Gå til innhold

Fått jobb på Rimi


j0rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på ICA (het RIMI før). Kundene spør alltid meg om hvorfor posene koster 70 øre, det er jo faen ikke jeg som bestemmer det da! Å huske de PLU kodene er no hærk, var sykemeldt i 3 måneder og da jeg kom tilbake huska jeg bare koden for bananer.. Men det er viktig å være glad og smile. Det får man igjen får senere ;)

 

Regner med at det er sånn hos dere å, at når man har slått feil eller noen skal ha retur så må man call'e på sjefen så han/henne kommer med en nøkkel som må brukes! Veldig moro når det står 6-7 personer i kø.

 

Tips: Ikke legg pengene du får av kunden i kassa med engang. Legg de heller ved siden av så gir du penger tilbake SÅ legger du de andre i kassa. (I tilfelle de finner ut av de faktisk har feks. 43 kroner, og så er det lettere å holde styr på)

 

Ikke veksle med folk som vinner tusen tjuekorninger på spilleautomaten. (Tror ikke det er lov, hvis du i såfall gjør det så ikke tell hver tjuekroning ved å legge en og en oppi kassa, hvis man mister tellinga så har de "telte" pengene blanda seg med de andre)

 

Spør om legg hvis du er i tvil, har blitt ferska da jeg har solgt til "mindreårig" og det er IKKE moro å få kjeft!

 

Ikke kast kvitteringa før kunden har gått ut av butikken og litt etter det igjen... Hender at kunden kommer tilbake og skal ha kvitteringa, da er det slit å leite gjennom søppelkassa med tusen kvitteringer.

 

Ikke ha for mange 500/1000 lapper i kassa, legg de heller i seddelboksen/safe hvis det kommer kontroll.

 

Håper du klarer deg på jobben da! Enig med at det er no slit å sitte altfor lenge i kassa.

Lenke til kommentar
Hvem ble du busta av? Mista butikken alkohol salget i en måned da eller?

Personen jeg jobba med akkurat da så det, men jeg fikk en advarsel.

Okey, men hvis du hadde solgt hadde butikken mista alkohol salget da?

 

Jeg har solgt til flere under 18 år :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk meg jobb på Rema 1000 nå i Mai, og trives bra egentlig. Sitter ikke i kassa, men jobber på gulvet, så det er ganske variert. Sjefen er veldig godt fornøyd med innsatsen ihvertfall, noe han uttrykte i dag. :w00t:

 

For litt siden var det en tråd her på forumet om tilleggssatser på lønningen, men den er tydeligvis slettet. Jeg får noe som heter UB (ubekvem)- tillegg, dersom jeg jobber 48 timer eller mer i måneden. Disse tilleggene er på 21, 42 og 84 kr, men jeg er ikke sikker på når de gjelder, dvs. hvilke dager og tidspunkter disse tilleggene gjelder for. Noen som har peiling ?

Lenke til kommentar
Fikk meg jobb på Rema 1000 nå i Mai, og trives bra egentlig. Sitter ikke i kassa, men jobber på gulvet, så det er ganske variert. Sjefen er veldig godt fornøyd med innsatsen ihvertfall, noe han uttrykte i dag. :w00t:

 

For litt siden var det en tråd her på forumet om tilleggssatser på lønningen, men den er tydeligvis slettet. Jeg får noe som heter UB (ubekvem)- tillegg, dersom jeg jobber 48 timer eller mer i måneden. Disse tilleggene er på 21, 42 og 84 kr, men jeg er ikke sikker på når de gjelder, dvs. hvilke dager og tidspunkter disse tilleggene gjelder for. Noen som har peiling ?

Har noe lignende jeg også. Hvis jeg jobber mer en 40 timer i måneden får jeg [timelønn x2 på siste time på lørdagen] og [et eller annet beløp ekstra på de 2 siste timene på hverdager].

Lenke til kommentar

PLU-koder:

 

5714: Sitroner

5730: Bananer

5516: Agurk

5506: Blomkål

5512: Broccoli

5526: Rød paprika

5528: Gul paprika

5529: Oransje paprika

5530: Grønn paprika

5743: Nektariner i kurv

5300: Mango

 

osvosvosv

 

Kassa er noe herk, rett og slett. Er der man får alle klagene fra gjerrigknarkene som skriker ut når pakken med stearinlys går inn til 26,90 i steden for 26,40, som stod på hyllen.

Lenke til kommentar
Kassa er noe herk, rett og slett. Er der man får alle klagene fra gjerrigknarkene som skriker ut når pakken med stearinlys går inn til 26,90 i steden for 26,40, som stod på hyllen.

