Gå til innhold

Blogg: En følelsesladet spillopplevelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får en sånn spesiell følelse hver gang jeg ser bilder eller hører musikk fra Zelda: OoT

Da kan du glede deg til jeg er ferdig med min piano-versjon av mange Zelda: OOT sanger/melodier. Driver forøyeblikket å øver inn Kokiri Village (Fant faktisk den på noter). Dessuten har jeg plukket vindmølle sangen på gehør. Altså den sanegn musikeren inni vindmølen driver å spiller på, som går rundt og rundt. Spørsmålet er om jeg skal gi den ut her på forumet eller til de mer spesielt interesserte. Har dessuten plukket en del av Zelda's Lullebally.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Får en sånn spesiell følelse hver gang jeg ser bilder eller hører musikk fra Zelda: OoT

Da kan du glede deg til jeg er ferdig med min piano-versjon av mange Zelda: OOT sanger/melodier. Driver forøyeblikket å øver inn Kokiri Village (Fant faktisk den på noter). Dessuten har jeg plukket vindmølle sangen på gehør. Altså den sanegn musikeren inni vindmølen driver å spiller på, som går rundt og rundt. Spørsmålet er om jeg skal gi den ut her på forumet eller til de mer spesielt interesserte. Har dessuten plukket en del av Zelda's Lullebally.

Legg ut sangene her :D

Blir sikkert gøy å høre.

 

Digge deg også MiSP :love:

Lenke til kommentar
Mine største spillopplevelser:

- Dune I og II (PC)

- C&C (PC)

- Morrowind (PC)

- Metal Marine (?) (SNES)

- Mafia (PC)

- Half - Life

Dæggern, og jeg som trudde jeg var den eneste som elska Dune I. Vanvittig god story. Digga de scenene hvor man begynte å halusinere og fikk blåere øyne.

 

Ellers husker jeg Eye of the Beholder II som skremte vettet av meg da jeg starta å spille det på Amiga 500 en gang i tiden. Lyn og torden og ulvejævler som angrep overalt. Tok meg flere måneder før jeg turte sette meg ned skikkelig.

 

Er kanskje ikke det beste spillet på jord men fy flate så vettaskremt jeg blei da jeg i ung alder skulle spille Resident Evil for første gang i et mørkt rom aleina på storskjerm. De doberman jævlene gjorde at jeg resolutt satte på pause og gikk ut.

 

Ellers kan jeg vel også nevne Half Life I da den hjernesaken hoppa opp i trynet på meg utifra ei sjakt i begynnelsen og skremte livskiten ut av meg mens jeg satt og halvduppa forann pc'en midt på natta.

 

Introen til Moon Stone var ikke ille den heller, satte en god stemning.

 

Samt at jeg husker Larry I ga meg følelsen av å snoke rundt i noe jeg ikke hadde lov til. Spesielt med de forbaska spørsmålene i introen.

 

Lucas arts ga meg mange gode og morsomme stunder med The Dig, Full Throttle, Zack McCracken, Day of the Tentacle, Manic Mansion, Monkey Island, osv.

 

Må ellers også si meg enig i de som mener at feelingen er helt sjukt bra i FFVII.

 

Ghostbusters på C64 gjorde meg også skvetten da spøkelsene plutselig i vanvittig tempo gjorde seg om til Marshmallow man og jeg desperat trykka på B alt det jeg klarte.

 

Og jeg glemte nesten Star Controll II, har et stort ark liggende hjemme fullt med håndtegna koordinater og prikker for stjernesystemer. Hadde ikke lydkort men gjorde ikke noe da lyden som kom fra pc speakern var fenomenal.

Endret av n0stra
Lenke til kommentar

Har aldri spelt Final Fantasy VII noko særleg.. Det angrar eg på. Skulle ønske eg hadde spelt det når det var nytt. Men for meg er nok Final Fantasy X noko av det beste som finst. Det spelet vekte alle mogelege typar kjensler i meg:

 

Blei gira når eg såg intro-videoen: Fekk ei "Come-get-some"-haldning under Otherworld-songen.

 

Blei trist under dam-scena med Tidus og Yuna og når vi finne ut kva Tidus og Auron er.

 

Blei sint på Seymour. Alle som har spelt spelet veit kva eg meiner. Eg håpte faktisk på å møte han fleire gongar, slik at eg kunne drepe han ein gong til. Eg ville ydmyke han totalt!

 

Og eg blei sjølvsagt glad kvar gong eg klarte å banke opp ein eller anna sjef som eg kanskje hadde slitt med ein time eller to. Grafikk, musikk.. Det spelet hadde alt for meg!

 

 

Også må eg ikkje gløyme Diablo! Første gong eg drap Diablo.. Eg visste ikkje kva eg skulle gjere. Eg satt og skalv. Var redd for kva som ville skje no, blanda med ei utruleg glede over å endeleg ha klart spelet. Dette blei sjølvsagt knust når eg såg kva som skjedde med Soulstonen etterpå. Onde onde Blizzard!

Lenke til kommentar
Elsker å ri rundt på Huryle med Link på Epona :)

Det kan jeg bekrefte. Å ri rundt i Huryle med Link og Epona er noe av det vakrere som finnes. Blir glad bare av å tenke på det jeg. I tillegg kunne man jakte på spøkelser om natten. Disse kunne man skyte ned med magise piler, og putte dem i en flaske :love: Bare musikken mens man rir gir jo frysninger nedover ryggen på meg.

Lenke til kommentar
Det kan du banne på!

