Gå til innhold

Har du noengang gått før filmen var ferdig...


maradona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aldri gått fra en spillefilm, men gikk fra en dokumentar da jeg var på Amsterdam International Documentary Festival. Den omhandlet borgerkrigen i Sierra Leone, som bla.a viste vanvittig brutale arkivklipp av barn som ble voldtatt av soldater, folk som ble skutt i hodet og avkapping av hender. En ting er å se dette på snuff-sider, men i en gigantisk kinosal med tilsvarende lyd, så ble det hele en kvalmende opplevelse. Det hele starter med en mann som ligger såret på bakken og bort kommer en soldat og skyter han i huet med AK, slik at hele kraniet revner. Folk gisper av sjokk og forsvinner gradvis ut av salen. Ok, fint virkemiddel for å vekke interesse, men når hvert av klippene bare blir verre og verre, så måtte jeg bare ut. Aldri vært så uggen noen gang.

Hva heter filmen?

Jeg har forsøkt å google i 15min uten hell, dessverre.

Lenke til kommentar

Var på besøk i hovedstaden sammen med pappa, for en legesjekk tror jeg det var. Hadde jo ikke skole den dagen, så vi tok en tur på kino. Det eneste som virket interessant var Fomlesen i kattepine. Jeg sier bare at det ikke var den meste spennende filmen jeg har sett. Begge sovnet etter en drøy halvtime - som far, så sønn.

Lenke til kommentar
Jeg har forsøkt å google i 15min uten hell, dessverre.

Kan det være denne? Hvilket år var du på festivalen?

Høsten 2006. Nei, det er nok ikke den. Kjenner nok igjen tittelen i det jeg ser den. Pussig at ikke hjemmesida har en oversikt over hvilke filmer som har blitt vist år for år.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...