Gå til innhold

Antec P180


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som med alle kabinetter vil det kreve litt jobb for å få det "perfekt".

 

* Bytte ut vifter burde gjøres. Ikke uventet da det er ytterst få(ingen) som bruker virkelig gode vifter som standard utstyr i kabinettene sine. Nexus er gode alternativer.

 

* Montere harddiskene i den nedre brønnen for å hindre varmen i og spre seg i det øvre "kammeret", og en 120x25mm vifte her nede vil helt greit kjøle 4 harddisker og en evt. vifteløs powersupply (noe som jeg har planer om å bruke i dette kabinettet). Hvis man har planer om å fjerne vifta nede og bare bruke en powersupply til å kjøle må man tette igjen luftehullene rundt powersupplyen for å forhindre at luft trekkes inn fra baksiden av kabinettet.

 

Eneste som ergrer meg litt med dette kabinettet er mangel på et lokk til å dekke igjen viftehullet i toppen av kabinettet.

 

SPCR har mange gode artikkler (både på forum og reviews) om forskjellige konfigurasjoner og grundig testing av disse. Masse god informasjon for å få det meste ut av dette kabinettet. Anbefalt å lese hvis det virker interessant.

Lenke til kommentar

jeg syns kabinettet så veldig bra ut, jeg :)

 

Det eneste _JEG_ savnet er at HDD'ene settes inn "sidelengs" slik som på Antec Sonata og LianLi PC2100.

 

Har forøvrig etter hvert begynt å sette pris på kabinett uten strømforsyning. Synd viftene som følger med ikke er bedre.

Lenke til kommentar

jeg har lest en hel haug med tester av dette kabinettet og jeg har stor

tro på at dette er bra.

 

Det rare er at Hardware.no sin test skiller seg ut fra alle de andre.

De har nevnt så mange negative ting at jeg begynner å lure på om

personen som testet dette har hatt en dårlig dag!

 

Ellers så kan jeg jo nevne at jeg har bestilt dette kabinettet i dag.

Har også bestilt 3 x SilenX 120mm vifter som bråker så høyt som 11db :D

 

Gleder meg til lørdag!!!

Lenke til kommentar
De som finner på å kjøpe det kabinettet får ha lykke til.

 

Blir nok kult å vaske maskinen for støv hele tiden. Spesielt med alle de hullene forran. 3x 120mm som trekker luften ut av kabinettet = undertrykk. Det kommer til å suges støv inn i alle åpninger.

Ja der sier du noe... for det går vel ikke ann å snu de?

 

Jo... det tror jeg jammen ;)

Lenke til kommentar
,27/07/2005 : 22:55] Ja der sier du noe... for det går vel ikke ann å snu de?

 

Jo... det tror jeg jammen ;)

og det tar sikkert bare ett par timer å fikse det.

 

Men det er kanskje verdt det :yes:

kvarter.... vet ikke hvor lang tid du bruker på å skru inn og ut 4 skruer pr vifte.. men jeg bruker ikke 2 timer på å snu 3-4vifter.

 

.....

 

Mens jeg er på en kabinett-tråd...

 

skal ha meg nytt kabinett... pris: 600-1000kr

uten strømforskyning.

må ha god kjøling.

alu er en fin ting men ikke et krav.

 

brodern har dette Beantech Igloo 3

 

synes det var fint, men vil ikke ha samme som brodern.

 

Og det er et kabinett jeg vil ha. ikke et fjortissjuletre med masse lys og blingbling..

Lenke til kommentar

Selv om det er noen mangler, er jeg ikke i tvil om at jeg kommer til å gå til anskaffelse av et ganske snart.

 

Det ser kanskje ikke så fryktelig spennende ut, men det bryr jeg meg ærlig talt ikke så mye om. Dette er ikke noen pc jeg kommer til å ta med meg på lanparty, og om jeg så gjorde (14kg, huff) så ville jeg ikke grått for det, vil heller ha et kabinett som ser solid ut enn mange av de andre fjortisgreiene de selger nå til dags.

