Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelse av Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Planlegger å bytte til Bluecom ADSL i stedet for Telenor som jeg har nå..

 

Jeg fikk ADSL fra Telenor helt i starten da det kom, sånn for ca 3 år siden.

 

Jeg har et vanlig, direkte modem som heter Speedtouch av noe slag. Har ikke router (er ikke hjemme). Den gangen var det et leiemodem tror jeg, jeg kan ikke huske å ha betalt for det.

 

Hvis jeg sier opp hos Telenor, må jeg sende tilbake modemet? Og splitteren?

 

Mvh Dr.X :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke feil nå... så skal ikke modemet og splitteren sendes tilbake, men beholdes. Den tilhører husstanden, noe som vil si at det skal følge med huset også når du flytter ut slik at neste eier overtar dette. Men du er likevel pliktig til å melde fra om hvem som har overtatt utstyret (er ihvertfall slik jeg kan huske det når mine foreldre sa opp telenor her i huset)

Lenke til kommentar

Måtte ikke sende tilbake modemet mitt. 1 år siden jeg byttet til BC fra telenor. Ikke hørt et pip fra telenor om å returnere det gamle modemet. Er den første modellen som kom til norge. (ADSL 1000) Er vel så gamelt at telenor uansett ville ha kastet det, så hva er vitsen i å bruke penger på å samle dem inn...... :D Virker uansett fint for meg mot BC, og de er vist modemene med minst feil...

Lenke til kommentar
tror vi slo til på ett 1kr tilbud for flere år siden, men tror vi fortsatt leier det. Nettet kobles om til firstmile den 22. så jeg lurer på hva som skjer med modemet da, det blir iallefall spennende

mulig jeg husker feil ang tilbudene til telenor, men uansett, en god del som ikke leier modem/router av telenor evt andre isp'er

Lenke til kommentar

Leide modemet når jeg hadde telenor iallefall. Vet dette siden jeg hadde en feilmelding inne på min egen linje som jeg fikk. (Jobbet da som montør i bravida som tar seg av feilretting for telenor.) På ordren sto det telenoreid modem. (Feilen var i en kabel da, ikke modemet.)

 

Men jeg tviler på at telenor er interisert på å hente inn modemet mitt. Vet at denne modelen ikke brukes av telenor selv, så vist de henter den inn er det bare for å skrote det...

Lenke til kommentar
Hvis du har et gammelt speedtouch 510i modem så har dette en webserver kjørende på 10.0.0.138. Last ned og legg inn nyeste firmware ( http://www.speedtouch.co.uk/510.asp ) og vips så har du en router :D

Fungerer ikke på alle modem. Noen som henger seg opp etter en slik oppgradering. Noen luringer på teleselskapet. (Levrandøren telenor bruker på modem.) Som oppdaget at modem kunne oppgraderes å sendes ut som "nye" Fungerte fint til de fikk klager på masse modem som var DOA..... :D

Lenke til kommentar
Hvis du har et gammelt speedtouch 510i modem så har dette en webserver kjørende på 10.0.0.138. Last ned og legg inn nyeste firmware ( http://www.speedtouch.co.uk/510.asp ) og vips så har du en router :D

Fungerer ikke på alle modem. Noen som henger seg opp etter en slik oppgradering. Noen luringer på teleselskapet. (Levrandøren telenor bruker på modem.) Som oppdaget at modem kunne oppgraderes å sendes ut som "nye" Fungerte fint til de fikk klager på masse modem som var DOA..... :D

Javel. Jeg kan hvertfall ikke si at jeg har opplevd det problemet. Har oppgradert 2 "modem" fra firmware 4.0.xx til 4.2.27 og disse funker hvertfall smertefritt. Hvor gamle disse var skal jeg ikke banne på, men det var hvertfall snakk om 2 år gamle modem.

Lenke til kommentar
tror vi slo til på ett 1kr tilbud for flere år siden, men tror vi fortsatt leier det. Nettet kobles om til firstmile den 22. så jeg lurer på hva som skjer med modemet da, det blir iallefall spennende

mulig jeg husker feil ang tilbudene til telenor, men uansett, en god del som ikke leier modem/router av telenor evt andre isp'er

etter juni i fjor så måtte alle kunder kjøpe modemet selv ved tegning av abbonoment :p (eller var det i forrifjor?) uansett, er det nok det du tenker på.

 

Eier man modemet har man gjerne kjøpt det for 6-700

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...