Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er Telenor overbelastet eller oppgradering?


Anbefalte innlegg

I hele i dag har eg nesten opplevd veldig tregt internett hos Telenor.

Har vanligvis 128KB/s download, men testet flere hundre ganger idag hos itavisen.no...speedtest...og masse annet fikk bare rundt 300Kb/s..

Er det noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hele i dag har eg nesten opplevd veldig tregt internett hos Telenor.

Har vanligvis 128KB/s download, men testet flere hundre ganger idag hos itavisen.no...speedtest...og masse annet fikk bare rundt 300Kb/s..

Er det noen andre som har opplevd det?

Hvordan kan 300Kb/s være tregere enn 128Kb/s..? :hmm:

 

Edit: Never mind.. Så ikke at du skrev 128KB/s og 300Kb/s :blush:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
ta kontakt med 05000. Da kan de fort finne ut om du er berørt av migrering. Dersom du har hastighetsproblemer etter migreringen er fullført, kan de feilmelde den!  :thumbup:

De har god kunderservice ja, men får aldri et konkret svar.

 

"Det kan være oppgradering rundt sentralene som forårsaker det." :hmm:

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Jeg har merket at jeg har manglet noen kilobits etter den oppgraderingsperioden begynte. Har 2mbit-linje som ble testet til rundt 2080kbit før, nå ligger den konsekvent på under 2000kbit. Som oftest ligger den på rundt 1850-1950. Ikke at det er noen stor krise, ei heller veldig merkbart, men det er jo en kommentar til det du sier. Satser på at linja blir oppgradert til 4mbit i løpet av sensommeren..

Lenke til kommentar
Går VANVITTIG treigt idag...og jeg tok en traceroute til USA og fikk noen saftige packetloss..helt opp til 92%  :(

 

Har Canal Digital..men det er jo Telenor det også så...

Tror ikke canal digital og jara bruker helt det samme baknettet. Selv om eieren er den samme trenger ikke utstyret også å være det samme.

 

Går sikkert lit tregt for tiden siden Jara driver å oppgraderer hastigheten på alle abonentene. Selv om telenor normalt er flinke til å dimensjonere baknettet etter antallet kunder kan de vel bomme litt de også. (Særlig i tider med store oppgraderinger.) Men kjenner jeg telenor rett er de normalt også ganske raske med å oppgradere når det blir "trangt" noen steder i baknettet.

Lenke til kommentar

Ringte nettopp Telenor kundeservice å klaget på at jeg nå har Basis hastighet istedefor Pluss hastighet. Målt og oppgitt hastighet..

De fant ut at det er feil en plass og skal prøve å rette det opp imorgen tidlig =)

+ at jeg skal få kompansjon for 1mnd med Basis hastighet.

Det hjelper litt å pushe på telenor. Men regner vell med at jeg må purre på

 

PS: akkurat idet jeg skal trykke "svar" her blir jeg ringt opp for andre gang av telenor kundeservice, "Åja, men da har noen tatt saken før meg"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...