Gå til innhold

Dine norske yndlingsfilmer!


Grundig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det _ER_ norges dårligste noensinne. I mine øyne så er den en av verdens dårligste filmer. Den filmen der er virkelig et stykke kunst. :)

Det patetiske med DIS er alvoret til Herr Sand, han har faktisk forsøkt å gjøre en annerledes og "interessant" film. Kalkuner blir aldri stor kunst så fremt den ikke er gjort med humor og "glimt i øyet".

Jeg skjønner din sarkasme og ironi, men den blir muligens en kult-film.

Kutt ned på statlig bidrag på kunst, la folket få mer av Herr Sand!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Aune Sand født 1966, er kjent som filmskaper, fotograf og redaktør av magasinet Dådyr.

 

Med radikal ærlighet utforsker han lykkens øyeblikk og avskjedens smerte. Vi møter kameraet som ridderens øye i en langvarig beleiring av prinsessenes tårn. En høystemt messe for det evig kvinnelige minner oss på hvorfor Helena kunne sjøsette tusen skip.

 

Aune Sand maler med penselen dyppet i hjerteblod og honning men med malurt i hvert strøk, det er den ensommes dagbok fra reiser i latinarmerika med bilder av fattigdommens vilkår og rikdommen som ligger i et kyss.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg liker følgende VELDIG godt:

 

-Flåklypa Grand Prix (Et lite stykke Norge, spør du meg - trenger ingen begrunnelse egentlig)

-Svidd Neger (hysterisk syk komedie!)

-Veiviseren (Har ikke peiling, egentlig - liker den bare veldig godt! God norsk klassiker!)

-Olsen Banden (de gamle er utrolig underholdende, får faktisk en slags James Bond-feel - den nyeste filmen, og Junior-filmene er desverre suck-ass)

-Villmark (utrolig bra horror, ikke bare til å være norsk!)

-Johnny Vang (nok en syk komedie)

-Fjolls Til Fjells (må være en mannsalder siden jeg så denne, men på den tiden jeg så den, så jeg den mange nok ganger for en mannsalder likevel - Utrolig artig film, og Pølsemakeren spiller som han alltid gjør)

 

... Er vel sikkert flere, men jeg kommer ikke på noen akkurat nå.

 

PS: Stine, Håkon Håkonsen er vel ingen norsk film. Regissøren er norsk (Gaup, er det ikke?), og noen av skuespillerne. Den er likevel engelsktalende og "registrert" i USA? Den er i allefall ikke helnorsk.

 

Jeg syntes også Håkon Håkonsen var kjempebra før. Bruttern har nylig skaffet den på DVD, og jeg kan ikke si at jeg er enig med meg selv som en liten guttunge. Den er vel bare OK nå. Hadde den vært en halvtime lengre, kunne den kanskje vært mye bedre. :)

 

EDIT: Fylte litt mer ut. Skal ikke være slem mot trådstarter og moderatorene. :)

 

EDIT2: La til Fjolls Til Fjells (en her i tråden som minnet meg på den)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Naboer - Endelig en norsk film som graver litt i temaer jeg syns er uhorvelig spennende.

Livredd - Dette er en norsk filmklassiker fra gullalderen på 90-tallet.

Svidd Neger - Utelukkende pga filmmusikken.

Uno - Har noen bra tendenser, og enda bedre filmmusikk (til tider).

Izzat - Vi ser at norsk film er på riktig spor, men det er lang vei igjen.

Flåklypa Grand Prix - Milepæl.

Snart 17 - Norsk films høydepunkt :love:

Pirater - Ingen, ingen annen film har klart å slå den slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...