Gå til innhold

7800 GTX VS Sapphire X850XT PE fra Netshop


Anbefalte innlegg

De testene der er gjort i 1024X786 uten AA. Da blir 3Dmark cpu-limited og ikkje gpu-limited. Når du øker oppløsningen og bruker AA så viser 7800GTX kva den er god for og grisebanker det meste.

Må si meg enig der :)

Og det er jo derfor man i det hele tatt kjøper et slikt kort! Hvem kjøper det for å spille spill i 1024 uten NOE AF/AA slått på bare for å få 300fps eller en høy 3dmarkscore å skryte om? Det er jo all den der eye-candyen som er poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De testene der er gjort i 1024X786 uten AA. Da blir 3Dmark cpu-limited og ikkje gpu-limited. Når du øker oppløsningen og bruker AA så viser 7800GTX kva den er god for og grisebanker det meste.

Må si meg enig der :)

Og det er jo derfor man i det hele tatt kjøper et slikt kort! Hvem kjøper det for å spille spill i 1024 uten NOE AF/AA slått på bare for å få 300fps eller en høy 3dmarkscore å skryte om? Det er jo all den der eye-candyen som er poenget.

Allså for min del så er det 1280x1024 All high og AA/AF 4/8** eller mere.... eller akkuratt det samme i 1600X1200... da er det artig å spille :p

 

Men får vel kjøpe ny cpu neste år, for da kommer socket 1203 :p

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg 2xSLI for å spille på en LCD skjerm i 1600x1200 med "alt på".

Med mitt gamle X800XTPE så måtte jeg spille med medium settings for å få sånn nogenlunde fly. Men når fps'n er mellom 30-50 på en 20" LCD skjerm så blir det sirup...

En gammel mann som meg får vondt i øynene av slikt :(

Men nå med 2xXFX 7800GTX så kan jeg spille med "alt" og alt flyter imponerende perfekt. Som ATI fan så er jeg imponert, særlig over at det ikke er noen framesdrop. Virker som oppsettet bare svelger unna det som kommer. Men spiller du ikke i 1600x1200 så duger X800XTPE i massevis. Grafikken er nydelig.

Lenke til kommentar
nja vet ikke hva jeg skal si 7800gtx vx x850xt pe er en teit ting å test :no:

 

men sikker morsomt unsett

Tja hva skal en teste det mot da? Så vidt jeg vet er det vel det beste som er å annskaffe fra begge og da er det vel naturlig å se på forskjellene her.

Ikke minst for å se hvor mye bedre 7800 er enn et 850 kort og hva en da må forvente som et minimum av neste kort fra ATI.

Lenke til kommentar
ja men  alle vet  at 7800 kort er bedre  blir   bare tull 

alle kan jo lese en test elns får se hvor  mye bedre  det er

OK, så om jeg kjøper to forskejellige kort og finner ut at kort A er bedre enn kort B så blir det bare forbannet tull at noen andre prøver å teste ut dette :hmm:

Dvs at feks tester som HW gjør av ting som er testet ut på andre forum da er bare tull ogtøys fordi andre har gjordt en slik test, trodde at jo flere tester jo bedre .

Dessuten er jeg ikke i tvil om hvilket som er raskest,derfor blir det ikke spilltester og slikt som blir mest inntresangt her men derimot støy, temp osv .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
er det bare meg eller 7800 SUPER hypet opp? spør du meg ser den ut som en flopp.. jeg mener.. jeg hadde trodd dem kom til og få MYE flere poeng i 3d mark 05 en dette...

Det er nok bare deg ja...

 

3DMark er ikke alt vet du... Se på BF2 som er et meget shader intensivt spill... Se på ytelsesøkningen ved bruk av HDR, ett 7800GTX kort er bedre enn 6800 Ultra i SLI. Kvalitetsforbedringer er det også, Transparacy AA for eksempel. SLI begynner også å vise muskler i 75-serie driverene, og det kommer til å bli enda mer forbedret i kommende 80-serie drivere

 

7800 er et meget CPU begrenset kort, det er klart, og det kommer nok neste ATi kort til å være og når det omsider kommer.

 

Det er andre ting som er imponerende med 7800GTX, jeg har vært så heldig å fått lekt litt med et... :yes: For det første så er det mer stille enn et X850XT PE kort, det utvikler mindre varme og trekker mindre stgrøm enn et 6800 Ultra kort, samtidig som det er mye kraftigere.

 

G70 er basert på en 110nm prosess, uten low-K. Og alikevel klokker det meget bra... Kortet jeg testet var klokket til standard 430Mhz, og kjærnen overklokket uten problemer til 490Mhz på orgianal kjøler.

