Gå til innhold

Angående Samsungs nye "gamer" lcd'er


VbD

Anbefalte innlegg

på samsung 930BF følger det med DVI kabel? Det er veldig viktig for meg om jeg skal kjøpe en skjerm, mer avgjørende, hater og betale altfor mye og få så lite igjen.. Fint hvis noen her som kjøpte den kan fortelle det videre. Finner ikke noe som helts info på noen nett sider..

Fikk nettopp skjermen. Og det følger med DVI kabel...

Har ikke fått testen den grundig, men bildet så veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har problemer med å føle at TN (930BF o.l) paneler er tingen. Dette fordi dem har dårligere innsynsvinkel, dårligere farge egenskaper og dårligere kontrast enn VA panelene. TN panelene er likevel raskest til spilling. Siden nå VA panelene kommer med overdrive så får du det beste av begge teknologiene. Responstiden er fortsatt ikke helt på høyde med TN panelene, men vil en merke det?. Jeg har en kompis som har kjøpt seg Viewsonic VP191b 8 ms VA panel og den er veldig bra. Vi har ikke klart å se noe ghosting på den. Den skjermen er en meget sterk kandidat for meg, men jeg har lyst til å se hvordan den nye Samsung 193P+ blir siden jeg ikke trenger en ny skjerm enda. Samsungen har et nydelig design.

Har dere noen kommentarer vedrørende min negative holdning til TN panel. Jeg må inrømme at jeg ikke har fått testet et TN panel selv, men alt jeg har nevnt er gjengangere i testene og en begrensning i TN teknologien. Det hadde vært fint om jeg også kunne legge ulike TN paneler inn i min vurdering for ny skjerm. Det er jo mange å velge mellom der

Hvor kjøpte han den Viewsonicen?

Lenke til kommentar

Dette er svaret jeg fikk fra Komplett når jeg spurte om når vi kan regne med å se 193p+ her til lands:

 

Samsung Europa har dessverre ikke satset på denne modellen, 193+ selges kun i USA pr. dags dato. Etter den infoen jeg har skal de heller ikke selge denne modellen i Norge.

 

Samsung Norge satser heller på en 4ms skjerm som du kan lese mer om her:

 

[link til 930BF]

 

For min egen del endte jeg opp med å bestille en Xerox 19´ (8ms), så vidt jeg veit benyttes samme panel i denne som i Viewsonic 191 (8ms).

Lenke til kommentar
høres lovende ut, hvordan er innsynsvinkelen? Etterslep osv, si i fra når du har fått testen den grundig  :thumbup:

Har jo ikke PEILING på å teste LCD skjermer :)

 

Men, er kjempefornøyd. Gikk fra en 19" Eizo CRT skjerm til denne, og jeg må si jeg er imponert over fargene og kontrast....

 

I spill så jeg ingen form for etterslep. Spilte da kun BF2 og CS:S.....

Vanvittig bra farger i spill også. Så farger jeg aldri hadde sett før i BF2 :)

 

Dette var i hvertfall det riktige kjøpet for meg. Bruker PC'n for det meste til spilling (BF2 og CS:S) og da er denne skjermen god nok.

 

PS! innsynsvinkelen virker OK. Sitter som regel rett foran skjermen :o)

Endret av firepack3
Lenke til kommentar
Dette er svaret jeg fikk fra Komplett når jeg spurte om når vi kan regne med å se 193p+ her til lands:

 

Samsung Europa har dessverre ikke satset på denne modellen, 193+ selges kun i USA pr. dags dato. Etter den infoen jeg har skal de heller ikke selge denne modellen i Norge.

 

Samsung Norge satser heller på en 4ms skjerm som du kan lese mer om her:

 

[link til 930BF]

 

For min egen del endte jeg opp med å bestille en Xerox 19´ (8ms), så vidt jeg veit benyttes samme panel i denne som i Viewsonic 191 (8ms).

Det var nå forb..., kunne ikke Samsung norge ha fortalt meg det når jeg ringte :mad:

På Behardware.com så står det at Samsung snart slipper 6 ms PVA paneler

770P og 970P henholdsvis 17" og 19". Så da får vi krysse fingrene at disse kommer til Norge da

Lenke til kommentar

BanAnus: Anbefaler deg å sjekke testene på Toms Hardware og Behardware angående Viewsonic VX924. Den har også kommet i en nyere utgave. Behardware har testet om igjen denne. Den har en del støy i bildet ved videovisning om det betyr noe for deg. Viewsonic VP191b er i følge disse den beste de har testet.

Lenke til kommentar
Noen som har testet Syncmaster 930BF? Leste i en test at fargegjenvisningen var den beste... Hadde tenkt å kjøpe en rask LCD som også kan spilles med, BF2 :)

sorry er litt trøtt nå, se på klokka når denne er postet ;) Men du mente samsungen nå, at den hadde mye støy i bilde under bilde fremvisning? Eller tar jeg feil nå? *trøtt* hehe

Lenke til kommentar

Det som sto i testen er at farge kvaliteten er dårlig. Med det mente de at den kanskje ikke egnet seg til fotoredigering, pga at det du ser på skjermen ikke ville samsvare med det som kom ut av skriveren.

Har en Samsung 193T, den er glimmrende bortsett fra at den ikke er rask.. 25ms.

Har nesten vanskelig å tro at Samsung har bommet så mye med fargene... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt meg Samsung SyncMacster 930BF, og det er min første LCD-skjerm etter et liv som CRT-bruker. Og jeg vil ikke si jeg er imponert over hastigheten på skjermen. Jeg spiller selv quake 3, og for meg var etterslepet meget synlig i raske områder - her tviler jeg på at noen lcd-skjermer vil være like bra som crt.

 

Fargegjengivelsen er da bra nok syns jeg, uten at jeg skal påstå at jeg er noen ekspert på emnet. Det følger med en cd med drivere og software slik at man kan stille fargene rimelig nøyaktig i skjermoppsettet, og her er det bare tålmodigheten som setter grenser..

 

Skjermen mangler muligheter for å stilles inn fysisk, og har ikke pivot og slike ting, men det er ikke noe som er veldig farlig for min del. Jeg hadde troen på at denne skjermen skulle være verdt hoppet fra CRT til LCD, men det syns jeg ikke den er - etterslep er fremdeles et problem med LCD-skjermer, selv de som er beregnet for høy fart.

 

edit: Og jeg har 27 svarte (døde) pixler på skjermen.. Det er helt ute på høyre side av skjermen da, så jeg vet ikke om jeg gidder å sende den inn igjen. Det kommer sikkert aldri til å plage meg noe.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...