 

Uansett, det viktige for meg med dette kabinettet er støypotensialet. Med rett bruk av vifter, og ikke minst utbytting, så tror jeg rett og slett ikke det er mange kabinett som kan konkurrere med det på denne fronten. Det enkle faktum at nesten alle viftene er 120mm, er gudesendt i mine øyne.

 

For de av dere som synest det er dyrt så forstår jeg ikke helt problemet. Greit nok har det blitt kuttet svinger noen plasser, men for et såpass spesielt kabinett synest jeg det er verdt prislappen. De som er seriøse når det gjelder støy betaler ofte nesten like mye bare for strømforsyningen, og jeg tør mene at et kabinett har enda mer å si for hvordan støynivået blir. Og å si at det burde følge med en psu synest jeg bare er tull, den ville bare fordyre og de fleste av oss ville byttet den ut uansett.

 

Noen mangler ja - skuffet, absolutt ikke! Hvis man kikker litt rundt på nettet på hva andre har å si om kjøleegenskapene til P180 så får man et ganske klart svar, og jeg kan røpe at det er positivt.

Lenke til kommentar
Mens jeg er på en kabinett-tråd...

 

skal ha meg nytt kabinett... pris: 600-1000kr

uten strømforskyning.

må ha god kjøling.

alu er en fin ting men ikke et krav.

 

brodern har dette Beantech Igloo 3

 

synes det var fint, men vil ikke ha samme som brodern.

 

Og det er et kabinett jeg vil ha. ikke et fjortissjuletre med masse lys og blingbling..

Anbefaler deg Lian-Li PC7. Jeg har nettopp bygd en pc i det kabinettet. Knallbra og stilrent kabinett til en billig penge. Eneste som er negativt med det er at det ikke er demping til hardiskene,men det fikser du lett med noen biter gummi.

Det gjorde jeg,da ble støy og vibrasjoner fra disken borte.

Lenke til kommentar
* Bytte ut vifter burde gjøres. Ikke uventet da det er ytterst få(ingen) som bruker virkelig gode vifter som standard utstyr i kabinettene sine. Nexus er gode alternativer.

Vet dette er litt off-topic, men jeg syns ikke Nexusvifter er det helt store. Måtte kaste ut en 120mm Papstvifte som begynte å bli slarkete og satte inn den Antecvifta som fulgte med kabinettet. Og den var lydløs i forhold til Nexusvifta (120mm) som jeg har stående i bakkant. Nexusvifta er den mest støyende komponenten i pc'en min nå... :ermm:

 

Forøvrig litt skuffet etter å ha lest denne testen, jeg også. Pussig at HW.no er så uenige med resten at hw-verdenen, men ett faktum er det vanskelig å subjektivt vurdere annerledes: Antec har ikke lagd noen smarte løsninger for å åpne kabinettet kjapt, siden man må skru opp 3 tommelskruer hver gang man skal inni, hvilket i mitt tilfelle desverre er ganske ofte...

Lenke til kommentar

Såfremst det ikke kommer noen bedre enn dette så er det dette kabinettet jeg skal kjøpe meg neste gang.. Passer perfekt til mitt bruk.. ..dvs.. ..stille!! Jeg hater støy! Gjør meg surrete i hodet.. :cry:

 

skal ha meg nytt kabinett... pris: 600-1000kr

    uten strømforskyning.

    må ha god kjøling.

    alu er en fin ting men ikke et krav.

Og det er et kabinett jeg vil ha. ikke et fjortissjuletre med masse lys og blingbling..

Jeg har et Compucase-kabinett som jeg er særdeles fornøyd med! Har både gummi-HD-oppheng, 2x 120mm vifteplasser og støvfilter(!) Ellers greit og bygge i! Anbefales.. Ellers kan du jo ta en titt på de andre kabinettene Microplex selger, de har noe for en hver smak..

