Gå til innhold

SE K750i Oppdateringstjeneste


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem.

Når jeg koblet til telefonen mens jeg holdt C-tasten dukket det opp en sånn USB flash greie. Jeg hadde ikke instalert driverene til denne og klikket den bare bort. Problemet er bare det at jeg ikke kommer videre når jeg ike har instalert di driverene. Vet noen hvordan jeg kan få denne meldingen opp igjen. Den dukker ikke opp når jeg kobler til telefonen på ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet feilen. Mangler en java-fil ser det ut til, for dette kommer opp i consolen til Java:

 

init()

----------------------------

Sony Ericsson Update Service

Applet version: v1.23

DocumentBase:http://www.sonyericsson.com/updateservice/nocache/10242/

FilesDir:http://www.sonyericsson.com/updateservice/nocache/10242/

start()

hf.path file=C:\hf.path

No file:hf.path

No installation

Lenke til kommentar

Eureka! Endelig fungerer det hos meg. Her er løsningen på problemet i mitt tilfelle:

 

Jeg sjekket Javakonsollen i Windows når jeg prøvde å kjøre oppdateringen, og la merke til at Java av en eller annen grunn lette etter filen "hf.path" på to forskjellige steder, henholdsvis "c:\hf.path" og "d:\hf.path", sistnevnte ga en feilmelding i konsollen. Filen lå bare på c:, så jeg laget en kopi av den på d: også, og vips så fungerte alt som det skulle.

 

datating: Sjekk konsollen du også, og se om filen ligger et annet sted på harddisken din, eller søk evt gjennom harddisken for å finne den. Antakeligvis ligger den på roten på en eller annen partisjon, slik den gjorde i mitt tilfelle.

 

Jeg kan forøvrig bekrefte at kameraet nå reagerer kjappere enn det gjorde tidligere. Dersom jeg før oppgraderingen beveget kameraet vekk fra motivet umiddelbart etter at kameralyden ble spillt, fikk jeg ikke bilde av selve motivet, men av f.eks. veggen istedet. Etter oppdateringen tar kameraet derimot bildet idet kameralyden spilles, så de har fjernet forsinkelsen etter at lydeffekten blir spillt med andre ord. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei, du for den bare hvis du tar sånn recovery på oppdateringen.

Hvor gjør jeg det?

I starten av oppdateringsprosessen får du valget mellom "Automatisk bekreftelsesmodus" og "Gjenopprettingsmodus". Jeg regner med at det er sistnevnte valg adilr17 snakker om. :)

Lenke til kommentar
Får det fortsatt ikke til å funke, men fikk tatt bilde av vinduet da den prøvde å starte nedlastninga, så dette ble resultatet når jeg åpnet: seus_setup118.exe:

 

MZ�ÿÿ¸@躴 Í!¸LÍ!This program cannot be run in DOS mode. $ kü!H ’rH ’rH ’r3žrD ’rËœr\ ’r ˜r3 ’r*�rA ’rH “r< ’r ™r~ ’rð ”rI ’rRichH ’rPEL™ ¬;à 2Z†0@à(ò`dÀ°ô¬b„.shrink0‚À.shrin

[email protected]¨ ì@@.dataì&0@À.idata¸` @À.loadî1p2& h.relocö°[email protected]À`@@ÿÿÿÿîpDqDÿÿÿÿY‡D\‡DœŸD¢ŸD¨ŸD®ŸD´ŸDºŸDÀŸDÆŸDÌŸDÒŸDØŸDÞŸDäŸDêŸDðŸDöŸDüŸD D D D D D  D& D, D2 D8 D> DD DJ DP DV D\ Db Dh Dn Dt Dz D€ D† DŒ D’ D˜ Dž D¤ Dª D° D¶ D¼ D DÈ DÎ DÔ DÚ Dà Dæ

