Gå til innhold

Red Alert 3 - ønsker.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Først og fremst så håper jeg at de Westwood gutta skal lage RA 3 samma for meg om grafikken er i 2D eller 3D, bare de gutta lager spillet så tror jeg at sjangsen til at RA3 blir bra er st0r.

PS: men det blir nok EA som "lager" RA 3.

Endret av -Dreamer-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må bøye meg i støvet om RA 3 får samme genialitetsfaktor som Ground Control II, jeg må bøye meg i støvet om det visuelle kommer frem like bra som i GC II.

Skrevet

RA1 og Starcraft er tidenes beste strategispill!! 3D er kult, for all del, men det er i pen, høyoppløselig 2D (dette gjelder også rollespill) at vi får skikkelig stemning - noen som er enige? RA3? Ja, må nok vente en stund på det :) -Men, la oss håpe at de går tilbake til "røttene" i 1'ern ;) RA2 var bra, men var så langt unna 1'ern i kvalitet som det kunne :) (misforstå meg rett)

Skrevet

En gang i tiden var jeg veldig glad for jeg skulle teste ut Generals, så ble jeg lei meg pgs grafikken :no:

RA er ikke/vil ikke bli morsomt i 3D.

Skrevet
Ønsker om Red Alert 3? At EA skal holde fingrene borte på all mulig måte og la Westwood ta seg av jobben. Ren ønsketenking, vet det, men er lov å ønske.

Håper bare at det ikke blir en Generals klone. Generals er så langt fra C&C som det går ann, faktisk alt som C&C ikke er er Generals. Håper det blir en Red Alert 2 aktig spill med genial story, genial styre system og morsomme, ordentlige filmer mellom. Ikke de idiotiske nyhets filmene som Generals hadde.

Har du ikke hørt? Westwood eksisterer ikke lengre

There is only EA...

Er derfor jeg sa det var ren ønsketekning. Er da fremdeles lov å ønske, selv om det er 101% sjangse (med 1% feilmargin) for at ønsket ikke går i oppfyllelse. Er klar over at westwood long gone og at det bare er EA. Synd men sant.

EA ødela C&C navnet med Generals.

Skrevet

RA1 husker jeg at jeg spillte sinnsykt mye tidlig på barneskolen, så kom ra2 og det var også helt perfekt, yuti's Rev. var egentlig en liten skuffelse. Generals likte jeg ikke i det heletatt... får håpe at RA3 blir morro...

Skrevet
jeg må bøye meg i støvet om RA 3 får samme genialitetsfaktor som Ground Control II, jeg må bøye meg i støvet om det visuelle kommer frem like bra som i GC II.

Jajaja! RA3 bør bruke samme, eller en moddet utgave av G][C gfx motoren, ikke noe modda SAGE engine.

G][C :love: En av de få strategispillene som virkelig har klart å benytte 3d til sitt fulle potensiale.

Skrevet (endret)

Hva synest dere om C&C da? Altså Command & Conquer som med NOD og GDI fraksjonene og Tiberium som innhøstnings ressurs. Kom ikke dette spillet ut før Red Alert? Det var også basert på samme grafikkmotoren.

C&C var spillet som hovedsakelig trakk meg inn i dette universet. Jeg vet ikke hvorfor det fengte meg, det var bare så utrolig bra som klarte å fenge meg i så mange timer. Noe som Red Alert 1 også til de grader klarte :love: Kanskje det var historien, enhetene du kontrollerte, eller de utrolig kule videosnuttene før hvert oppdrag eller.... Det var ihvertfall kult med C&C.

Tiberian Sun var oppfølgeren til C&C. Dette vart satt til en litt fjernere fremtid enn c&c som foregikk i nåtid. Dette fengte meg også. Fremtiden har alltid fasinert meg.

Dere som liker Tiberian sun bør også prøve "Dark Reign". Spillene er ganske like på mange måter.

"He who commands the future, conquers the past." - Kane, C&C

Endret av Gammelsko
Skrevet

Ønsker:

Sovjet vs. resten

En like god story som de tidligere spillene

Like gjennomført "dødtid" som på de tidligere spillene (filmer, menyer, stemmer, iscenesatte scener(hvafaen var det det het igjen?) og fine ting å se på)

Utfordene baner som i RA1

Hvis 3D: GCII's grafikkmotor

INGEN ANDRE DYR ENN BIKKJER!!

Like tøff intro som i RA2 (det er vel ikke så handt, Wow og WC3 klarte det ;))

osv osv

Skrevet

Klage og syte over Generals fordi grafikken er så flott??! jepp, det er helt for jævlig, tenk å måtte se på tankser som eksploderer så delene flyver veggimellom, bunkerbusters, fuelbomber og 4 raptorer som kommer skærende inn fra venstre og presisjonsbombe 4 tanks, hvorpå teppebombingsfly kommer inn og skaper et inferno for resten...og alt sammen flott grafisk presentert!! Hva fan tenkte de på??! :ohmy:

Generals er først og fremst rettet mot multiplayer, RA mot singelplayer....to forskjellige ting.

La oss virkelig håpe de skjerper seg på RA3 og lager ræva grafikk, enormt lang campain og en liten, elendig multiplayer med vanvittig ubalanse, så blir alt så svært atte....

Skrevet
Klage og syte over Generals fordi grafikken er så flott??! jepp, det er helt for jævlig, tenk å måtte se på tankser som eksploderer så delene flyver veggimellom, bunkerbusters, fuelbomber og 4 raptorer som kommer skærende inn fra venstre og presisjonsbombe 4 tanks, hvorpå teppebombingsfly kommer inn og skaper et inferno for resten...og alt sammen flott grafisk presentert!! Hva fan tenkte de på??! :ohmy:

Generals er først og fremst rettet mot multiplayer, RA mot singelplayer....to forskjellige ting.

