Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva sier loven om slossing?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Hvis du møter en fyr som har kniv eller noe forsøker du å få kniven ut av hånda hans, for om du løper kan du ende opp med kniven i ryggen(ekke så vanskelig å kaste en kniv over kort avstand). Er du middels smidig langer du ut et spark mot ansiktet og løper mens han ligger nede, hvis ikke så denger du han oppunder haka, eller bare finner på noe som vil sinke ham(kan være raskere en deg og).

 

 

Eller best av alt: Hold deg borte fra plasser der du risker å møte på slike folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en typisk "shithead magnet". Altså, jeg kommer altid opp i bråk av en eller annen grunn. Jeg er altid minst når folk bråker med meg og jeg har fått inntrykk av at alle skal bråke med meg siden jeg er "liten".

 

"jeg må bare bråke med noen nå... DER er en liten kar, han tar jeg lett.. Jeg går på'n"

 

Dette har ført til at jeg har bynt å bli så lei av dette at jeg har banket opp flere personer. ( Selvforsvar ) MEN i et sinnsykt raseri også.

 

Så JEG klarer ikke og holde meg til låven når det gjelder "shitheads"

Lenke til kommentar

Vil be brukerene lese over tema og spørre seg selv om det man skriver er on topic eller ikke. Hva som ikke regnes som topic er:

  • Fortellinger om hvordan man har banket opp noen
  • Om kampsporterfaring er til hjelp i slosskamp.
  • alderen til andre brukere

Ikke kast bort tiden med å skrive off topic som uansett blir slettet. Litt av hvert fjernet fra tråden.

 

Back on topic people :)

 

(Og ja, kommentar på moderering skal som altid gjøres på pm)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke Sir Winston helt jeg ass...

 

Mener å ha sett at du har skrevet i en annen tråd at du har unger og kone, men du sitter å skryter på internett om hvordan du robba en mc-kar og om slåsskampene dine... hva slags forbilde er du a? noe som skurrer her ass

5652906[/snapback]

Jeg skal vedde på at du er en slik ungdom som kler seg i regnbuens farger og tror han kan endre hele verden med sine ord. DU burde ta deg en tur ut og se de mørke sidene av verden og hvordan den egentlig er.

 

Dessuten er dette et forum på nettet. Jeg er anonym. Betyr det at alt jeg skriver her har jeg fortalt til barna mine? Kona mi vet alt om meg, men hu ser ikke annerledes på meg, hvorfor skulel hun gjøre det? Jeg har stort sett aldri gjort noe galt.

5653229[/snapback]

 

:!: :!: Det er det som er så morsomt med ett forum sånn som dette, du veit vanligvis ikke en dritt om folka du snakker med, og om du trur at jeg ikke veit hva de mørke sidene av verden er eller ikke, betyr null for meg... jeg veit hvor hardt livet kan være...men føler ikke at jeg trenger å sitte å syte/skryte om det på internett.

 

Du har stort sett aldri gjort no galt? Men du har stjelt en motorsykkel og solgt den som hevn, det gjør jo deg like dust som han karen som stakk deg ned det da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
uansett så er jo selvforsvar lov, så om han angriper deg kan du sikkert ta et grep og knekke en arm eller noe sånt.. selvforsvar ftw :)

5697282[/snapback]

Man har kun lov til og bruke nødvendig makt. Om du knekker armen på en som skal banke deg så er det du som blir den stygge ulven.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
uansett så er jo selvforsvar lov, så om han angriper deg kan du sikkert ta et grep og knekke en arm eller noe sånt.. selvforsvar ftw :)

5697282[/snapback]

Man har kun lov til og bruke nødvendig makt. Om du knekker armen på en som skal banke deg så er det du som blir den stygge ulven.

5697625[/snapback]

 

Du skal kun gjøre det nødvendige i kamp, "uskadeligjørelse" som det blir kalt. selv hadde jeg ikke tenkt på om han som prøvde å drepe meg knakk en arm. hvis en kveler deg, trenger du ikke å gjøre noe annet en å rive deg løs å springe. Eller i kaste ham i bakken å ta ett holdegrep/låsegrep

Lenke til kommentar

Og en trussel er nok ikke nok, ikke gå etter regelen "angrep er det beste forsvar" da er det du som blir straffet.

 

Hvis det er noen som kommer med trusler, så venter man til h*n angriper, og sørger for at du får vitner eller lydopptak etc. som tydelig viser at det var han som angrep og ikke du.

