Gå til innhold

Antec P180


Anbefalte innlegg

Til alle som er redd for lengden på 20p/24p + 4p ledningene fra strømforsyningen, sjekk ut denne Silverstone PP01, du finner den f.eks på komplett > kabler > strømforsyning - niognitti spendolaz. Jeg holdt på å kjøpe kabinett fra Silverstone (modell 05 eller 06), men leste første gang om P 180 for over et halvt år siden, og har ventet i spenning lenge nå. Kjøper nå Antec-kabinettet med Hiper 580w + den forlengerkabelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor stort hovedkort man kan putte i den? Har et hovedkort på 30x25cm. Går det?

Aner ikke om du har plass til et hoverkort med de målene, men jeg tror ikke du har plass til noe større hovedkort i p180 enn du har i et vanlig midi kabinett.

Kikka litt i prisguiden, og de målene der var ganske vanlige på andre hovedkort også

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor stort hovedkort man kan putte i den? Har et hovedkort på 30x25cm. Går det?

Aner ikke om du har plass til et hoverkort med de målene, men jeg tror ikke du har plass til noe større hovedkort i p180 enn du har i et vanlig midi kabinett.

Kikka litt i prisguiden, og de målene der var ganske vanlige på andre hovedkort også

Det du er ute etter er å finne ut om det er et ATX hovedkort, det er i alle fall mitt og det passer fint.

Lenke til kommentar
Takk for dine erfaringer gpa! Dette ble enda en god grunn for at jeg skal skaffe meg et slikt kabinett.. ..etterhvert..

 

Ser at Seasonic's produkter får veldig bra kritikker mtp lydnivå og "efficiency"/effekt (bl.a. her hos SPCR). Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe disse i Norge?
*host* Litt off-topic kanskje? ;)

p180 er jo forsåvidt lagd for stille maskiner, så er ikke så enormt OT

 

AtW

Lenke til kommentar
p180 er jo forsåvidt lagd for stille maskiner, så er ikke så enormt OT

 

AtW

Ooops.. ..sorry. :blush: Jeg tenkte: "Hva har Seasonic's produkter og enermax noisetaker med P180 og gjøre?" Men nå forstår jeg alt så mye bedre.. ..eller.. ..ehh.. ..nei, ser fortsatt ikke hva dette har med P180 og gjøre.. Kan du si meg hva som var "fellesnevneren" - annet en stille PC da.. :p Viser ellers til Retningslinjene punkt 4 hvor det står om å holde seg til temaet, prøvde bare å hjelpe en som så ut som han var ny på forumet, sorry, burde gjort det litt mer konkret. ;)

 

Joda, kan tenkes at den ironiske tonen slo til et par steder i teksten over, og om ikke dette innlegget er OT så vet ikke jeg.. ..ooops.. ..igjen. Sorry! :blush:

Lenke til kommentar
Det kan da vel ikke være retningslinje-brytende off topic å diskutere hvilke strømforsyninger som passer bra med kabinettet?

Det er vel forskjell på å spørre om en strømforsyning er bra og å spørre om en strømforsyning passer i kabinettet. Ikke at jeg bryr meg noe nevneverdig... ;)

Lenke til kommentar

Erm, ok, jeg kan skjønne hvorfor noen synes dette var ot, men folk som leser andre sites og forum (som AtW) vet at nettopp disse strømforsyningene passer veldig godt til P180 mtp de verst tenkelige konfigurasjonene av hovedkort og strømforsyning (For korte kabler kan potensielt være et problem). Det er bakgrunnen.

 

Nå skal jeg prøve å ikke starte en flame war, men det at noen av dere i det tatt orker å diskutere ot er imho mer ot enn det jeg starta med... ;)

post-107-1125177599_thumb.jpg

Lenke til kommentar

:innocent: Sorry, så bare ikke sammenhengen.. ..i det hele tatt! :innocent:

 

Kanskje dere skulle sagt ifra til oss andre hvilken sammenheng det hadde med topic, trodde det var vanlig høflighet jeg.. Nok om det!

 

Advarsel: Ironi følger;

Ingen grunn til å rette pekefinger fAke_ :tease:

 

PS: Mener P180 fortsatt er god jeg.. ;)

Lenke til kommentar

Har også kjøpt meg P180, kjøpte det hos Netshop Oslo. Og i likhet med gpa, gikk jeg også fra Antec Sonata. Jeg må si at kabinettet virker endel bedre enn Sonata, mye tyngre og tykkere vegger. Kjøligere er det også. Jeg bruker vifta i topplokket, bak, den nede og har i tillegg montert en 120mm foran harddisken i "hovedrommet". Problemet er at de viftene som fulgte med, kun hadde molex-kontakt, så jeg får ikke koblet alle til viftestyringen ( hadde kun 2 overganger).

Lenke til kommentar
Har også bestilt et p180 nå, skal kjøre en antec phantom i bunnen med en stille 120mm mellom den og harddisken, og en reserator 1 plus til å kjøle komponentene i øvre del. Skal prøve å komme tilbake med bilder. Må innrømme at skuffelsen blir stor om dette ikke blir et stille oppsett :)

 

AtW

Gleder meg til å se dette! Tror du vil få en stille opplevelse! :)

 

Hva er specs på den og hvordan kom du fram til valget av Antec Phantom vs MIST vs ... vs ...? Hadde du den fra før og sjekka lengder på kablene etc?

Lenke til kommentar
Har også bestilt et p180 nå, skal kjøre en antec phantom i bunnen med en stille 120mm mellom den og harddisken, og en reserator 1 plus til å kjøle komponentene i øvre del. Skal prøve å komme tilbake med bilder. Må innrømme at skuffelsen blir stor om dette ikke blir et stille oppsett :)

 

AtW

Gleder meg til å se dette! Tror du vil få en stille opplevelse! :)

 

Hva er specs på den og hvordan kom du fram til valget av Antec Phantom vs MIST vs ... vs ...? Hadde du den fra før og sjekka lengder på kablene etc?

Mist har jeg ikke prøvd, valget sto imellom enermax noisetaker (som er ganske stille, bygde maskin til bror min med en noisetaker i). Egentlig hadde sikkert en noisetaker vært fint, men hadde litt penger å brenne på denne maskina, så tenkte å prøve meg på vifteløst.

 

Phantom er en 500 watts strømforskyning med en "nødvifte", dvs en vifte som slår inn når ting blir varmt, tester tyder på at dette skjer rundt 250 watt, noe jeg regner med at jeg sjelden kommer opp i. Men den er veeeldig lang, så det går bare akkurat å få plass i kabinettet (om man vil ha en vifte i bunnkammeret). Kabellengden på enermaxen er bra nok til p180 , ihvertfall ser det sånn ut på øyemål (har ikek prøvd den i et p180-kabinett), og phantomen skal visst ha enda litt lengre kabler.

 

Se forøvrig denne sammenlikningstesten: http://www.tomshardware.com/howto/20050711...esstest-08.html

 

Her står det oppgitt kabellengder på endel PSUer

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...