Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Har ein 1557G, og har problem med lyden. Det piper i høretelefonane heile tida. Har lest at det er fleire som har same problemet, men tenkte det kunne være greit å ta opp her. Har nettopp installert XP på nytt, men fekk ikkje til lydkortet. Måtte velge manuelt og valgte då ac97. Er det noko som veit kor det er mogleg å få tak i oppdaterte lyddrivera? Finn ikkje noko på aopen si nedlastningsside.

Har samme problemet. Sinnsyk plagsom urytmisk pipelyd. Utrolig kjipt hvis man har koplet pcen til ett større lydsystem, da blir det ulevelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passer denne rambrikka på psdata sin 1557k?

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16338

 

Når det er ubekreftet på lager, tar det da lang tid å få dem?

De passer ikke. De du skal ha er ca dobbelt så små i lengden. Angående ubekreftet: Da har leverandøren det ikke på lager, og vet heller ikke når de får det fra produsenten. Det kan ta 10 dager, eller 100 dager. Hvis du går inn på PSdata og velger feks en 1557K, kan du scrolle litt lenger ned og finne den rammen som passer, den ligger under tilbehør.

Lenke til kommentar
Passer denne rambrikka på psdata sin 1557k?

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16338

 

Når det er ubekreftet på lager, tar det da lang tid å få dem?

De passer ikke. De du skal ha er ca dobbelt så små i lengden. Angående ubekreftet: Da har leverandøren det ikke på lager, og vet heller ikke når de får det fra produsenten. Det kan ta 10 dager, eller 100 dager. Hvis du går inn på PSdata og velger feks en 1557K, kan du scrolle litt lenger ned og finne den rammen som passer, den ligger under tilbehør.

takk skal du ha! Var kanskje bra jeg ikke bestilte med en gang, men hørte først :p

Hvordan vet du at ikke de passer i lengden? Det er vel ellers de samme spesifikkasjonene? SODIMM PC2700 osv?

Lenke til kommentar
Hmm, vurderer å prøve Doom3 på laptopen nå, men hvordan innstillinger spiller du med? og har du 512 eller 1024 ram på maskinen?

Hei igjen ;) Jeg spiller spillene på medium og jeg har nå 1024 mb ram, men spilte med 512 også å merker ikke noe forskjell på spillingen..

Jeg redigere video også samt jeg kjører et par tunge musikkprogram, og da ble det bedre med 1024mb ram :cool:

Hm, når du sier det kanskje det kunne vært lurt å oppgradere til 1024, kjører diverse krevende programmer på ram-fronten, som photoshop, 3D studio max, Reason, Cubase og sånt...

 

Noen som veit om hvor jeg får tak i billig laptop-ram? Det skal jo helst passe med brikka jeg kjører nå, som er en PC3200 (200mhz???) DDR SDRAM.

 

Fikk som sagt ny rambrikke etter at den forrige svidde seg, og når jeg sjekker system info får jeg opp dette:

 

Memory Bus Properties

Bus Type DDR SDRAM

Bus Width 64-bit

Real Clock 100 MHz (DDR)

Effective Clock 200 MHz (jeg er ganske sikker på at den brikka jeg har er 400Mhz)?

Bandwidth 1600 MB/s

:hmm:

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Passer denne rambrikka på psdata sin 1557k?

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16338

 

Når det er ubekreftet på lager, tar det da lang tid å få dem?

De passer ikke. De du skal ha er ca dobbelt så små i lengden. Angående ubekreftet: Da har leverandøren det ikke på lager, og vet heller ikke når de får det fra produsenten. Det kan ta 10 dager, eller 100 dager. Hvis du går inn på PSdata og velger feks en 1557K, kan du scrolle litt lenger ned og finne den rammen som passer, den ligger under tilbehør.

takk skal du ha! Var kanskje bra jeg ikke bestilte med en gang, men hørte først :p

Hvordan vet du at ikke de passer i lengden? Det er vel ellers de samme spesifikkasjonene? SODIMM PC2700 osv?

De bruker en annen "type" minne, dvs like spesifikasjoner men minnet er mindre :)

Lenke til kommentar
Hm, når du sier det kanskje det kunne vært lurt å oppgradere til 1024, kjører diverse krevende programmer på ram-fronten, som photoshop, 3D studio max, Reason, Cubase og sånt...

 

Noen som veit om hvor jeg får tak i billig laptop-ram? Det skal jo helst passe med brikka jeg kjører nå, som er en PC3200 (200mhz???) DDR SDRAM.

 

Fikk som sagt ny rambrikke etter at den forrige svidde seg, og når jeg sjekker system info får jeg opp dette:

 

Memory Bus Properties

Bus Type DDR SDRAM

Bus Width 64-bit

Real Clock 100 MHz (DDR)

Effective Clock 200 MHz (jeg er ganske sikker på at den brikka jeg har er 400Mhz)?

Bandwidth 1600 MB/s

:hmm:

Vel det vil jo gå raskere selvsagt... men det går jo med 512mb også...