Haha! Så sant, så sant ;)

Vi har annerledes PLU-koder forresten.

 

4053: Sitroner

4011: Bananer

4088: Paprika Rød

4017: Epler Grønne

3027: Appelsiner

4315: Agurk

 

osv osv...

Lenke til kommentar

Skrev mail til LOs sommerpatrulje angående UB - tillegg.

 

Svaret jeg fikk er som følger;

 

Hei Tor Fredrik,

 

 

UB - tillegg:

 

 

          Mandag til fredag:

 

          Etter kl. 1800:                      21,00 pr time

 

          Etter kl. 2100:                      42,00 pr time

 

          Lørdag:

 

          Etter kl. 1300:                      42,00 pr time

 

          Etter kl. 1600:                      84,00 pr time

 

          Søndag:

 

          Hele døgnet:                          84,00 pr time

 

 

 

Ordningen gjelder også deltidsansatte med en gjennomsnittlig arbeidstid på 12 timer eller mer pr. uke. Ekstrahjelper med 12 timer eller mer pr. uke omfattes også av ordningen.

 

Ferievikarer omfattes ikke av ordningen. Det skal ikke betales tillegg for timer som det betales overtidsgodtgjøring eller skifttillegg på.

 

 

Det kommer altså an på om du er deltidsansatt (hvis du har en fast arbeidstid hver uke) eller ekstrahjelp (blir tilkalt ved behov). Hvis du er deltidsansatt så må man jobbe minst 48 timer i måneden, mens hvis man er ekstrahjelp så må man jobbe minst 12 timer den enkelte uke for å få disse tilleggene.

 

Med vennlig hilsen

 

LOs sommerpatrulje

Tlf: 8 100 1999

E-post: [email protected]

 

:)

Lenke til kommentar
Skrev mail til LOs sommerpatrulje angående UB - tillegg.

 

Svaret jeg fikk er som følger;

 

Hei Tor Fredrik,

 

 

UB - tillegg:

 

 

           Mandag til fredag:

 

           Etter kl. 1800:                       21,00 pr time

 

           Etter kl. 2100:                       42,00 pr time

 

           Lørdag:

 

           Etter kl. 1300:                       42,00 pr time

 

           Etter kl. 1600:                       84,00 pr time

 

           Søndag:

 

           Hele døgnet:                          84,00 pr time

 

 

 

Ordningen gjelder også deltidsansatte med en gjennomsnittlig arbeidstid på 12 timer eller mer pr. uke. Ekstrahjelper med 12 timer eller mer pr. uke omfattes også av ordningen.

 

Ferievikarer omfattes ikke av ordningen. Det skal ikke betales tillegg for timer som det betales overtidsgodtgjøring eller skifttillegg på.

 

 

Det kommer altså an på om du er deltidsansatt (hvis du har en fast arbeidstid hver uke) eller ekstrahjelp (blir tilkalt ved behov). Hvis du er deltidsansatt så må man jobbe minst 48 timer i måneden, mens hvis man er ekstrahjelp så må man jobbe minst 12 timer den enkelte uke for å få disse tilleggene.

 

Med vennlig hilsen

 

LOs sommerpatrulje

Tlf: 8 100 1999

E-post: [email protected]

 

:)

Så hva vil det si?? :hmm:

 

Jeg jobber vanligvis ca. 40 timer (+/- 5 timer) i uka denne sommeren. Hva har jeg krav på da? Jobber i en elektrisk butikk og er 17 år. Har jobbet der som ekstrahjelp i 1 1/2 år nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg jobber på ICA (RIMI før). Jeg kan riktig nok ikke sitte i kassa, men å være på gulvet er helvetes kjedelig. Spessielt hvis du har jobbet der i over 1 år.

 

Et tips: Hver hyggelig, MOT ALLE! Du tjener så mye mer på det (ikke penger :p )

 

 

Og en posetiv ting er jo at du får ett rabatkort etter 6 mnd. som ansatt. Det gir deg hele 5% rabatt som du får igjen om ett år! :roll:

Lenke til kommentar

Det å være hyggelig mot alle får du godt igjen for, ja. Da jeg skulle slutte i ICA Nær, uttrykte mange av kundene at de kom til å savne meg. Jeg fikk til og med Smil-sjokolade av et par. Det å være hyggelig mot andre gjør at du ofte kommer i litt samtale med dem og dermed blir jobben enda triveligere. :)

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...