Lenke til kommentar

Litt feedback til artikkelforfatteren:

 

De viftegrillene er vel egentlig blandt de bedre en får tak i, er de ikke?

 

Hvorfor ingen bilde av fronten bakom døra?

 

Du glemte å nevne noe om viftefilter eller muligheten for å plassere egne filtere i kabinettet. I Chiftec kabinettet mitt har det nemlig ikke så mye for seg å plassere viftefiltere bare foran viftene, men en bør rett og slett dekke hele fronten o.0

 

Jeg er litt interessert i å vite hvilken retning den nederste vifta blåser, og om den har noe for seg der den er plassert.

 

Jeg synes det er bra at dere gjør out-of-the-box-tester, men jeg synes dere konsentrere dere vel mye om akkurat dette. Det er jo ikke usannsynlig at en bruker slenger på ei ekstra vifte eller to ++ Hvorfor ikke ha alle testene todelt hvor del 1 gjenspeiler kabinettet slik det leveres, og del 2 potensialet til det? Jeg er bla. interessert i å høre hvor bra kabinettet ville vært med ei støysvak vifte som blåser over HD'ene ++

Ellers var jeg svært fornøyd med testen =)

Lenke til kommentar

Enig med mye av det du sier Corleone. Forfatteren bruker samme metode for alle kabinettene, greit å sammenligne, men dybden er mangelfull. For god test bør du sjekke ut silentpcreview.

 

Når det gjelder p180, så tror jeg det er filter til de fleste åpningene. (mulig jeg husker feil). Støvet bør følgelig bli minimalt.

 

Vifter og slikt kan snus, slik at du kan eksperimentere med hva som er best for ditt oppsett.

 

Fordelen med dette kabinettet er at du kan gjøre så mye forskjellig for å tilpasse det til oppsettet.

 

Eneste store problemet med dette kabinettet er nok den skjermkort vifte løsninga. Men det problemet var spcr inne på i sin artikkel, og det problemet er relatert til mest mulig stillhet. Kjølings effekten er nok uansett bra.

 

 

Forøvrig er hardware sine tester enkle og informative for en gjennomsnittsbruker, men skal du gå litt mer i dybden, så må du nok andre steder :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå mottatt kabinettet og synes anmelderen er noe negativ i sine betraktninger. Når det gjelder sidedøren så faller ikke denne av slik som anmelderen skriver når tommelskruene fjernes, av den enkle grunn at plasthakene som anmelderen ikke helt forstår hvorfor Antec har plassert der holder den på plass. At en av disse knakk med en gang kan jo skyldes en brist som allerede var der og som medvirket til at sidedøren ikke helt oppførte seg som den burde.

 

At kabinettet har noe slik voldsom plastikkfølelse kan jeg heller ikke være enig i. Men nå er ikke heller dette kabinettet laget for å oppnå noen designpriser. Hovedfunksjonen til P180 er å gi maksimal kjøling med minimal støy gjennom originale designløsninger. Innmaten synes jeg virker meget gjennomtenkt med to termiske soner som ikke som ikke helt blir gjort greie for i testen da den nederste sonen ikke blir brukt til Hd installasjon. Hadde dette blitt gjort tror jeg P180 ville kommet ut på topp i alle de termiske testene. Når det gjelder viftestøy er det mulig noe støy kan lekke ut fra CPU vifte da denne kommer rimelig tett opp mot de to kabinettvifte-åpningene bak og på topp.

 

Dette kabinettet oppfyller ihvertfall mine to viktigste krav; å gi god kjøling til komponentene slik at jeg slipper å bekymre meg for dem en varm sommerdag, og i tillegg gjøre dette med minimal støy. Slik sett kan jeg ikke se at kabinettet er spesielt dyrt, en sammenligbar konkurrent er f.eks Silverstone TJ-06 som er hakket dyrere.

