Gå til innhold

Antec P180


Anbefalte innlegg

Phantom er en 500 watts strømforskyning med en "nødvifte", dvs en vifte som slår inn når ting blir varmt, tester tyder på at dette skjer rundt 250 watt, noe jeg regner med at jeg sjelden kommer opp i.

Litt sånn en Yesico (med TMS) PSU tilkoblet viften i det nederste kammeret ville virke altså...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phantom er en 500 watts strømforskyning med en "nødvifte", dvs en vifte som slår inn når ting blir varmt, tester tyder på at dette skjer rundt 250 watt, noe jeg regner med at jeg sjelden kommer opp i.

Litt sånn en Yesico (med TMS) PSU tilkoblet viften i det nederste kammeret ville virke altså...

Ja, det kan du godt si, grunnen til at jeg skal kjøpe pantomen er at den ikek koster noe særlig mer enn andre vifteløse, du får en nødvifte på bekostning av lengden, en grei deal synes jeg. Planen er uansett å ha en meget still undervoltet vifte i nedre kammer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, det kan du godt si, grunnen til at jeg skal kjøpe pantomen er at den ikek koster noe særlig mer enn andre vifteløse, du får en nødvifte på bekostning av lengden, en grei deal synes jeg. Planen er uansett å ha en meget still undervoltet vifte i nedre kammer.

Men kan du ikke risikere å resirkulere lufta? Spesielt hvis du har vifte/vifter i bakkant som lager undertrykk. Da vil jo noe kald luft bli trukket inn rundt strømforsyningen, som forsåvidt er helt greit, inntil vifta starter opp og spytter ut varm luft som suges inn igjen med én gang, hvis den går på for lavt turtall... :shrug:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Ja, det kan du godt si, grunnen til at jeg skal kjøpe pantomen er at den ikek koster noe særlig mer enn andre vifteløse, du får en nødvifte på bekostning av lengden, en grei deal synes jeg. Planen er uansett å ha en meget still undervoltet vifte i nedre kammer.

Men kan du ikke risikere å resirkulere lufta? Spesielt hvis du har vifte/vifter i bakkant som lager undertrykk. Da vil jo noe kald luft bli trukket inn rundt strømforsyningen, som forsåvidt er helt greit, inntil vifta starter opp og spytter ut varm luft som suges inn igjen med én gang, hvis den går på for lavt turtall... :shrug:

Det er jo iogforseg en teoretisk mulighet for det, men dette er jo typisk en strømforskyning som ikke er beregnet for systemer med enormt store trykkforskjeller. Jeg ville tro dette ikke er noe problem, og det verste som kan skje er vel at vifta begynner å spinne enda mer (og lager bråk)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er det mulig å skru på 92mm vifter på 120mm plassene? (Noen kabinetter støtter slikt.) Jeg har nemlig 2 stk 92mm (9dbA) vifter fra SilenX som nesten kostet skjorta, skulle gjerne brukt de istedenfor å kjøpe enda 2-3 stk 120mm vifter (11dbA).

 

Kanskje litt off-topic, men er det noen som har erfaring fra både Nexus og SilenX og kan si meg om det er stor forskjell på støy?

 

Hvor blir det forøvrig av bildene av kabinettene deres? :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...