Gå til innhold

AnandTech Exclusive: CrossFire Benchmarks Revealed


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske artig, med tanke på at 7800 GTX er laget for å konkurrere mot neste generasjon av ATi-kort? (Eller tar jeg feil nå? Er 7800 GTX bare en liten oppgradering av high-end kortene, akkurat slik som Radeon X850? Eller er 7800 faktisk en del av neste nVidia generasjon?)

 

Redigert: leif

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

850XT crossfire (dvs 850XT x 2) er i et par tilfeller raskere enn et enkelt 7800GTX, men i 90% av tilfellene er 7800GTX raskere. Det sier litt om ytelsen til 7800GTX og gjør samtidig crossfire ubetydelig både teknologisk og pris/ytelse. ATI er skikkelig på hæla inntil 520 kommer. Når den en gang kommer (med crossfire) vil ytelsen være identisk med 7800GTX SLI pga av at begge løsningene er CPU bundet.

Lenke til kommentar
Men people,

 

Hvor mange her kjører 1600x1200? I hvertfall ingen av de som har LCD.

Av dem som bruker så mye penger på slike løsninger vil jeg tro det er en del som kjører i 1600x1200. Det finnes LCD skjermer med 1600x1200 native oppløsning.

 

 

850XT crossfire (dvs 850XT x 2) er i et par tilfeller raskere enn et enkelt 7800GTX, men i 90% av tilfellene er 7800GTX raskere.

7800GTX er sjelden raskere enn X850XT crossfire, heller tvertimot. Jeg syns det gikk ganske klart igjen i denne testen. Men med hensyn til prisen så sier jeg ikke at X850XT crossfire er bedre kjøp.

 

Uansett vil spillene bli mer shader/fillrate begrenset og mindre avhengig av CPU'en med tiden.

Lenke til kommentar
Men people,

 

Hvor mange her kjører 1600x1200? I hvertfall ingen av de som har LCD.

 

 

Hilsen

Staljin

Hender jeg kjører i 1600*1200 Men helst på 1920*1200. Og jeg har lcd :)

 

 

Så SLI/Crossfire ville hjulpet meg. Må bare vente på at shuttle får ut et AMD system med Crossfire.

 

 

Håper vi får høre noe mere om når den nye cpu som kun er til fysikk i spill vil komme... " PhysX fra Ageia omtales som verdens første fysikkprosessor"

 

Det vil vel kanskje ta litt av jobbe fra cpu ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...