Gå til innhold

Test av BenQ1640


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med det er snakk om manglende write strategy. Er noe det samme med TY 16x DVD-R platene. Eneste brenner jeg har sett sålangt som takler disse (-r) meget bra er LGen (se egen test).

 

psh: scanspam 2 oppe. Jeg får neppe tid til å publisere noen fullverdig test før etter jul på HW. Liker ikke at PIE er høyere med 1655.

Lenke til kommentar

Hei jeg har testet både DVD+R og -R fra verbatim(16X),er skuffet over resultatene.DVD+R er nesten helt ubruklige,mange av de paltene får bare 70-80 prosent av kavlitet test på nero,og DVD-R får 80-95.Hvor får jeg kjøpt bra verbatim plater?Jeg kjøpte mine fra computercity,DVD-R er made in India,og DVD+R er made in Taiwan.DVD+R er sånn printbare.

 

Hvor mange prosent er bra? 90 og oppover?

Lenke til kommentar

Hei msh!

 

Desverre er det ikke så enkelt som å se på kvalitetscoren, for å bestemme om en plate er av god kvalitet.

(Den burde egentlig fjernes eller fikses)

Dette fordi kvalitetscoren bare påvirkes av PI Failures og PO failures, så PI Errors og Jitter har ingen påvirkning...

Ved 1 eller fler PO failure/s får du automatisk 0 i kvalitetscore og platen kan kastes,

men når det kommer til PI Errors(den som bestemmer scoren) er det ikke like greit!

Dette fordi en høy spiker PI-E vil gi deg en lav score, selv om resten av plata er fin...

Derimot kan du ha PI Failures så høye som fjell og scoren er fortsatt høy, dette kan lure oss hvis vi kun ser på kvalitetscoren...

 

 

Eksempel på en plate som kan kastes, selv om kvalitetscoren er høy

post-39731-1136240989_thumb.png

 

Her har OC-Freak forklart litt om kravene. LINK

Kan du ikke poste en scan av platene dine her da?

Lenke til kommentar

Hutte tu. Der det så ut som en rimelig bad batch med dvd+r plater.

 

Også verdt å huske på er at brenning av +r plater på 16x vil gi en noe feilaktig score grunnet at benq lager spikes på disse mot slutten. Detter er normalt for denne brenneren, og benq selv sier at dette ikke innvirker på kvaliteten.

 

Man ser dog tydelig at dette ikke er tilfelle for deg. Dette er langt ifra de typiske spikene man er vant til å se. Du bør virkelig se om du kan få byttet disse platene om ikke solidburn hjelper.

Lenke til kommentar

Nei solidburn hjalp ikke.Det ser som verbatim DVD+R Printbar er dårlige.Det er så varierende resultater.Her har jeg brent med Solidburn på.Jeg prøvde å spille filmen i min panasonic dvd spiller på slutten,den bare hakker og kommer sånn digital støy i filmen.

post-6930-1136311133_thumb.jpg

Endret av msh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...