Dì Dò Dø Dþ D¡D ¡D¡D¡D¡D"¡D(¡D.¡D4¡D:¡D@¡DF¡DL¡DR¡DX¡D^¡Dd¡Dj¡Dp¡Dv¡D|¡D‚¡Dˆ¡DŽ¡D”¡Dš¡D ¡D¦¡D¬¡D²¡D¸¡D¾¡DÄ¡D¡DСDÖ¡DÜ¡Dâ¡Dè¡DpDè060105020304 ?ÿ�tDÓtDUSER32MessageBoxAxV4Ø–D~ŸDxŸDrŸDlŸDfŸD`ŸDZŸDTŸDNŸDHŸDBŸD<ŸD6ŸD0ŸD*ŸD$ŸDŸDŸDŸD ŸDŸDŸDúžDôžDîžDèžD¬žDâžDÜžD²žD¸žDÖžDОDÿÿÿÿUnable to access memory blockError decompressing blockUnable

to write to memory block Dispatcher initialisation error Unable to run with a program compressed with an older version of Shrinker (Error loading dependent DLL Image decompression error Unable to find or open file Error reading input fileNot enough memory to perform decompressionUnable to write file Pager initialisation error Undetermined error1D01DP1Dx1D 1Dð1D2D02DP2Dp2D 2D¸2DØ2DSHRINKER.ERR78912345 (3.5) - - a 89rb1.shrink236KERNEL3275C¡Î 3í:mtTÕµûÌ�äÞÀdf�‚ 8H(’+ˆ`ûÔ „B�I"“$èo5Ï¢NfÀ>ž6aâä45H—vUkí+ú^,yÕ2(Â$—™gU� †àÇ& J‡™·Ï9“�vµ«]]«?Þ[s²Î=ûì»Ïþ:{ïsoæ..k ÌØãq€ˆ–½Ua·^ÿ¶ÞL‹Œ‘üÈø{~¤Òù¸÷±ïyø¾óÁV­zÌçü燜^ÿ*ç#«œs—9¿ÿØ

Og det er kun et lite utdrag... :(

 

---

 

Men har nå fått lastet ned den zippa filen du sendte meg og har pakka den ut, men hvordan starte oppgraderingen når jeg kun har de 4 filene på disken?

Du ba om de filene og jeg lasta dem opp for deg, åssen du skal få dem til å starte har jeg null peiling på:)

Du må nok finne på en eller annen på å få den

automatiske oppdateringen til å funke.

 

 

Utrolig at så manger sliter md å oppdatere :no:

Lenke til kommentar
Jeg fikk ingen 'velg språk' og konfigurasjonsveiviser når oppdateringen var ferdig.

Er det dumt? :p

Nei, du for den bare hvis du tar sånn recovery på oppdateringen.

Hvor gjør jeg det?

Du renger ikke å gjøre noe mer.

Du spurte hvorfor du ikke fikk den konfig veiviseren,du for den kun hvis du kjører sånn recovery mode,(d samma som å reinstallere alt på nytt)

Lenke til kommentar

Har prøvd selv noen ganger nå, og er et par ting det strander på...

 

1.Jeg har lastet ned driverne, men får ikke pakket dem opp?Er jo zip filer..

2. har lastet ned java versjon 1.5.0 tror jeg det var, hva skal jeg egentlig med den?

3. kom til det stedet hvor den ber meg om å plugge i mobilen, holde inn c knappen, mobilen slår seg da på, og den ber om flash driverne...

 

Jeg er ekstremt utålmodig, så fikser ikke å sitte å knote med noe som i utgangspunktet skal være planke kjøring...

 

:wallbash::wallbash::wallbash:

 

noen råd?

 

:blush:

Lenke til kommentar
Har prøvd selv noen ganger nå, og er et par ting det strander på...

 

1.Jeg har lastet ned driverne, men får ikke pakket dem opp?Er jo zip filer..

2. har lastet ned java versjon 1.5.0 tror jeg det var, hva skal jeg egentlig med den?

3. kom til det stedet hvor den ber meg om å plugge i mobilen, holde inn c knappen, mobilen slår seg da på, og den ber om flash driverne...

 

Jeg er ekstremt utålmodig, så fikser ikke å sitte å knote med noe som i utgangspunktet skal være planke kjøring...

 

:wallbash::wallbash::wallbash:

 

noen råd?

 

:blush:

Alt er jo korrekt bortsett fra én ting.

 

USB Flashdriverne (nå også tilgjengelige fra programmer/drivere på den norske SE siden må pakkes opp.

 

Har du ikke windows med zip-oppakning innebygget så laster du ned winzip.

 

Pakk ut filene, når den så spør deg om falshdriverne så angir du hvilken mappe du pakket ut.

Lenke til kommentar
Har prøvd selv noen ganger nå, og er et par ting det strander på...

 

1.Jeg har lastet ned driverne, men får ikke pakket dem opp?Er jo zip filer..

2. har lastet ned java versjon 1.5.0 tror jeg det var, hva skal jeg egentlig med den?

