Gå til innhold

Under 18, og ta med kvoten. Konsekvenser?


svalbard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får ikke noe på rullebladet, men jeg antar du blir fratatt varen og mottar ei fin bot i posten. Hvis du blir tatt, noe som er rimlig usannsynlig. En kompis av meg gikk rett gjennom rødt uten å bli stoppet :p

Hvor stor er denne boten? Er student, og har ikke råd til så mye.

 

Men jeg har dog aldrig opplevd å bli stoppet når jeg har reist med fly derfra. Men en gang må jo bli den første.. :ermm:

Lenke til kommentar

Det er alltid når man smugler ting at de faktisk stopper deg. Besteforeldrene mine har en bra historie med det. De har kjørt over svenskegrensa hundrevis av ganger, og aldri blitt stoppet av tollen (de hadde bare med seg litt for mye). Så tok de en breiside og pakka hele bilen full av tobakk og kjøtt. Og gjett om de ble stoppa i tollen da? :yes:

 

Tobakk er dritbillig på Svalbard (har familie der og er oppe 2 ganger i året selv), men det er ikke verdt å smugle ned uante mengder likevel.

Lenke til kommentar
Du får ikke noe på rullebladet, men jeg antar du blir fratatt varen og mottar ei fin bot i posten. Hvis du blir tatt, noe som er rimlig usannsynlig. En kompis av meg gikk rett gjennom rødt uten å bli stoppet :p

Hvor stor er denne boten? Er student, og har ikke råd til så mye.

 

Men jeg har dog aldrig opplevd å bli stoppet når jeg har reist med fly derfra. Men en gang må jo bli den første.. :ermm:

Student under 18? Spesielt!

Lenke til kommentar
Man får studentbevis allerede på videregående hvis man vil. Hvertfall yrkesskole som jeg gikk på. Halv pris med buss i 3 år det.

Jepp, riktig det. Er litt stas å kalle seg student da.. :p

 

Men, jeg har vært innom tanken å smugle med seg en del. Kan gjøre en del penger på det, men spørsmålet er om det er verdt det..?

 

Og ja, det er drit billig med "tax free" varer der oppe, mens vanlige ting som melk er dobbelt av prisen på fastlandet.

Lenke til kommentar

Noen som vet akkurat hvor stor denne boten er når man holder seg innen for normale kvoter? Og hvor mye boten stiger hvis man har med seg over?

 

Og hvordan er det med toll på tog? Kommer tollerne inn på toget og plukker ut de som ser misstenkelige ut?

Lenke til kommentar
Noen som vet akkurat hvor stor denne boten er når man holder seg innen for normale kvoter? Og hvor mye boten stiger hvis man har med seg over?

 

Og hvordan er det med toll på tog? Kommer tollerne inn på toget og plukker ut de som ser misstenkelige ut?

Det er vel like slapt som med bil antar jeg. Har sikkert kjørt 40-50 ganger over grensa, men aldri sett noe til tollerne. Synes egentlig at hele greia er idiotisk. Tollvesenet burde konsentrere seg (sammen med politiet) om storsmuglerne i stedet for å plage hvermannsen. :p

Lenke til kommentar
tør jeg spørre hvordan de skal vite hvem som er storsmuglere

åååå.... De vet da hvem de er, det er de som liksom ikke er vandlige folk...

 

Nå var du dum syntes jeg..

 

Selvfølgelig har du et veldig godt poeng, og det er nok nettopp dette som er probelmet til Tollvesenet.

 

OnTopic: Boten blir vel noen tusen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...