La oss virkelig håpe de skjerper seg på RA3 og lager ræva grafikk, enormt lang campain og en liten, elendig multiplayer med vanvittig ubalanse, så blir alt så svært atte....

Generals rettet mot multiplayer? Så det er derfor det er så forferdelig mange oppdrag samt general utfrodringen? Og er ikke snakk om få oppdrag heller men en god del med tanke på at det er 3 grupper. Ser mistenksomt ut som singelplayer det.

Og folk flest klager ikke over grafikken, herre min hatt, grafikken i generals er bra den. Men det er ikke i ekte Westwood, C&C stil. Føles bare ikke rett for fem flate øre. Føles bare som et strategispill under falskt navn.

Driter i grafikken, kan godt være 2D for min del, bare jeg får den gode gamle C&C følelsen, Sovjet VS USA. Ikke bland inn Arabiske folk og kina.

Håper på en "oppfølger" av RA2 jeg.

Skrevet (endret)

Generals rettet mot multiplayer? Så det er derfor det er så forferdelig mange oppdrag samt general utfrodringen? Og er ikke snakk om få oppdrag heller men en god del med tanke på at det er 3 grupper. Ser mistenksomt ut som singelplayer det.

Og folk flest klager ikke over grafikken, herre min hatt, grafikken i generals er bra den. Men det er ikke i ekte Westwood, C&C stil. Føles bare ikke rett for fem flate øre. Føles bare som et strategispill under falskt navn.

Driter i grafikken, kan godt være 2D for min del, bare jeg får den gode gamle C&C følelsen, Sovjet VS USA. Ikke bland inn Arabiske folk og kina.

Håper på en "oppfølger" av RA2 jeg.

Nemmelig. Dessuten er slettes ikke grafikken i Generals noe særlig å skryte av. Den virker glorete og kameravinkelen uoversiktelig. I G][C 2 og warhammer 40k derimot, DER kan vi snakke om skikkelig bra 3dgrafikk i strategispill.

EDIT: Håper forresten at Soviet får flamethrowers igjen. :love:

Endret av Just_blank26
Skrevet
Jeg, som flere andre her, ønsker at de beholder 2d grafikken. Jeg klarer ikke å spille strategispill i 3d fordi kameraet aldri kan stoppe og zoome inn og ut, og snurre rundt osv. Jeg blir rett og slett kvalm og ukonsentrert av det. I mine øyne skal en bruke tiden på å tenke, og ikke finne fancy kameravinkler i slike spill.

Når spillet først er i 3D er det ingen grunn til at man ikke skal kunne endre på kameravinkelen. Zoomingen kan virke noe unødvendig, men rotering er noen ganger veldig viktig for at man skal kunne se hele terrenget. Uansett så er det ingen som tvinger deg til å bruke disse funksjonene, bare hold deg unna zoom- og rotasjonsknappene!

En grafikkmotor i 3D gjør verden (i mine øyne) mye mer levende og anvendelig. Å se et bønnetårn i SAGE bli skutt ned av jagerfly, for så å falle over fiendens tanks og knuse dem til småbiter; å utnytte terrenget og høydeforskjeller til det ytterste; å se ruiner fra tanks og hus bli blåst til himmels og sprette realistisk ned en bakke - alt dette er ting som SAGE og liknende spillmotorer fint klarer, men som er nær umulig å få til med en isometrisk 2D-motor. RA 3 kommer i 3D-format, og jeg vedder lillefingeren min på at få kommer til å bli skuffet.

Når det er sagt, la meg rette kritikk mot den veien C&C-franchisen har tatt veien. Jeg ble utrolig skuffa da jeg hørte hva plottet i Generals var. Spillet skulle "reflektere dagens verdenssituasjon", men resultatet blir jo selvfølgelig ikke annet enn syltynn USA-propaganda mot kjempeonde arabere. Jeg synes det blir på grensa til blasfemi når liksom-terroristene roper til sin gud når de blir skutt, eller når tidligere nevnte bønnetårn blir ukritisk jevnet med jorda. Det at en spillhistorie ikke er så fryktelig detaljert og innholdsrik er nesten å forvente (les John Carmacks uttalelse om spillhistorier :)), men jeg synes at EAs utviklere kan holde seg for gode til å benytte et såpass betent tema i et dataspill - særlig ett som dette. Jeg måtte le da jeg for første gang hørte angrepsropet til en selvmordsbomber i Generals: "For the cause!". Jada, dette er gutta som har satt seg ordentlig inn i den verden de forsøker å gjenskape!

Og mens jeg er inne på EA: Jeg har ikke annet enn forakt å vise overfor deres oppkjøp av Westwood (og liknende selskaper). Det er nå ikke like ille som Rupert Murdocks Fox-nettverk, men en monopolsituasjon som den EA er inne i setter store demper på kreativitet og nyskapning. Megaselskaper er interessert i én ting, og det er å tjene penger, penger og mere penger. Rare og umoderne spill som f.eks. eventyrspill selger jo ikke, og da satser man heller på enda en hjernedød FPS.

Nå har jeg babla litt for mye. Hyggelig at du kom helt til slutten av innlegget mitt!

Skrevet
Hvilke ønsker har dere til det neste RA spillet? :)

Westwood.

westwood har jo stått bak de andre RA spillene. de har gjort en bra jobb synes jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...