Gå til innhold

7800 GTX VS Sapphire X850XT PE fra Netshop


Anbefalte innlegg

Kvalitetsforbedringer er det også, Transparacy AA for eksempel.

 

Denne "teknikken" er for å kjøre "AA" på alpha's er forsåvidt ikke noe nytt.

Man har hatt kunnskapene om å gjøre dette ganske lenge, men på en annen måte.

Alpha-to-Coverage heter denne teknikken.

 

G70 er basert på en 110nm prosess, uten low-K. Og alikevel klokker det meget bra...

 

Hypotese: Kan hende nVidia satte denne "lave" frekvensen for å sikre at man ike får "crosstalking" mellom lederene/transistorene for å være på den sikre siden? Tror vi kommer til å se kort som kommer stock på høyere hastigheter etterhvert.

 

Eneste forskjellen med low-k er at her doper man ned silisiumet med andre stoffer i tillegg, for å forhindre elektronemigrering for å "forsikre" seg om integriteten til kretsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjer det noe snekkern?

 

Kortet var bekreftet innlevert posten på Fredag, men kjenner jeg posten rett blir det liggende der til mandag før de får ut fingern og sender det vidre og da har jeg det ikke før på fredag , hadde nesten vært raskere å syklet sørover å hentet det selv :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg Støtter "Snekker'n" fult opp med at han skal teste som da er Pov 7800GTX mot Sapphire X850XT PE, syns det er kjempe fint at han gjør dette.

 

Men vi alle vet jo 7800GTX korte er litt bedre enn X850XT PE korte, men om man skal skifte fra et X850XT PE kort til 7800GTX da bør du tenke deg godt gjennom før gjør det, er ytelsen så stor? er det vits å kaste bort 500-700kr ektra for å 5-10% økning... (kan være større på nyere spille)

Men har man penger så har man penger.

Enn hvis 7800GTX hadde vært et ATi-kort, hadde du da satt spørsmålstegn ved å bruke disse pengene? ;)

Lenke til kommentar
Jeg Støtter "Snekker'n" fult opp med at han skal teste som da er Pov 7800GTX mot Sapphire X850XT PE, syns det er kjempe fint at han gjør dette.

 

Men vi alle vet jo 7800GTX korte er litt bedre enn X850XT PE korte, men om man skal skifte fra et X850XT PE kort til 7800GTX da bør du tenke deg godt gjennom før gjør det, er ytelsen så stor? er det vits å kaste bort 500-700kr ektra for å 5-10% økning... (kan være større på nyere spille)

Men har man penger så har man penger.

Enn hvis 7800GTX hadde vært et ATi-kort, hadde du da satt spørsmålstegn ved å bruke disse pengene? ;)

Allså jeg står likegyldig jeg nå mellom ATi og Nvidia, selv om jeg ATi fanboy, så har jeg bare gode minner om de nvidia korta jeg har hatt.

 

Allså Nvidia har nå dratt fra Ati et lite stykke fordi de slepte ut 7800GtX, vis fks.. Ati hadde selv ut X900pro så hadde vert like gyldige i gjen, så jeg sitter bare her å tenker i gjennom om jeg skal selle det korte jeg har å kjøpe det som "nå" er det beste korte eller vente til Ati sin lansering, som da er mellom høsten å juletider...

 

Det er snakk om et tidsspørsmål om jeg bytter eller ikke, men må først bli kvitt et X850XT PE kort, kansje snekker'n vil ha et til :p

Lenke til kommentar
Med X2 4200+, 2GB minne og XFX kortet kjører jeg 1280x1024 i WoW med alt på maks. (Også AA og AF). Gir en betraktelig bedre ytelse enn ATi kortet. :) (7900ish på 3DMark 05.)

Haha, måtte nesten dra litt på smilebåndet når jeg las det der for å kjøre WoW på maks i 1280*1024 kan også jeg med mitt betraktlig svakere oppsett (se profil).

 

OnT: Stå på Snekker'n :thumbup:

Lenke til kommentar
Med X2 4200+, 2GB minne og XFX kortet kjører jeg 1280x1024 i WoW med alt på maks. (Også AA og AF). Gir en betraktelig bedre ytelse enn ATi kortet. :) (7900ish på 3DMark 05.)

Haha, måtte nesten dra litt på smilebåndet når jeg las det der for å kjøre WoW på maks i 1280*1024 kan også jeg med mitt betraktlig svakere oppsett (se profil).

