Gå til innhold

DRM-støtte i Pentium D og i945


Anbefalte innlegg

Intel impleterte også allerede i 1999 en ID nummer funksjon i sine Pentium III prosessorer, men etter mye press ble vel denne funskjonen fjernet i P4.

Det skal også sies at denne funksjonen kunne skrues av.

 

Men jeg mener helt seriøst at vi forbrukere må ta affære nå, før det går for langt. Vi må boikotte alt som med DRM å gjøre, også si ifra til selskaper som driver med den slags. For eks. Intel.

 

Det er for sent om 5år, dette må gjøres idag!

 

NO MORE DRM :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jaffal at mine gamle maskiner uten DRM-støtte vil være verdt sin vekt i gull for undergrunnsbevegelsen som vil DRM til livs.

 

Heretter skal ikke en maskin uten DRM-støtte kastes, men lagres til jeg får solgt dem for noen millioner!

Hehe. Jeg har selv samlet opp en betydelig maskinpark, og den kvitter jeg meg ikke med under noen omstendigheter.

Lenke til kommentar
Som forventet var dette grusomt og det siden Intel innfører dette :)

Ja ja, det roer seg vel og blir "akseptert" når amd kommer etter :whistle:

Tvilsomt... Jeg kommer til å kjøpe utstyr som ikke er DRM. Den dagen AMD evt. også begynner med det, får jeg klare meg med det jeg har, finne alternativer eller finne meg en annen hobby...

Lenke til kommentar

Vel nå har det seg slik at Intel er først på banen med DRM, og Intel var også ute med Serie Nr funksjonen i P-III, er det noen som ser ett mønster?

 

Tror nok at AMD sitter på gjerdet, og registrerer alle den negative omtalen ang. DRM, og ikke ikke impleterer det.

Lenke til kommentar
Som forventet var dette grusomt og det siden Intel innfører dette :)

Ja ja, det roer seg vel og blir "akseptert" når amd kommer etter :whistle:

Jupp. Når AMD komer etter og vi får se det i praksis så vil nok mye av kritikken legge seg og blir det noen konsekvenser av dette som hindrer normal og lovlig adferd så tror jeg produsentene av utstyret kommer til å føle vreden kraftig. Jeg føler imidlertid ingen trang til paranoid fordømmelse av dette før jeg ser det i praksis. Det er ikke uopprettelig skade vi snakker om heller...

Lenke til kommentar
Vel nå har det seg slik at Intel er først på banen med DRM, og Intel var også ute med Serie Nr funksjonen i P-III, er det noen som ser ett mønster?

 

Tror nok at AMD sitter på gjerdet, og registrerer alle den negative omtalen ang. DRM, og ikke ikke impleterer det.

Kommer aldri til å ha maskinvare med implentert DRM. Enkelt og greit... Og viss AMD av en annen grunn skulle hengt seg på og gjort det samme.. Da finnes det en rekke andre arkitekturer å velge mellom...

Lenke til kommentar
Som forventet var dette grusomt og det siden Intel innfører dette :)

Ja ja, det roer seg vel og blir "akseptert" når amd kommer etter :whistle:

For noe vås, se hvordan drm blir mottatt på dette forumet ellers, alt her er ikke en gigantisk konspirasjon mot intel. Når det er sagt så blir det interessant å se hvordan dette utvikler seg i praksis, jeg liker ikke den retningen utviklingen tar, men det er ikke sikkert det har så mye å si rent ppraktisk nå i begynnelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar

DRM ja, he he det har jeg fått smake på via min nokia6630 :p Betalte for en ringetone som jeg likte og dette gikk fint. men når jeg skulle overføre denne ringetonen til mobil nr2 som jeg bruker på Jakt/fiske turer pga batterikapasitet, måtte jeg bare le meg skakk. :D Digitalt beskyttet objekt funksjon låst eller noe i den duren fikk jeg beskjed om da. Lærdomen her er altså skyldig til motsatte bevist. Men denne DRM teknologien vil da være et kjempe middel for å bekjempe dette forbaskede open sourse miljøet. Her er det vel snakk om å ta betalt for sertifisering tenker jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Som forventet var dette grusomt og det siden Intel innfører dette  :)

Ja ja, det roer seg vel og blir "akseptert" når amd kommer etter  :whistle:

For noe vås, se hvordan drm blir mottatt på dette forumet ellers, alt her er ikke en gigantisk konspirasjon mot intel. Når det er sagt så blir det interessant å se hvordan dette utvikler seg i praksis, jeg liker ikke den retningen utviklingen tar, men det er ikke sikkert det har så mye å si rent ppraktisk nå i begynnelsen.

 

AtW

Sier heller ikke at dette er en gigantisk konspirasjon mot Intel, men det har vist seg en rekke ganger at det har blitt "skreket" ganske høyt, men når så det samme har angått amd så ble det stille eller det var ikke så ille :whistle:

Hvor mange var det ikke som skrek opp for noen år siden da det ble kjent at en kunne overvåkes ved bruk av kredittkort, og hvor mange er det som bryr seg i dag ??