Lenke til kommentar

Det er som regel alltid noe negativt med kabinetter. Venter ennå å se noe som er nesten helt perfekt. Bra at noen tør å gjøre ting annerledes. Skal bli spennende å se oppfølgerne fra Antec. Lovende utvikling ..

 

Gode støvfilter er et must, og ikke minst at harddiskene er enkle å ta ut.

Lenke til kommentar

Takker for synet ditt, Hurragutten, og velkommen til forumet. :thumbup:

 

Godt å se at ting ikke er så mørkt som HW.no vil ha det til. Tror nok at hvis jeg skulle kjøpt kabinett idag, så hadde det nok blitt P180 på meg, ja. Men hvor godt henger døra fast hvis man bare skrur i én av tommelskruene?

Lenke til kommentar
* Bytte ut vifter burde gjøres. Ikke uventet da det er ytterst få(ingen) som bruker virkelig gode vifter som standard utstyr i kabinettene sine. Nexus er gode alternativer.

Vet dette er litt off-topic, men jeg syns ikke Nexusvifter er det helt store. Måtte kaste ut en 120mm Papstvifte som begynte å bli slarkete og satte inn den Antecvifta som fulgte med kabinettet. Og den var lydløs i forhold til Nexusvifta (120mm) som jeg har stående i bakkant. Nexusvifta er den mest støyende komponenten i pc'en min nå... :ermm:

 

Forøvrig litt skuffet etter å ha lest denne testen, jeg også. Pussig at HW.no er så uenige med resten at hw-verdenen, men ett faktum er det vanskelig å subjektivt vurdere annerledes: Antec har ikke lagd noen smarte løsninger for å åpne kabinettet kjapt, siden man må skru opp 3 tommelskruer hver gang man skal inni, hvilket i mitt tilfelle desverre er ganske ofte...

Nexus er kjent for å kanskje være den aller stilleste 120mm-viften. Sikker på at du ikke fikk et mandagseksemplar?

 

Og til dere som er så skuffet, hva er dere skuffet over? p180 er men å være et stille kabinett, da er man nødt til å ofre litt, vekt feks, å ha et lett kabinett som skal være stille er bare teit. Greit nok, følger med noen vifter som gjerne kan skiftes ut, men slikt må man da regne med?

 

AtW

Lenke til kommentar
Nexus er kjent for å kanskje være den aller stilleste 120mm-viften. Sikker på at du ikke fikk et mandagseksemplar?

Hvordan skal jeg vite om jeg har fått et mandagseksemplar? Jeg har jo ikke noe å sammenlikne med... :p Forøvrig var jeg også skuffet over måten skruehullene i hjørnene var laget, med en "sylinder" fra den en til den andre siden, slik at den ikke kunne brukes på XP-120 og at man må ha virkelig lange skruer for å montere den som kabinettvifte (hvis man ikke har et eller annet system for oppheng).

 

Edit: Ta en titt på dette bildet (hjørnene på vifta) hvis dere ikke skjønner hva jeg mener med "sylinder". :blush:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Nexus er kjent for å kanskje være den aller stilleste 120mm-viften. Sikker på at du ikke fikk et mandagseksemplar?

Hvordan skal jeg vite om jeg har fått et mandagseksemplar? Jeg har jo ikke noe å sammenlikne med... :p Forøvrig var jeg også skuffet over måten skruehullene i hjørnene var laget, med en "sylinder" fra den en til den andre siden, slik at den ikke kunne brukes på XP-120 og at man må ha virkelig lange skruer for å montere den som kabinettvifte (hvis man ikke har et eller annet system for oppheng).

 

Edit: Ta en titt på dette bildet (hjørnene på vifta) hvis dere ikke skjønner hva jeg mener med "sylinder". :blush:

Je, de hjørnene på nexusen er jeg enige i er litt spesielle :). Men feks på SPCR så er det veldig mange som anbefaler nexus, og der er det mange folk som har dillet myyyye med å få stillegående PCer, men det er mulig de bare automatisk antar at du undervolter vifta, og at det er der nexus er best?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...