 

OnT: Stå på Snekker'n :thumbup:

Må si at jeg gjør det jeg å :D

Lenke til kommentar
Det er snakk om et tidsspørsmål om jeg bytter eller ikke, men må først bli kvitt et X850XT PE kort, kansje snekker'n vil ha et til

Tja om du gir det bort så, jeg kan jo betale portoen :tease:

Neida,jeg bare tuller litt.

Men er enig med dem som sier at en bør vurdere om det er verdt pengene å bytte om en sitter med et X850 kort, ja det samme om en sitter med et 6800 Ultra kort, for det første taper du en del på salget og så er det et spørsmål om du egentlig har behov for det lille ekstra. Et 800, 850, 6800Gt eller 6800 ultra holder tross alt lenge enda .

Lenke til kommentar

folk er så opptatt av fps osv osv osv her, var det ikke noe snakk om at 7800 hadde bedre video kvalitet som kunne i de nyeste spillene nesten være fotorealistiske? Noe som ikke Ati kortene har og 6800 ultra osv. Ligger vel noe i navnet Next Generation kort.. Skulle tro dem ga en helt ny visuell opplevelse? Men ingen snakker om det?

Lenke til kommentar
Enorm bra av netshop, ikke fullt så bare av en milliardbedrift som komplett.no. Gleder meg til å se resultater. Pass på å ta noen bra bilder. Regner med at dette kommer med i Guiden til Herr Dahle.

Dei får sikkert mange tigger brev pr dag.

 

Blir sikkert lei av det etter ei stund.

Lenke til kommentar
folk er så opptatt av fps osv osv osv her, var det ikke noe snakk om at 7800 hadde bedre video kvalitet som kunne i de nyeste spillene nesten være fotorealistiske? Noe som ikke Ati kortene har og 6800 ultra osv. Ligger vel noe i navnet Next Generation kort.. Skulle tro dem ga en helt ny visuell opplevelse? Men ingen snakker om det?

Foruten TAA, som øker den grafiske kvaliteten på spill som bruker mye alpha teksturer, er det ikke noe nytt fra 6800. 7800GTX er dog raskere som igjen muliggjør bedre grafikk i fremtidens spill med spillbar framerate.

Lenke til kommentar
Har tatt noen bilder: 1600x1200 med alt på high og noe AA.

 

BF2

 

Ikke noe "lagg" på min 20" LCD skjerm lenger iallafall :D

Jeg ser noen stygge mip-map skiller på det første bilde der.. kjører du ikke med AF?

 

Hadde vært fint om du hadde tatt noen bilder av trærne/busker i BF2 så vi kunne ha sett TAA i aksjon.

Lenke til kommentar
Med X2 4200+, 2GB minne og XFX kortet kjører jeg 1280x1024 i WoW med alt på maks. (Også AA og AF). Gir en betraktelig bedre ytelse enn ATi kortet. :) (7900ish på 3DMark 05.)

Haha, måtte nesten dra litt på smilebåndet når jeg las det der for å kjøre WoW på maks i 1280*1024 kan også jeg med mitt betraktlig svakere oppsett (se profil).

 

OnT: Stå på Snekker'n :thumbup:

Jeg får ikke alt på maks i WoW med mitt oppsett. Da kom fps-en under 40 og da er det lite gøy. Men kanskje driverne blir bedre.

 

(med maks mener jeg selvsagt ikke videoegenskapene inne i selve spillet, de har stått på maks siden jeg hadde 9800pro. Mener alt av AA/AF-effekter.)

 

WoW fungerer greit i 6xAA/16xAA samt TAA. Men endel kravlende pixler når man beveger seg. Har hørt det er en bug i driveren forårsaket av man kombinerer AA med TAA..?

 

FarCry med alt på fult gikk heller ikke så bra (8xS/16AA/TSAA), ble endel merkelige artifacts og teksturflimmer. Men antar jeg mangler nyeste patch, samt at FarCry har problemer med TSAA.

Lenke til kommentar

Kjører ikke vannkjøing på GPU da de ikke hadde blokker som passet. Hadde planer om det men korta støyer overraskenede lite. Jeg har hatt 6800U tidligere og det bråka noe helt for %¤#". Jeg har en Dell 20" LCD, 16ms IPS panel.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...