Gå til innhold

Grafikken hakker i Battlefield 2


ksolvik

Anbefalte innlegg

Tror jeg holder meg på 1GB minne så lenge, skal eksperimentere litt mer med innstillingene. (men så har eg muligens et 7800gtx på vei om noen uker, det burde hjelpe litt  ).

 

Som du ser av en tråd enten her eller i en annen post, så er det en fyr som har 7800gtx, men han opplever også dette problemet vi andre har. Eller han gjorde det før han fikk mer ram. Skyt meg om jeg tar feil her, men jeg mener jeg husker riktig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest alle mulige poster om hva som skal hjelpe og at jeg har prøvd det meste, har jeg kommet fram til min egen lille konklusjon.

 

Det eneste jeg ikke har prøvd, men som er rapportert å hjelpe er 2 gig med ram.

 

Så det ser ut til å være eneste løsning på nåværende tidspunkt.

 

 

Eventuelt om patchen som helt sikekrt kommer kan fikse på dette. Det er jo mulig dem kan trikse og miske litt her, men dem kan vel ikke endre hele plattformen spillet er bygget opp på og da vil vi vel fremdeles trenge mer ram uansett.

 

Men time vil show! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har testa både 2x512 cas 2 pg 2x1024 cas 2 RAm, med AMD64 3200, og Geforce nx6800. Forskjellen i ytelse er ikke merkbar med 1 gig ram mer. Kostnaden for rask 2048 ram er også det dobbelte av av 1024 ram.

 

Det er testa både singelplayer og online med bruk av fraps. På høysteste innstillinger uten AA, så får jeg fps drop fra ca 60 til 30 hvert tiende sekund. På alt high (untatt Texture og AA-av) og alt på medium (inkl lyd) er forskjellen i fps bare på ca 10-15 (fra ca 65 - 50, får ikke høyere stabil fps enn ca 65 i spillet uansett om alt kjøres på Low). Så her er det mye for EA å rette på.

 

 

Derfor vil jeg anbefale folk å heller kjøre på lavere innstillinger til EA får patcha spillet iallefall 2 ganger. Spillet er buggete, men heldigvis mindre enn BF42 var før patching, men mer enn BFV.

Lenke til kommentar
Jeg har testa både 2x512 cas 2 pg 2x1024 cas 2 RAm, med AMD64 3200, og Geforce nx6800. Forskjellen i ytelse er ikke merkbar med 1 gig ram mer. Kostnaden for rask 2048 ram er også det dobbelte av av 1024 ram.

 

Men folk sier jo at laggen blir borte med 2 gig ram!

 

Men joda self...jeg tror jeg uansett venter til første patch ihvertfall. for å se hva dem gjør!

Lenke til kommentar

Når det gjelder dette med lydinnstillinger. Siden jeg har et Audigy 2 zs kort så kan jeg vel i grunnen kjøre alt på max lyd? Jeg mener, lydkortet mitt har egen cpu så det stjeler vel minimlat av pc'ens cpu. Noen som har testet forskjell mellom kvalitetet på lyd kontra lagging/hakking? Selvagt da dem som har dedikerte lydkort.

Lenke til kommentar

Lyd:

Nei.. Lyd i Battlefield spillene krever mer enn det bør, i hvertfall v1.0

Så selv om du har Audigy 2 <uansett type> bør du skru ned og se om dette hjelper.

 

Demo vs full:

Jeg kjørte demoen med høyere oppløsning og kvalitet enn det endelige spillet. Demoen gikk fint i 1280x960 med 2x AA og noe på high og noe på medium.

Edit: Nå vil det knapt gå rundt på 1024x768 med alt på medium og 2xAA. Må ha litt AA, hvis ikke der det fryktelig Lego ut.

 

Nettverk:

Pass på å sette nett-hastigheten til 256k, uansett hvor fet linje du tror du har. Har selv 10mbit BBF linje til sammenligning... Linux-serverene har også hatt en del problemer med serverside bugs som skapte mye lagg og hopp.

 

Grafikk:

Er spillet allergisk mot 6800 Ultra-kort?? Bruker 77.72 drivern, og det går ikke så bra :( Hakket en del med 77.30 og.

 

 

Jeg har: [email protected] (s939, Winchester), Geforce 6800 Ultra AGP på Nforce 3 ultra 939 og 2x515Mb RAM (klokket noe)

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Jeg har også Audigy 2 lydkort og har ekspremitert med ulike innstillinger her også uten å merke noen forskjell. Foreløpig konklusjon er at det virker som BF2 funker totalt forskjellig fra maksin til maskin og er meget hardware-sensitivt.

 

Vil derfor anbefale alle å VENTE til de har fått patcha det!!! Kjøp ikke hardware til mange tusen for å spille ett spill som er fullt av bugs!

Lenke til kommentar
Jeg har også Audigy 2 lydkort og har ekspremitert med ulike innstillinger her også uten å merke noen forskjell. Foreløpig konklusjon er at det virker som BF2 funker totalt forskjellig fra maksin til maskin og er meget hardware-sensitivt.

 

Vil derfor anbefale alle å VENTE til de har fått patcha det!!! Kjøp ikke hardware til mange tusen for å spille ett spill som er fullt av bugs!

 

Ja...det er vel egentlig lurt å vente på en patch. Men kommer den ikke snart da? :ermm:

Lenke til kommentar
dere må nå fårstå at det er pga store landskap og masse som skjer som er grunnen, dere MÅ HA 2GB RAM for at dette spillet skal gå glatt.

De får opp til 98FPS i testene jeg linket med 1GB ram så det virker tydelig at 1GB er nok i massevis for BF2.

Greit nok det men du får fps drop med kun 1Gb ram, har kjørt overvåking på minneforbruket på dette spillet, resultatet var ca 1,45Gb minneforbruk på max

Lenke til kommentar

Jeg kjørte alt på high og 1280x1024 med 4x aa :whistle:

 

Jeg har følgende komponenter;

amd64 3800+ "Venice"

1x1024mb ram (oppgraderer til 2 etter ferien)

XFX 6800ultra

 

Nå har det seg slik at jeg vet ikke når det lagger fryktelig og når det ikke lagger.. men i mine øyne virker det som alt går glatt, så jeg spiller med dette foreløpig til jeg får sett den virkelige fpsn :tease:

 

EDIT: er det snakk om demo eller fullversjon av spillet her nå? evt, er det noen ytelsesforskjeller mellom demo og fullversjon?

 

.kristian

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Først av alt må jeg si at server er alt!! Velger du først riktig server (og ikke bruker opp mer enn 15Kb, i mitt tilfelle, av linja), så er dette alfaOmega i forhold tiol lite mye fps. Har testet masse :ermm: 4 servere, og forskjellen er enorm!

 

Målt med Fraps 1280x960(?) alt satt til high (ink lyd), og 4xAA:

Frames | Time (ms) | Min | Max | Avg

7920.... | 182031.... | 0... | 86.. | 43.509

55164.. | 1186048... | 9.. | 89... | 46.511

3374.... | 155871.... | 0... | 101 | 21.646

16321.. | 552338.... | 2....| 48....| 29.549

 

Tar noen flere tester etterhvert, må bare justere AA og se om dette med lyd kan hjelpe på fps. Startlagg er borte, men laggen var fortsatt her. "However", ville jeg ikke tatt dette så seriøst fordi jeg har lasta ned på samme maskin 30-40KB/s.

 

Som sagt skal jeg få klemt ut flere resultater seinere i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...