Da har du all grunn til å bruke selvforsvar... (les: ikke drepe eller gi livsvarende skader)

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
om en som vet hva han driver på med har kniv. Umulig å beskytte seg mot det.

 

ehm, det må isåfall være kastekniver som han kaster raskt ?

 

en person som kan selvforsvar tar en persom som skal stikke med kniv (så sant han ikke gjør det plutselig, helt uforventet).

5642030[/snapback]

 

Haha, BULLSHIT

 

Det er så ufattelig mange bruce lee og Jackie chan tards på dette forumet :ermm: Kung Fu som læres vekk i Norge duger ikke på byen, tvert imot; Folk som går på Kung Fu\TKD tror de har en stor fordel og ender med å få grisedeng.

 

Sir Winstons utsagn om Bruce Lee og Dragon fikk meg til å le HØYT :!:

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Og en trussel er nok ikke nok, ikke gå etter regelen "angrep er det beste forsvar" da er det du som blir straffet.

 

Hvis det er noen som kommer med trusler, så venter man til h*n angriper, og sørger for at du får vitner eller lydopptak etc. som tydelig viser at det var han som angrep og ikke du.

Da har du all grunn til å bruke selvforsvar... (les: ikke drepe eller gi livsvarende skader)

8206997[/snapback]

Jeg ville foretrukket å slå først om jeg følte meg truet, og heller risikert en bot, fremfor å vente på å få en hånd i trynet.

Lenke til kommentar
Gyllen regel : den som går til angrep først , har ingenting han skulle sagt. Den som blir angrepet har rett til å forsvare seg på den måten han vil

 

TRO MEG DET PRAKTISERES

 

Skal du anmelde noen for legemsfornærmelse så kommer du ingen vei om du slo først

8208537[/snapback]

 

Gyllen regel er alfaomega her... Du har rett til å forsvare deg, men du kan stilles for retten for overdrivelse. Han dytter deg og du sparker inn adamseplet hans... YAY!

 

Norges lover sier også at en som har trent kamport er et våpen(jeg sier ikke et DØDELIG våpen). Dvs at hvis en fyllik gir deg en høyre og du svarer med et saksespark og han faller og knuser skallen så kan du gjette på hvem som blir saksøkt, selv om fylliken starta. Det er utrolig teit, men hendene/føttene til en kampsportutøver er våpen. Og for de av dere som er kampsportutøvere vet da å kunne beherske seg, så det finnes faktisk ikke noen unskyldning.

Lenke til kommentar

Eneste som forsvarer deg mot syke mennesker som går til angrep er skytevåpen. Et skudd i panna så ligger dem der.

 

Du kan ikke mene det??

Foresten kung fu og Tkd er like effektivt som de fleste andre kampsporter.

8211807[/snapback]

 

Alså , hadde jeg hatt våpen å blitt angrepet hadde jeg skutt uten å nøle. Når jeg da i virkeligheten ikke har det pleier jeg på instinkt å bare holde meg unna slike folk.

Lenke til kommentar

_Sha9ick_: Jeg har ingen tro på at du hadde klart å ta livet til en annen person så kaldt, ikke sjangs engang. Den beste måten for å få ro i slåsskampen er ikke å skyte noen, personlig har jeg løst en slik sak med å holde personen i bakken til noen kom og hjalp til med å roe han ned. Det blir kanskje ett slag og to, men det må man leve med.

 

Hvorfor tror du folk skyter? "Det er jo bare til å drepe han da, så har vi løst problemet." Pistoler er ingen hurtig problemløser.

 

For øvrig for å holde meg litt on-topic: Du har lov å beskytte deg og forsvare deg, men du skal ikke skade personen unøvendig.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
_Sha9ick_: Jeg har ingen tro på at du hadde klart å ta livet til en annen person så kaldt, ikke sjangs engang. Den beste måten for å få ro i slåsskampen er ikke å skyte noen, personlig har jeg løst en slik sak med å holde personen i bakken til noen kom og hjalp til med å roe han ned.

 

Hvorfor tror du folk skyter så mye i verden? "Det er jo bare til å drepe han da, så har vi løst problemet."

8212501[/snapback]

 

Da har du ikke opplevd gjenger på 3 - 4 stykker som går helt amok i quadmode!!

 

Eller helt sinsyke slossere som har mord i blikket. Slike situasjoner skulle man ønske det var våpen i lomma.

 

Alternativt er jo også å skadeskyte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...