Lenke til kommentar
Som forventet var dette grusomt og det siden Intel innfører dette  :)

Ja ja, det roer seg vel og blir "akseptert" når amd kommer etter  :whistle:

For noe vås, se hvordan drm blir mottatt på dette forumet ellers, alt her er ikke en gigantisk konspirasjon mot intel. Når det er sagt så blir det interessant å se hvordan dette utvikler seg i praksis, jeg liker ikke den retningen utviklingen tar, men det er ikke sikkert det har så mye å si rent ppraktisk nå i begynnelsen.

 

AtW

Sier heller ikke at dette er en gigantisk konspirasjon mot Intel, men det har vist seg en rekke ganger at det har blitt "skreket" ganske høyt, men når så det samme har angått amd så ble det stille eller det var ikke så ille :whistle:

Hvor mange var det ikke som skrek opp for noen år siden da det ble kjent at en kunne overvåkes ved bruk av kredittkort, og hvor mange er det som bryr seg i dag ??

Reaksjoenen dempes når de ikke har nyhetens interesse lenger ja, du sier det jo selv, det har ingenting med om det er intel og amd å gjøre, hadde amd vært først hadde det vært tilsvarende. Det er drm folk er misfronøyd med her, hverken mer eller mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Reaksjoenen dempes når de ikke har nyhetens interesse lenger ja, du sier det jo selv, det har ingenting med om det er intel og amd å gjøre, hadde amd vært først hadde det vært tilsvarende. Det er drm folk er misfronøyd med her, hverken mer eller mindre

 

Vel det er øynene som ser, men erfaringene bla her på forumet har vist noe annet .

Uansett blir dette off topic å diskutere vidre,så jeg stopper der. Så får vi heller ta den biten når AMD henger seg på, for det er jeg overbevist om at de gjør visst dette blir vellykket . Blir vel som med DDR2 som de ikke ville røre i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Som forventet var dette grusomt og det siden Intel innfører dette  :)

Ja ja, det roer seg vel og blir "akseptert" når amd kommer etter  :whistle:

For noe vås, se hvordan drm blir mottatt på dette forumet ellers, alt her er ikke en gigantisk konspirasjon mot intel. Når det er sagt så blir det interessant å se hvordan dette utvikler seg i praksis, jeg liker ikke den retningen utviklingen tar, men det er ikke sikkert det har så mye å si rent ppraktisk nå i begynnelsen.

 

AtW

Sier heller ikke at dette er en gigantisk konspirasjon mot Intel, men det har vist seg en rekke ganger at det har blitt "skreket" ganske høyt, men når så det samme har angått amd så ble det stille eller det var ikke så ille :whistle:

Hvor mange var det ikke som skrek opp for noen år siden da det ble kjent at en kunne overvåkes ved bruk av kredittkort, og hvor mange er det som bryr seg i dag ??

veldig få, men så er det jo banken som sitter på den infoen.

se på autopass systemet, alt blir registrert og det er mangen som ikke liker det.

men har vi noe valg? (ikke med bil vertfall)

 

så ja reaksjonen blir mindre når amd kommer med det, men ikke fordi det er amd(som du på tydligvis inbiller deg) men fordi reaksjonene har roet seg noen hakk(som forklart av ATWindsor.

 

så slutt å syt/troll om at alle hater intel og alle elsker amd, vel statistisk ER amd å foretrekke i visse miljøer(les nerder/*geeks/gamers)

 

 

(info: autopass er et bompenge system)

Lenke til kommentar
Reaksjoenen dempes når de ikke har nyhetens interesse lenger ja, du sier det jo selv, det har ingenting med om det er intel og amd å gjøre, hadde amd vært først hadde det vært tilsvarende. Det er drm folk er misfronøyd med her, hverken mer eller mindre

 

Vel det er øynene som ser, men erfaringene bla her på forumet har vist noe annet .

Uansett blir dette off topic å diskutere vidre,så jeg stopper der. Så får vi heller ta den biten når AMD henger seg på, for det er jeg overbevist om at de gjør visst dette blir vellykket . Blir vel som med DDR2 som de ikke ville røre i begynnelsen :)

Hva er poenget med å gjøre enda en tråd til en totalt off topic amd vs intel diskusjon? Bidrar du i diskusjonen med sånne flåsete utsagn som ikke henger på greip? DRM vil vi til livs uansett om det er AMD, Intel eller Microsoft.

 

Jeg synest utviklingen er skummel, og greit nok ingen vil merke noe så lenge det ikke finnes et OS som bruker DRM-mulighetene som finnes i hardwaren (tror jeg da, hvem vet sikkert med unntak av produsentene). Når MS en gang sier "nei vi supporterer ikke lengre XP, det vil ikke bli gitt ut flere sikkerhetspatcher der" og longhorn med DRM er eneste alternativ hva gjør vi da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...