Gå til innhold

Windows Vista Beta 1 er klar


Anbefalte innlegg

Det finnes ikke ulovelige steder da?

Retningslinjene #8

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger opp et screen fra Vista jeg :) Prøvde det litt i går, og IE7 virker fantastisk mye bedre enn IE6. Skal reinstallere på en annen partisjon på den nye disken min (har installert det på en gammal treig harddist, og dermen kjører det også treigt).

post-127-1123080780_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det kravet på 6GB ledig plass på HD er ikke helt riktig. Jeg har en Seagate ST310211A disk som jeg skulle prøve å installere på fordi jeg ikke kan lage noen nye partisjoner på de andre diskene mine nå. Den disken er på 10GB og når jeg prøvde å installere fikk jeg beskjed om at det var for lite plass ledig. Det sto 9000+ ledig MB i installasjonprogrammet.

Lenke til kommentar
Hm, noen som har prøvd Vista i Vmware?

Vet ikke for VMWare, men jeg får ikke installert Vista i Virtual PC 2004 med Service Pack 1. Installasjonsprogrammet låser seg etter ganske langt tid. Host: Amd 64 3000+ med 2GB Ram.

 

På en fysisk PC gikk dog installasjonen smertefritt.

Lenke til kommentar

To "nyheter" i forbindele med Windows Vista:

 

"Presentation Settings" dukket opp i systrayet mitt. Der kan jeg gjøre enkelte innstillinger, som f eks lydvolum og bakgrunnsbilde, slik at innstillingen for det enkelt justeres ved å sette "Presentation" på. Hendig.

 

Start | Shut down ga meg følgende dialogboks:

"Windows is shutting down in 30 seconds. 29...28...27..."

 

Ugh, i Windows NT/2000/XP/2003 slås ikke PCen av før du har trykket OK, her gjør den det etter 30 sekunder.

 

That's all folks!

Lenke til kommentar
Start | Shut down ga meg følgende dialogboks:

"Windows is shutting down in 30 seconds. 29...28...27..."

 

Ugh, i Windows NT/2000/XP/2003 slås ikke PCen av før du har trykket OK, her gjør den det etter 30 sekunder.

Veldig praktisk spør du meg... mange ganger jeg skal ha slått av pcen, men bare trykker shutdown og stikker også glemmer jeg å trykke ok... (slår pc av, helt av, bare en gang i måneden eller no, så glemmer det alltid :p)

 

Men de driver fortsatt med "group similar taskbar buttons" og "hide inactive icons" :realmad: disse to tingene er jo bare med på å gjøre ting vanskeligere enn det behøver å være... Heldigvis går det an å skru av :p

Lenke til kommentar

Noen små notater til kommer: Dersom et sertifikat er ugyldig, og du besøker en webside som krever dette sertifikatet, blir adresselinjen rød. Meget praktisk, selv om de har rappet ideen med farging av adresselinjen fra andre. Videre står det hos meg "Certificate Error" i denne røde adresselinjen, som jeg selvfølgelig kan klikke på for å få mer informasjon om problemet.

 

Tabbed browsing i IE7 er vel allerede nevnt tror jeg.

 

Diskplass avsatt til midlertidige filer i IE har blitt redusert, fra 10% er det vel i IE6, til 50MB på min PC her.

 

TLS 1.0 er nå aktivert som standard (det har jeg enda til gode å se på noen Windowsversjon). Det jeg ikke liker er at de ikke har fjernet støtte for SSL 2.0 som standard (Nok en gang er det snakk om IE)

 

Dersom jeg åpner Regedit og søker etter noe (jeg forsøker å finne ut hvor "video", "music" og "document" som brukes i virtuelle mapper er definert) har Vista en egen evne til å låse seg...

 

... heldigvis bruker den bare 25 sekunder på å boote.

Lenke til kommentar
Jeg forsøker å finne ut hvor "video", "music" og "document" som brukes i virtuelle mapper er definert

Jeg er imponert, det er faktisk XML filer med extension .vfolder, men er selvfølgelig skjult som standard. Da er det jo faktisk mulig å få "All Documents" til å vise noe fornuftig, slik jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...