Gå til innhold

Test av BenQ1640


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm da er det forskjell mellom merkene oxo.Min dvd plate var fra maxell.Selv om den viste at platen var helt ubruklig,så klarte den spille filmen helt fint i min panasonic dvd spiller.Så det kan hende at benQ sliter med å lese plater.

 

Her er resultate av verbatim 16X DVD-R Plate brent i 8X hastighet.Det virker som de 16X platene er egentlig 8X plater,siden resultate blir mye bedre.

post-6930-1137326409_thumb.jpg

Endret av msh
Lenke til kommentar

Det er faktisk noen få plater benqen rett og slett hater.

Du finner et eksempel på dette under min test av LG 4167.

 

Har du andre brennere/dvdrommer du kunne ha testet denne plata i ?

Vanlig readtest (cdspeed) burde avsløre evt uregelmessigheter om plata såvidt er lesbar.

 

De fleste 16x-plater blir bedre på lavere hastigheter, men kan også bli verre om det er snakk om for lave hastigheter, feks 4x.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg tror de bare har fjernet en del eldre mediakoder og erstattet de med nyere.

 

Har de gjort noen forbedringer for MCC004 siden BSLB?
Er det noe spessielt å forbedre der da? Brenner du dem på 12x med SolidBurn på, burde resultatet være ekstremt bra...
Lenke til kommentar
Jeg tror de bare har fjernet en del eldre mediakoder og erstattet de med nyere.

Ok. Jeg hadde et program for å liste ut mediekodene fra firmware fila før, men finner det ikke lenger så får ikke sjekka.

 

Er det noe spessielt å forbedre der da? Brenner du dem på 12x med SolidBurn på, burde resultatet være ekstremt bra...

Har ikke vært så imponert over resultatet. Fikk bedre resultater med MCC03 platene. Nå har jeg brent de uten SolidBurn på 8x og 12x. Så du mener å bruke SolidBurn selv om de er støttet i brenneren vil gi bedre resultat? ... Det må jeg prøve.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trist syns jeg det var i begynnelsen å, men når jeg ser hva LiteOn har klart å få til med nyeste test firmware til sin generasjon 6S (SHW-160P6S,SHW-160H6S,SHM-165P6S og SHM-165H6S), er jeg svært optimistisk på fremtidens BenQ/LiteOn brennere!

 

Jeg vet ikke om det er BenQ som har påvirket LiteOn, siden 6S generasjonen har fått nesten de samme funksjonene...

 

Må bare si at LiteOn SHW-160P6S ligger godt ann til å bli mitt nye favoritt drev, annbefales på det sterkeste gammalost.

Sjekk ut forumet på cdfreaks.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...