3. kom til det stedet hvor den ber meg om å plugge i mobilen, holde inn c knappen, mobilen slår seg da på, og den ber om flash driverne...

 

Jeg er ekstremt utålmodig, så fikser ikke å sitte å knote med noe som i utgangspunktet skal være planke kjøring...

 

:wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

 

noen råd?

 

:blush:

Anbefaler deg å lese gjennom dene posten en gang til.

 

Har du lastet ned usb flash driverne fra sony ericsson? De unzipper du og legger dem på ett sted du finner dem igjen.

 

Skru av mobilen, plugg til usb kabelen kun i usb porten først.

 

Mens du holder inne c på den avskrudde mobilen kobler du til kabelen under telefonen. Da vil det poppe opp "ny maskinvare funnet"

 

Du velger da å innstallere driverne fra en bestemt plassering og inkluderer mappen hvor du unzippet usb flash driverne. Disse vil da bli installert.

 

Nå skal du kunne prøve en gang til, og denne gangen du kommer til det stedet hvor den ber deg om å plugge i mobilen, holde inn c knappen vil ikke dette skje: mobilen slår seg da på, og den ber om flash driverne...

 

Edit: Crazysteps var før meg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

En ting er i allefall sikkert: Denne oppdateringsmetoden er altfor vanskelig for folk flest, man skal være ganske dreven i bruk av PC for å få til dette uten problemer.

 

De av dere som ikke finner noen løsning på problemet her i forumet kan jo alltids ringe Sony Ericsson Support på tlf 81500840 mellom kl 08:00 og 17:00 (det er da datateknikerne der er tilgjengelige visstnok) og se om de har noen råd. :)

Lenke til kommentar
En ting er i allefall sikkert: Denne oppdateringsmetoden er altfor vanskelig for folk flest, man skal være ganske dreven i bruk av PC for å få til dette uten problemer.

 

De av dere som ikke finner noen løsning på problemet her i forumet kan jo alltids ringe Sony Ericsson Support på tlf 81500840 mellom kl 08:00 og 17:00 (det er da datateknikerne der er tilgjengelige visstnok) og se om de har noen råd. :)

Ja, det er skikkelig kronglete.

 

Regner med at dette vil bli endret etterhvert. Flashdriverne legges inn i pc-suite osv.

 

Neste oppdatering VI tar fungerer nok flott og da vil nok oppdateringen gå som smurt for de som gjør det for aller første gang også.

Lenke til kommentar

tror mange gjorde samme feilen som jeg og trykket bort usb-flash-vinduet hvor du skal søke filen etter liste. og så dukker det ikke opp igjen. jeg hadde flaks og byttet til den 3. usb-porten jeg har - som Crayzsteps anbefalte. deretter blunket det opp vinduet igjen og oppgraderinegn gikk smørefritt. men hele fremgangsmåten er jo ikke veldig nøye bekrevet på SE sine sider. heldigvis har vi forumet

:D

ps har ikke merket stor forskell nå etter upgrade men hadde en nærmest bugfree tlf. fra før bortsett at den låste seg om natten mens den sto i ladern. håper at dette er fikset nå

Lenke til kommentar
tror mange gjorde samme feilen som jeg og trykket bort usb-flash-vinduet hvor du skal søke filen etter liste. og så dukker det ikke opp igjen. jeg hadde flaks og byttet til den 3. usb-porten jeg har - som Crayzsteps anbefalte.

Ja, trykket det bort jeg også. Stod jo ikke noe om Flashdrivere på SE's norske eller globale side (NÅ ligger de i det minste der)

Lenke til kommentar
Wapen funka ikke. Det er flere bugs enda.

Er ingen bugs i programvaren knyttet til wap, nei.

 

Da er det enten en fysisk feil i telefonen eller du som gjør noe feil.

Telefonen funka fint før den siste oppdateringen. Jeg ringte selv til Sonyericsson, og de sendt med fullt oppsett. Fikk også sendt oppsett av telenor. Jeg har hatt flere SE telefoner gjennom tidenes løp, så jeg kjenner godt til programvaren. Selve oppdateringen gikk kjempefint, ingen som helt problemer. Kan jo og si at i løpet av den tiden jeg var i butikken dvs. Nordialog kom det inn 2 personer med SE 750i. Samtilig av disse hadde også oppdatert sin telefon,men her hadde telefonen låst seg totalt. Så ett eller annet er det med telefonen. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...