Gå til innhold

Test av BenQ1640


Anbefalte innlegg

Test av BenQ 1640 med Verbatim 4X +RW.Vet ikke om dette er noe å skrive

hjem om.Skal prøve gammel NEC'n og se hvordan den gjør det.

 

BENQ____DVD_DD_DW1640_BSHB_18-June-2005_14_39.png

 

 

 

Her er samme plate brennt med NEC 2500A.Vet ikke hvor korrekt det blir å

brenne på NEC'n og så teste plata på BenQ'n.

Mistenker NEC'n for å synge på siste værset etter bruk av en AM renseplate

som skulle være så bra.Kom noen fæle dunke lyder fra den da rensingen

ble foretatt.

 

BENQ____DVD_DD_DW1640_BSHB_18-June-2005_15_54.png

Endret av Raper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hvor korrekt det blir å

brenne på NEC'n og så teste plata på BenQ'n.

Skal ikke være noe problem det. Du skal kunne brenne med hvilken som helst brenner og teste med BenQ'en og få et relativt korrekt resultat av kvaliteten på platen uansett.

 

Enkelte tilfeller finnes da en plate brent av en annen brenner gir dårligere resultat enn det egentlig er - men det er sjeldent.

 

Resultatet med BenQ'en er bra til å være en RW plate.

Lenke til kommentar

Lagt til Ricoh og Freespace (optodisc) 16x DVD+R media

Lagt til Verbatim print og Ridisc (ritekg03) 2x DVD-R media

Lagt til Smartbuy (prodiscg01) 1x DVD-R media

 

Det virker som om home.no.net er meget ustabil for tiden, så hvis du ikke får opp noen grafer, prøv igjen senere.

 

Denne brenneren slutter rett og slett ikke å imponere meg. Selv på 2x dvd-r plater får man et supert resultat.

Endret av gammalost
Lenke til kommentar

Hvis dere savner scans av noe media, gi meg et pip. Kanskje jeg har dem liggende. Dette gjelder selvfølgelig annen info dere måte savne også.

 

Når det gjelder test av RW-media, vil dette komme etterhvert.

 

DL media har jeg ikke råd til å teste, så post gjerne deres egne scans. Dette gjelder også for annet media generelt. Jo flere, jo bedre.

Lenke til kommentar
Noen som vet når den endelige testen på cdfreaks kommer?

Venter enda på den nye firmware versjonen. Du kan si det så enkelt:

 

Når jeg får den nye firmware versjonen + ca 3 uker til testing. Siden jeg ikke har fått ny firmware enda - blir ikke før tidligst midten av juli ihvertfall.

Lenke til kommentar

Får brennern en gang i løpet av uka som kommer, kan du si noe om årsaken til at du har valgt å vente på ny firmware? Regner med at det handler om kompatibilitet med en eller annen MID, hadde vært greit å vite hvilke plater man bør unngå. Hvis det ikke er noe annet da. :) Skjønner godt hvis du ikke kan være mere spesifikk, men kanskje et lite hint?

 

Dr.

Lenke til kommentar

Det er i hovedsak småting:

 

1: ikke støtte for brenning av plater på mer enn sertifisert hastighet.

2: Litt sensitiv OPC som gjør at enkelte 16x plater kun brennes på 8x eller 12x i noen tilfeller.

3: Noen CD-R typer virker ikke på 48x - for eksempel prodisc.

 

Det er vel i hovedsak punkt 1 som er grunnen til at jeg har valgt å vente.

Lenke til kommentar

Ok, takker for infoen! :yes: Greit å vite at det ikke er noe alvorligere. Forresten, noen som har lyst på en Pio A04? Hehe. Skal kjøre noen tester på de siste platene jeg brente på den og sammenligne. Kan bli interessant. Har noen Traxdata G05 liggende blant annet.

 

Dr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Savner fortsatt scans postet av dere som leser denne testen. Har du en 1640, og media som ikke er med i testen, post gjerne scans her.

Jeg har fremdeles 3 spindler igjen med Verbatim DVD+R 4x (MCC 002, Made in Taiwan) fra i fjor sommer, da Elkjøp og Lefdal hadde dem på tilbud. Jeg har brent en god del av disse med DW1640'en den siste måneden, og får stort sett en Quality Score på 97 eller 98. Her er et eksempel:

 

BENQ____DVD_DD_DW1640_BSHB_19-July-2005_22_57.png

Lenke til kommentar

Meget pen scan. Liker at 1640 brenner bra på samtlige hastigheter.

Keep em coming.

 

Om dem nå bare kunne fixe disse heller vemmelige spikene når man brenner +plater på 16x, så hadde alt vært perfekt.

 

Lagt til Datawrite RED V3 4x -r

 

Dette er drittplater av verste grad. Resultatet var derfor overraskende. Ikke regn med at disse varer videre lenge.

 

Prøvde å brenne en datawrite RED V2 (AN35). Denne failet på ca 90%. Dette er plater som er enda verre enn V3, og er kun et fåtall av brennere som har greid å brenne. Min gamle pioneer a04 er en av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...