Ram finner du her http://www.psdata.no/ps.asp?it=100761&mlevel=090400

Lenke til kommentar
Passer denne rambrikka på psdata sin 1557k?

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=16338

 

Når det er ubekreftet på lager, tar det da lang tid å få dem?

De passer ikke. De du skal ha er ca dobbelt så små i lengden. Angående ubekreftet: Da har leverandøren det ikke på lager, og vet heller ikke når de får det fra produsenten. Det kan ta 10 dager, eller 100 dager. Hvis du går inn på PSdata og velger feks en 1557K, kan du scrolle litt lenger ned og finne den rammen som passer, den ligger under tilbehør.

takk skal du ha! Var kanskje bra jeg ikke bestilte med en gang, men hørte først :p

Hvordan vet du at ikke de passer i lengden? Det er vel ellers de samme spesifikkasjonene? SODIMM PC2700 osv?

De bruker en annen "type" minne, dvs like spesifikasjoner men minnet er mindre :)

Ikke værre enn det, altså :p

 

Får bestille å prøve å sette inn, da :)

Lenke til kommentar
Hm, når du sier det kanskje det kunne vært lurt å oppgradere til 1024, kjører diverse krevende programmer på ram-fronten, som photoshop, 3D studio max, Reason, Cubase og sånt...

 

Noen som veit om hvor jeg får tak i billig laptop-ram? Det skal jo helst passe med brikka jeg kjører nå, som er en PC3200 (200mhz???) DDR SDRAM.

 

Fikk som sagt ny rambrikke etter at den forrige svidde seg, og når jeg sjekker system info får jeg opp dette:

 

Memory Bus Properties

Bus Type DDR SDRAM

Bus Width 64-bit

Real Clock 100 MHz (DDR)

Effective Clock 200 MHz (jeg er ganske sikker på at den brikka jeg har er 400Mhz)?

Bandwidth 1600 MB/s

:hmm:

Vel det vil jo gå raskere selvsagt... men det går jo med 512mb også...

Ram finner du her http://www.psdata.no/ps.asp?it=100761&mlevel=090400

Takker for linken :D

 

Noen som veit hvorfor det viser 200mhz når det skal være 400mhz ??

Lenke til kommentar

Fikk min nye Tundra 1557r i posten her om dagen.

Det første som skjedde når jeg slo på var:

 

System CMOS checksum bad - Default configuration used

Check date and time settings

 

"Ok... sikkert fordi hovedbatteriet hadde vært koplet fra ved frakt" tenkte jeg. Stilte inn klokke og BIOS innstillinger slik jeg ville ha dem, og tenkte ikke noe mer over det, før jeg skulle starte opp neste dag.

 

Samme feilen... Etter litt testing fant jeg ut at det *ikke* skjer om laderen/ac-adapteren står i... da booter den helt fint om jeg slår av og på.

 

Jeg antar at CMOS batteriet er flatt/defekt?

Noen andre som har opplevd liknende med denne modellen?

 

Veldig lite lyst til å sende en laptop i retur :(

 

Ved unntak av denne feilen er jeg ganske godt fornøyd, bra skjerm og tastatur. God ytelse og ganske støysvak. Eneste skuffelsen er høyttalerne, som flere har poengtert her tidligere... Og når det gjelder dvd-brenneren så har jeg i grunn ingen særlige forventninger til en brenner på en laptop... :dontgetit:

Endret av powerforce
Lenke til kommentar

Hah, har ikke no problem med det jeg :) Har kjøpt en ekstremt bra veske til den med plass til headsett, og hjemme har jeg et fett anlegg å koble til :)

 

For de som har lyst på en veske til 1557 med plass til skolesaker, cder, mus, mobil,mp3 spillere o.l:

 

Lowepro TX1110

 

Koster rundt 600kr tror jeg :)

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Fikk meg nettopp en fra netshop. Selv om dette er min første bærbare er mitt intrykk som følger. Dårlig skjerm. Hvis jeg ser på en svart skjerm og stiller inn skjermen slik att den blir fin og svart på midten blir den lys på topp og bunn. Syns generelt att den er veldig "lys". Og høytalerne suger. Men ellers er det en grei maskin. Liker veldig godt designen og sd kort leseren. lite støy og rimelig god batteritid. Suspend/sleep fungerer ikke i linux da skjermkortet ikke starter opp igjen. kun hibernate.

Lenke til kommentar
Fikk meg nettopp en fra netshop. Selv om dette er min første bærbare er mitt intrykk som følger. Dårlig skjerm. Hvis jeg ser på en svart skjerm og stiller inn skjermen slik att den blir fin og svart på midten blir den lys på topp og bunn. Syns generelt att den er veldig "lys". Og høytalerne suger. Men ellers er det en grei maskin. Liker veldig godt designen og sd kort leseren. lite støy og rimelig god batteritid. Suspend/sleep fungerer ikke i linux da skjermkortet ikke starter opp igjen. kun hibernate.

Ja, skal være enig, høyttalerne er dårligere enn de gamle pappmembranene som sitter i den gamle bilen til oldefar. :ermm: Men skjermlysstyrken kan da stilles inn, hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...