligger på bordet. Jeg skjønner da ikke helt hvordan calculatem har kommet frem til 11 outs på denne hånden som kortene er nå?

 

Grunnen til spørsmålet er at jeg prøver å lage meg et lite enkelt program som regner ut sannsynligheter for meg, og det hadde vært fint om jeg kunne tatt med outs i dette programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...