Gå til innhold

Windows Vista Beta 1 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser absolutt ingen grunn til å oppgradére til en windows-versjon som bruker mer systemresurser og som er beta

Trur du har misforstod heile poenget med betatesting. Det er ikkje meininga at du skal "oppgradere" til betaversjonen. Betaversjonen er der for at ein større gruppe brukarar skal finne feil, og rapportere dei tilbake til Microsoft sånn at dei kan fikse feila til den endelege versjonen kjem.

Lenke til kommentar

hei. jeg kommer ikke til å prøve Vista, om ikke noen av de jeg hjelper skulle finne på å installere det som HovedOS. Utifra de bildene jeg ser av Vista/Longhorn så ser det helt forferdelig ut. fysj. hvorfor lager de et OS som er så veldig mye ressurskrevende da? skjønner det ikke helt jeg. noen som vet?

men en ting. det kommer jo til å bli oppdaga sikkerhetshull i bøtter og spann i betaversjonen tenker jeg. kommer microsoft til å komme med oppdateringer for de av dere som bruker Windows Vista Beta 1?

Lenke til kommentar

For å få oppdateringer til Windows Vista må i det minste ha på Automatic Updates, for microsoft update støtter ikke Longhorn som den sier når man prøver å oppdatere den.

 

Når det kommer en ny beta-versjon er jeg ganske sikker på at man må lasta ned den nye builden, for så å oppgradere (dett kan gjøres uten å installere hele OS'et på nytt).

 

Jeg tenker at i løpet av de neste betane vil Vista bli mindre ressurskrevende, men i forhold til XP vil det alltid kreve en del mer ressurser.

 

Det jeg irriterte meg mest over, var de animerte vinduene.. Men det går det an å skru av (håper jeg).

Lenke til kommentar

Som såvidt nevnt tidlgere i tråden: Hvis du vil skaffe deg en legitim verson, trenger du kun å melde deg inn i Microsoft Developer Network( noe alle som liker å programere litt i vb, c++, c# osv bør gjøre. Får mange fordeler, og mulighet til å kose seg gratis i FrameWork 2.0), koster bare et par lapper. TechNet suscribere får også muligheten til å laste det ned.

 

Dog jeg ser ikke helt det negative for MS i dette tilfellet ved at mange av oss tar oss frihet til å laste det ned via torrent-nettverk, eventuelt FTP-er. Igrunn en artig diskusjon. På mange måter tjener det MS sine interesser at mange er med å teste programmet, men hvis folk begyner å ta feil av hva en BETA faktisk er har man litt problemer. Det er ytterst tvilsomt at mange blir fornøyde med å bruke Code Name Longhorn BETA 1 på permanent basis.

 

Forøvrig, jeg har Vista, men ikke lagt det inn enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...