Gå til innhold

Angående Samsungs nye "gamer" lcd'er


VbD

Anbefalte innlegg

døds kult og høre, blir helt opphisset her *Grrrr* hehe nei uff

? :whistle:

hehe at skjermen var så bra som du sier ;) Ikke deg da, lillemann får greie seg med dama veit du. hehe

 

Har du testa BF2? Hvordan er fargene der?

aight.

 

Har ikke testet BF2 ennå, har ikke giddet å installere etter en nylig formatering. Skal gjøre det snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe!

Men se her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305705...BE-D2583A1CB52E

Denne er svart og har tco-03  ;)

 

Ps. les her

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=455299&hl=

Den store hvilken 17" skal jeg kjøpe Tråden!

 

Se hva Andreasfe har å si om den samsungen!

Her har du noen flere erfaringer med 730BF:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311135&cks=FRO

 

Alle 4 som har kjøpt den har gitt den 5/5. (og nei, alle som kjøper noe på komplett gir ikke automatisk produktet topp-karakter)

 

Denne testen gir 730BF 4.5/5 , så den trenger ikke være helt rævva pga en subjektiv mening:

http://www.hardwarezone.com/articles/view....1668&cid=5&pg=5

 

Da er det på tide å komme tilbake til topic, og det er om Samsung sine nye skjermer. ;)

Lenke til kommentar

Gjett hvem som linka til den testen for den skjermen da! :cool:

Men den ser bra ut ja, men liker ikke det med TCO-99 altså!

Blir liksom litt teit å gå fra en TCO-99 crt til en tilsvarende Lcd, da føler jeg liksom at det har stått litt stlie den siste tiden :w00t: .

Men når Nec skjermen kommer med TCO-03 i svart, så er det jo rart at ikke Samsung gjør dette også :hmm:

Kanskje de kommer med en oppdatering om ikke så lenge?? :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt skjermen i over en uke, og er nå meget godt fornøyd med kjøpet. Den har problemer med innsynsvinkler (noe jeg tipper er grunnen til TCO-99-ratingen), men etter det jeg forstår, "må" det nesten bli sånn på så raske paneler. Jeg har stilt farger og slikt akkurat som jeg ønsker dem nå, og jeg syns det er meget bra fargegjengivning; i film, spill, alt. De eneste gangene jeg merker problemer med gjengivelsen av svart, er om jeg ligger for lavt i stolen når jeg ser film; da vil fargene forandres pga innsynsvinkel - naturlig nok.

 

Og angående etterslepet jeg nevnte tidligere i tråden, merker jeg ingenting det nå lenger. Det var bare de første par dagene etter å ha gått fra CRT til LCD - nå virker alt perfekt.

 

Jeg savner noen fysiske innstillinger på skjermen da, dette er kanskje også grunner til TCO-99-sertifiseringen. Om jeg skal ligge på senga og se en film, må skjermen stilles så langt fremover som mulig, men denne innstillingen rekker ikke langt. Jeg må i tillegg legge et eller annet bak på støtten til skjermen for å tippe den noen grader til, slik at fargene blir som de skal være.

Lenke til kommentar

Problemet som fol henger seg opp i her er flere ting:

 

1) MS - Mange tror at dette har noe med hvor rask skjermen er. Joda når vi snakker om sort/hvitt så stemmer dette. Men med en gang andre farger kommer inn i bilde blir det straks anderledes.

 

Jeg testet en 12 ms skjerm mot en 16 ms skjerm i ulike farger. I rødt hang det et tydelig etterslep etter 12 ms skjermen. Jeg foretrakk uten tvil 16 ms skjermen.

 

 

2) Lysstyrke - jo høyere er ikke bedre. Høy lysttyrke har du når du sitter LANGT fra skjermen (noe jeg ihvertfall ikke gjør på mine PC skjermer) eller når du sitter i sterkt opplys miljø. Vanlige folk i vanlige rom burde ha den på 250 nits. Sitter du i stummende mørke, burde du senke den enda mer.

 

 

Etterslep er forøvrig noe man venner seg til.

 

 

Når det er sagt lager Samsung ofte meget bra skjermer, men Samsung er storprodusent og selger rimelig. I denne prisklassen er det få som i det heletatt har noen mulighet til å konkurrere. For superkresne brukere er det andre dyrere merker som er bedre.

 

Men uansett har paneltyper mye å si. Samsung bruker i denne et TN panel og jeg tror mange av dere vil merke at innsynsvinkelen spesielt horisontalt er rompe.

 

Prøv å stå inne i et spill og reis dere fra stolen. På enkelte områder vil bare 10 - 20 cm være nok til at mange detaljer faller ut.

 

 

Men for all del. Jeg tror Samsung har en meget bra skjerm her, ihvertfall til den prisen. Lykke til med jakten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg skaffet meg en Samsung 930BF og er stor fornøyd, ingen pixel feil, deilige fine farger, stillig skjerm design messig og helt utrolig ba. Har ikke fått testet den skikkelig ennå men det kommer :)

 

Men lurte på om noen av dere har opplevd lignende, skjermen skal greie 1280x1024@75hz men når jeg går inn for og sette den på det får jeg ikke opp 75hz kun 60hz. Hvis jeg huker av for "hide mode this monitor cannot display" da kommer 75hz opp men er usikkert på om jeg kan skade den da siden innstillingene oppfører seg slik dem gjør. Det haster litt så hvis noen har noen kjappe tips blir jeg utrolig glad :)

 

Ps: har i DVI kabelen hvis det har noe og si

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Noen som veit?

 

Sorry for at jeg maser men er det sånn at hvis det er digitale signaler så går den ikke høyere enn 60hz?

 

Sorry bare glem det fant det ut selv, å btw denne skjermen er helt konge, fargene, ingen etterslep, helt utrolig bra. Spilte Guild Wars i stad, det var som og komme til en helt annen verden.

 

+ for design

+ for farger

+ null etterspel

+ instillingene som kan gjøres over en programvare

+ lett og sette opp

 

Er fornøyd ja!

:dribble:

 

Et av mine beste kjøp ;)

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Kjøpte 930Bf

Er kjempefornøyd Fargene er veldig bra og det er ingen tegn til etterslep har testet i spill som Bf2,Call of duty osv.

Var også veldig lett å sette opp.

Dvi var med skjermen

Merket ikke noe spesilelt forskjell fra min Crt og denne bortsett fra at Fargene er skarpere.

Endret av Olos1
Lenke til kommentar
Da har jeg skaffet meg en Samsung 930BF og er stor fornøyd, ingen pixel feil, deilige fine farger, stillig skjerm design messig og helt utrolig ba. Har ikke fått testet den skikkelig ennå men det kommer :)

 

Men lurte på om noen av dere har opplevd lignende, skjermen skal greie 1280x1024@75hz men når jeg går inn for og sette den på det får jeg ikke opp 75hz kun 60hz. Hvis jeg huker av for "hide mode this monitor cannot display" da kommer 75hz opp men er usikkert på om jeg kan skade den da siden innstillingene oppfører seg slik dem gjør. Det haster litt så hvis noen har noen kjappe tips blir jeg utrolig glad :)

 

Ps: har i DVI kabelen hvis det har noe og si

Godt å høre at du er fornøyd. Er fortsatt fornøyd med min også :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...