 

Jeg synes G70 er en imponerende brikke... Og det beste er at du kan kjøpe ett idag. Flere butikker har dem på lager, og det har de hatt siden det ble lansert

 

Med så like klokkehastigheter tror jeg vi ganske sikkert kan si at det er antall pipelines som er strupet i forhold til GTX. Så er vi vel i gang igjen med softmodding...

7800GT kommer til å ha en referanse frekvens på 335Mhz (her skal det klokkes... :yes: ) og kommer til å ha 24 pipelines og 8 vertex enheter som 7800GTX, og er rett rundt hjørnet. I følge de tyske testene yter det jevnt over bedre enn 6800 Ultra, og det beste... Se på effektbruken og varmeutvikling på 7800GTX... Hvordan tror dere det er når brikken er klokket 100Mhz lavere! ;) 7800GT er rett rundt hjørnet, og kommer også til å være tilgjenglig fra det lanseres...

Lenke til kommentar

Det som er rått: 8791 3D05 i 1600x1200

 

Program Version 3DMark05 Revision 2 Build 0 3DMark05 Revision 2 Build 0

Resolution 1600x1200@32 bit 1600x1200@32 bit

Anti-Aliasing 4x 4x

Texture Filtering Anisotropic 4x Anisotropic 4x

 

Editert

Endret av kasol
Lenke til kommentar
ja men  alle vet  at 7800 kort er bedre  blir   bare tull 

alle kan jo lese en test elns får se hvor  mye bedre  det er

OK, så om jeg kjøper to forskejellige kort og finner ut at kort A er bedre enn kort B så blir det bare forbannet tull at noen andre prøver å teste ut dette :hmm:

Ikkje bry deg om ham du, det er ihvertfall noen her som setter pris på at du tar deg tid til å dele erfaringene dine med andre :thumbup:

Lenke til kommentar
ja men  alle vet  at 7800 kort er bedre  blir   bare tull 

alle kan jo lese en test elns får se hvor  mye bedre  det er

OK, så om jeg kjøper to forskejellige kort og finner ut at kort A er bedre enn kort B så blir det bare forbannet tull at noen andre prøver å teste ut dette :hmm:

Ikkje bry deg om ham du, det er ihvertfall noen her som setter pris på at du tar deg tid til å dele erfaringene dine med andre :thumbup:

Ikkeno problem,alle må få lov til å ha sine meninger :)

Det jeg imidlertid synest er det beste med hele greia er at Netshop låner meg et kort for at vi her på forumet skal kunne høste erfaringer av dette . :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg Støtter "Snekker'n" fult opp med at han skal teste som da er Pov 7800GTX mot Sapphire X850XT PE, syns det er kjempe fint at han gjør dette.

 

Men vi alle vet jo 7800GTX korte er litt bedre enn X850XT PE korte, men om man skal skifte fra et X850XT PE kort til 7800GTX da bør du tenke deg godt gjennom før gjør det, er ytelsen så stor? er det vits å kaste bort 500-700kr ektra for å 5-10% økning... (kan være større på nyere spille)

Men har man penger så har man penger.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Det som er rått: 8791 3D05 i 1600x1200

 

Program Version 3DMark05 Revision 2 Build 0 3DMark05 Revision 2 Build 0

Resolution 1600x1200@32 bit 1600x1200@32 bit

Anti-Aliasing 4x 4x

Texture Filtering Anisotropic 4x Anisotropic 4x

 

Editert

SLI håper jeg :dontgetit:

jepp.

Lenke til kommentar

I 1280X1024 kan du kjøre med alt på maks.

 

Kortet bruker lite strøm, generer lite varme og bråker lite. Eg hadde byttet tvert.

 

Men nå er eg en nVidia fanboy da :tease:

 

Eller dvs, eg har ATI fullstendig i vrangstrupen. Har hatt tre forskjellige ATI-kort, de har sugd svette eselballer alle sammen. Elendige drivere som aldri ble oppdatert. Bare f**skap med de. Men eg skal innrømme at det er ett par år siden sist eg prøvde ATI, eg har sett at de er blitt flinkere å oppdatere drivere no. Men aldri f*** om eg skal ha ATI i min PC igjen :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har hatt både ATI kort og Nivida kort og må si meg meget godt fornøyd med de begge.

 

De to siste ATI kortene mine 9700 pro og et 9600 har jeg valgt å la kjøre på omega drivere. Har aldri hatt problemer med disse .D

 

 

 

Men nå skal det nevnes at jeg tror ATI får et svett eselballetak på Nivivda med sin Crossfire teknologi, samt at de velger å la modellene deres komme på både PCI-e og AGP :)

 

 

 

Skjer det noe snekkern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...