 

Kan ikkje huske ein gang eg har sett introen til Red Alert 2 der det står "Westwood Studios proudly presents"..."Command & Conquer: Red Alert 2" utan å få gåsehud.

Blei litt lei meg når jeg leste det, for jeg vet at det var det siste spillet Westwood gav ut.. Og når jeg ser på introene til alle de andre spillene til Westwood så pleide jeg å få gåsehud, men nå blir jeg litt lei meg, for jeg savner dem, de er så utrolig flinke til å lage strategi spill! Synd at de er kjøpt opp av EA.. *Shame on EA*

 

Er ikke noe stas når EA Skriver "Electronic Arts proudly presents..."

Ser mye bedre ut og føles bedre ut når det står "Westwood Studios prudly presents.."

 

Savner Westwood Studios jeg! :cry:

Savner C&C, Tiberium Sun, RedAlert.. hmmm.. alt.. jaja

Lenke til kommentar
Spillet som vekket mest følelser i meg er Mafia

 

Er helt enig!

Maken til gjennomført spill! Akk, så bra!

Har det liggende i skuffen den dag i dag, lar tiden viske vekk mine gamle minner om spillet før jeg setter i gang for andre gang :)

 

Men jeg må si at Zelda også er genialt!

Selv om mange av dere sikkert ikke kommer til å like det jeg nå sier, vil jeg si at Windwaker var oppimot like bra som OoT!

Jeg fikk gåsehud av begge de to spillene, Majoras mask var også bra, men ikke på dèt planet.

Gleder meg som en syk gris til Twilight Princess!!!

Lenke til kommentar

Zelda: OOT..

 

Husker da jeg fikk den til bursdagen min 29 januar 1999... Gjorde ikke annet den dagen enn å sitte nede i kjellerstua og måpe over de utrolige stedene i Zelda.. Hvert sted var så unikt, og hver gang jeg kom til et nytt sted (f.eks. Zora's Domain, Kakariko Village etc.) fikk jeg frysninger ned ryggen....

 

Honnør til Shigeru Miyamoto & co!

 

Edit: Litt OT, men den første Gudfaren-filmen rørte meg ved hjerterøttene. Tipper at spillet også kommer til å gjøre det!

Endret av PhoboS87
Lenke til kommentar

Jeg husker godt da jeg kjøpte FFVII, kompis anbefalte det. Jeg trykte inn disc 1 og ble øyeblikkelig imponert av den (da) imponerende grafikken :D

Husker at jeg spilte flere timer for dag enn det som var sunnt, men jeg klarte ikke legge fra meg ps1 kontrollen.. Bynnte nesten å gråte da jeg så RedX sin far sin egentlige historie, og også da en viss jente døde, fikk jeg den tunge følelsen i brystet.. hatet ikke personen som stod for udåden, syns bare han var utrolig heftig o.O.

 

morrowind også eier sterkt, beste rpg'en jeg har spillt på pc ;)

Endret av Arronax
Lenke til kommentar

Må si at tidene med zelda lenkter jeg etter! Historien og alt i Zelda er bare utrolig, etter å ha fullført de Zelda:OoT og Zelda:Majora's Mask var jeg helt hektet og valgte å gå bort til en kompis og låne Zelda spillene til 8Bits Nintendoen min :dribble:

 

Det var tider det, da min bror og jeg satt klistret foran tv-skjermen og nærmest kranglet om hvem sin tur det var! Vi klarte rett og slett ikke å vente... Lengter :cry:

 

Men har fått meg ett nytt spill som opptar tiden min nå :D Guild Wars... Det er rett og slett fantastisk!

Men det er vel ingen spill som vekker like mye følelser som Zelda serien! Er bare så utrolig kjipt at det kun kommer på Nintendo... Har ikke økonomi til å kjøpe GC bare for å spille zelda. Men må inrømme at når en kompis skaffet seg den da den kom ut så var jeg ganske så fristet :dribble: , men da var eg ikke gammel nok til å ha noen som helst økonomi av den klassen uansett !

 

Edit:

En ting til, Pre-Searing(Noobe området) i GW minnet meg utrolig om Zelda de første timene!

Endret av MapSter
Lenke til kommentar

Mitt beste spill var The Legend of Zelda: Ocarina of Time! Ingen ting slår det. Musikken er konge, grafikken er.. var konge! Rett og slett et konge spill..... :dribble:

 

Andre spill er KOTOR, og KOTOR 2. Ble litt forvirret på slutten av toer'n. Mye på en gang...

 

PoP Sands of Time var også kult. Slutten ble igjen litt teit. Det burde blitt noe mer mellom dem.. :roll: Jeg følte virkelig med prinsen når *Spoiler* døde.. :ermm:

Fin bade scene foresten ;)

 

Ja.. og CoD. Det var litt av en følelse å ha gjort alle oppdragene. Det ble litt historie sammen med litt action. God følelse å ha gjort mitt for å drepe tyske extremister. Den beste banen var selvfølgelig den siste der teamet stormer Berlin.. Og se flagget stå og vaie på toppen var emosjonelt følelsesladet etter alle de kampene.

 

Videre kan jeg nevne både zelda LTP, og Metroid Prime, ikke de største spilleopplevelsene, men likevel fengende spill.

 

Derimot er jeg litt uenig med at et spill skal gi deg et tomrom når du er ferdig med det. Da har du ikke fått noe igjen for det. Hvis du, når du er ferdig å spille det, kan gå fra pc'n og slå deg til ro med at det er ferdig og ikke tenke mer på det med en gnagende tom følelse har det vært et godt spill.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...