Gå til innhold

Angående Samsungs nye "gamer" lcd'er


VbD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere ikke skal stole så alt for mye hva en nobody i tyskland mener om den skjermen på et forum.

 

For alt vi vet kan dette være hans første LCD. Vi får vente å se hva fremtiden bringer.

 

Selv sitter jeg å venter på denne her....

 

å herregud.. den koster sikkert skjorta og litt til eller? kjøper den fra da?

Lenke til kommentar
Responstiden sier hvor ofte skjermbildet oppdateres, for å få fin flyt i spill og film bør responstiden være lav ettersom da oppdateres bildet oftest og det vil da virke for oss som best flyt (dersom skjermkortet osv ikke henger etter).

Nei, helt feil. Responstiden er bland annet en av faktorene som gjør at det er mye/lite etterslep. Lav responstid=Lite etterslep, selv om f.eks. panel også kan ha noe å si.

 

Tror du blander responstid og oppdateringsfrekvens. :)

Lenke til kommentar
Responstiden sier hvor ofte skjermbildet oppdateres, for å få fin flyt i spill og film bør responstiden være lav ettersom da oppdateres bildet oftest og det vil da virke for oss som best flyt (dersom skjermkortet osv ikke henger etter).

Nei, helt feil. Responstiden er bland annet en av faktorene som gjør at det er mye/lite etterslep. Lav responstid=Lite etterslep, selv om f.eks. panel også kan ha noe å si.

 

Tror du blander responstid og oppdateringsfrekvens. :)

Oppdateringsfrekvens (refresh rate) er antall ganger CRT-skjermer oppdateres (hele skjermbilder) på et sekund, målt i hertz (Hz).

 

Responstid (response time) er tiden det tar fra slutten av en forespørsel til skjermen viser det forespurte, målt i ms. Dette brukes for LCD-skjermer der bare deler av skjermbildet blir oppdatert.

 

Selv om det er forskjell på disse i måten skjermen opererer på, så vil det for oss bli mye av det samme. Høy oppdateringsfrekvens vil kunne forårsake etterslep (ghosting), liksom høy responstid også vil gjøre dette. Lavt kontrastforhold vil også kunne forårsake etterslep.

Endret av gunnard
Lenke til kommentar
nå er den på komplett faktisk. Enda ingen som har testa denna?

Jeg fant den ikke der. Husk det er 193P+. 193P har vært på markedet lenge. +er en forbedret utgave med overdrive :thumbup:

 

Jeg har tro på denne da 193P er fra før en veldig god skjerm

Han mener 930BF. ;)http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311134&cks=PRL

 

Venter spent på flere tester av denne.

ja beklager det var 930BF jeg mente ;) Blir spennende og se ja hvordan denne er :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å føle at TN (930BF o.l) paneler er tingen. Dette fordi dem har dårligere innsynsvinkel, dårligere farge egenskaper og dårligere kontrast enn VA panelene. TN panelene er likevel raskest til spilling. Siden nå VA panelene kommer med overdrive så får du det beste av begge teknologiene. Responstiden er fortsatt ikke helt på høyde med TN panelene, men vil en merke det?. Jeg har en kompis som har kjøpt seg Viewsonic VP191b 8 ms VA panel og den er veldig bra. Vi har ikke klart å se noe ghosting på den. Den skjermen er en meget sterk kandidat for meg, men jeg har lyst til å se hvordan den nye Samsung 193P+ blir siden jeg ikke trenger en ny skjerm enda. Samsungen har et nydelig design.

Har dere noen kommentarer vedrørende min negative holdning til TN panel. Jeg må inrømme at jeg ikke har fått testet et TN panel selv, men alt jeg har nevnt er gjengangere i testene og en begrensning i TN teknologien. Det hadde vært fint om jeg også kunne legge ulike TN paneler inn i min vurdering for ny skjerm. Det er jo mange å velge mellom der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...