Gå til innhold

Angående Samsungs nye "gamer" lcd'er


VbD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samsung skjermen har ikke TCO-03 godkjening da.

Det er som folk sier her at jo høyere TCO-godkjenning skjermen har, jo bedre er den med tanke på ergonomi, stråling, miljøvennlig og så videre. Det som mest sannsynlig er at den ikke har fått TCO-03, er at den har en svart ramme. Skjermer som har svarte rammer vil aldri få en slik høy TCO-godkjenning. Dette fordi en svart ramme får øyne til brukeren å oppfatte fargene på selve skjermen som anderledes enn hva de virkelig er. Dette er ikke tilfelle for skjermer med lyse rammer, slik som f.eks. hvitt og sølv.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Samsung skjermen har ikke TCO-03 godkjening da.

Det er som folk sier her at jo høyere TCO-godkjenning skjermen har, jo bedre er den med tanke på ergonomi, stråling, miljøvennlig og så videre. Det som mest sannsynlig er at den ikke har fått TCO-03, er at den har en svart ramme. Skjermer som har svarte rammer vil aldri få en slik høy TCO-godkjenning. Dette fordi en svart ramme får øyne til brukeren å oppfatte fargene på selve skjermen som anderledes enn hva de virkelig er. Dette er ikke tilfelle for skjermer med lyse rammer, slik som f.eks. hvitt og sølv.

Altså er det bedre med en hvit/sølv farget skjerm! :thumbup:

Da tror jeg det bilr denne:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52561 :dribble:

Lenke til kommentar
Her er en veldig god test av Samsung 930BF: http://www.behardware.com/articles/572-8/1...-tn-ips-va.html

 

Den får slakt på fargegjengivelse, men ros for genial rask responstid. På følgende side finner dere en mer omfattende test av flere raske (og ikke så raske skjermer):

http://www.behardware.com/articles/572-1/1...-tn-ips-va.html

 

 

Edit: Skrivejon

Endelig tenkte jeg det hadde kommet en bra LCD skjerm men neida :( Orker ikke å ha en LCD skjerm som er bra til spill men crappy i filmer samtidig >_<

 

Huff må vel vente noen år før de kommer med en perfekt lcd skjerm

Lenke til kommentar

Jeg har bare testet skjermen i CSS og da ble jeg litt skuffet. Det ble liksom mye mer "firkantet" enn på min gamle 19" crt. Men det er da null tegn til etterslep, ellers er fargene litt mørke når jeg ser på film. Bortsett fra det er jeg stort sett fornøyd, veldig deilig skjerm.

 

Skal teste den med noen andre spill, senere. Kan trygt si at jeg anbefaler den.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Laster ned demoen nå. Etter jo mer jeg bruker skjermen jo mer fornøyd blir jeg.

 

Det jeg mente med firkantene er at det ser litt mer firkantet ut enn med min gamle 19" crt. Var liksom litt "smoothere". Bare i source jeg opplever dette. Kanskje sette opp oppløsningen litt :p

Lenke til kommentar
Det jeg mente med firkantene er at det ser litt mer firkantet ut enn med min gamle 19" crt. Var liksom litt "smoothere". Bare i source jeg opplever dette. Kanskje sette opp oppløsningen litt :p

Kjører du i skjermens oppløsning, dvs 1280x1024 ?

 

Hvis du kjører i lavere oppløsning så vil du merke at det blir mere "firkantet".

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt dette ms hysteriet. Har en 20ms 193p fra Samsung, hvor etterslep ikke har vært noe problem i det hele tatt. Oppfattelse av etterslep skal visstnok være veldig subjektivt men klarer likevel ikke å oppfatte noe som helst selv i de raskeste FPS spillene.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...