Gå til innhold

Fått jobb på Rimi


j0rn

Anbefalte innlegg

har jobbet deltid på rema i vel et år nå, og i kassen er det ikke mye som for tiden til å gå. jeg pleier å snakke med pensjonistene år det ikke er kø. noen av de har mye artig på lager ;)

6031479[/snapback]

 

Alternativt kan du jo gjøre som J0rn, og ta deg en tur på do og nappe litt i løken?

 

 

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opså nettopp fått jobb i butikk. Jobber på mega. Vi har de "moderne" kasseapparatene, som teller pengene, veksler osv av seg selv, utrolig greit. Vi har også Et bra system på maskinene, så du sliåpper å slå opp i boka, har du glemt koden for bananer, trykker du på en knapp, og skriver "babaner" på et trastatur, og koden kommer opp.

 

Jeg synes egentlig ikke frukten er noe stort problem, men bakevarer er noe dritt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
PLU-koder:

 

5714: Sitroner

5730: Bananer

5516: Agurk

5506: Blomkål

5512: Broccoli

5526: Rød paprika

5528: Gul paprika

5529: Oransje paprika

5530: Grønn paprika

5743: Nektariner i kurv

5300: Mango

 

osvosvosv

 

Kassa er noe herk, rett og slett. Er der man får alle klagene fra gjerrigknarkene som skriker ut når pakken med stearinlys går inn til 26,90 i steden for 26,40, som stod på hyllen.

 

hehe, ser noen jobber på coop ;)

 

Har selv jobbet på prix, har sittet min del i kassa. ikke akkurat en drømmejobb.

Kunder som er hat:

De som går på sosialen - Var ei som ikke visste hvor mange peng ho hadde på kortet, gikk fra ca. 750 i total sum og ned til 250 ved å fjerne 1 og 1 vare, og hun testa kortet for hver gang. Til slutt gav hun opp. kjerring. tok vel 10 min.

Utlendinger - Gjerringe, kanke norsk, lukter til tider......

Gamle - Insisterer på å betale alt med småpenger, betaler med sjekkhefte, skal ha ut 1000 totalt - ikke 1000 ekstra(stress med all den helvetes vekslinga), de er GJERRIGE, de hører ingeting, de er demente, faen.......listen er lang!

 

Men det er også noen visse lyspunkter.

Er til tider veldig masse hyggelige og morsomme kunder, og en del pene damer :love:

Lenke til kommentar

Spar (Norgesgruppen):

4311 banan

4316 agurk

4258 moreller

4033 sitron

4050 kiwi

4929 nøttemix

9009 smågodt

4924 mandler

707 frøbrød

osv

forbehold om feil, har ikke jobbet siden i sommer ;)

 

sitter minst mulig i kassa, men det kan være ok av og til. greiest om det er akkurat så få/mange kunder at man slipper å gå rundt for å rydde i butikken mellom hver kunde.

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Jobber litt i kassa, litt som låseansvarlig og litt på "gølvet". Trives egentlig veldig godt i jobben min på Kiwi. Nå har jeg ett veldig godt arbeidsmiljø med en butikksjef som er rundt 23 og hyggelige medarbeidere.

 

Men trikset er som mange andre sier her, vær hyggelig mot alle kundene. Nå er jeg kamerat med diverse DJer, kebabsjappe eiere og pizzasjappe folk, noe som skaffer meg en del greie ting. Ingenting slår gratis øl på byen ;-), eller gratis kebab på vei hjem fra byen. Eller en DJ fra Jamaica som sier "Yo man, you drinkin jamaican beer man! Thats my country man", han høres jo ut som Bob Marley. Nei, jeg liker jobben min, og har ingen planer å slutte med det første. Men det kan bli slitsomt i lengden, jobbet 60% ved siden av vk2 påbygg i noen uker, det ble lite søvn, mye jobb og lange dager, men verdt det.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Hei! Er under opplæring på rimi, og føler meg veldig usikker på om jeg gjør en god nok jobb til å få jobben. Har du/dere med erfaring noen gode råd til en nybegynner i kassa på rimi? Er det vanlig at man husker rutinene og PLU kodene gangske fort? Hvor lang tid tok det ca. før det ble en vane for dere? Og det er ikke tilfeldigvis noen som har PLU kodene for rimi så jeg kan øve på de hjemme? Hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne lagt ut de mest vanlige kodene, og ikke minst hadde kundene blitt mer fornøyd :) Håper noen av dere kan svare på dette! Vil gjerne gjøre en god jobb :)

Lenke til kommentar

Chillax, det er stress i starten, men det går fort over. Etterhvert kommer du inn i det, og det er da du begynner å hate jobben din. Det blir bare verre og verre, tro meg!

 

Noen koder fra hukommelsen:

Banan: 4011
Agurk: 4315

Poteter: 4073

Potet Søt: 4091

Epler rød: 4016

Epler grønne: 4017

Epler norske: 4204

Lime: 4048

Brokkoli: 4349

Reker: 785

Smågodt: 480
Nøtter: 490

Pærer: 4278
Tomater: 4064

Kålrot: 4747

Hodekål: 3050

Klementiner: 4055

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...