Gå til innhold

Hva slags regjering vil DU ha?


Anbefalte innlegg

Forandre valgloven. Bare de 3 partiene med mest oppslutning havner på tinget. Relativ støtte fordeles mellom disse, alternativt ny valgrunde mellom disse 3. Grunnloven forandres slik at regjeringen MÅ ha flertallet bak seg - og ikke slik som nå hvor det holder å ikke få flertallet mot seg.

 

Da hadde man alltid hatt flertallsregjeringer, og de kunne ikke vri seg unna med at "de andre" ikke kunne gå med på det.

 

Likte man ikke politikken, stemte man annerledes ved neste valg.

 

*drømme om et Norge hvor politikerene faktisk må stå for det de sier*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En regjering som strammer inn på unødvendige offentlige forbruk og sørger for orden i det offentlige systemet. En noe større privat sektor ville passet meg utmerket.

 

Jeg ønsker også at regjeringen virkelig står for sine løfter, og aktivt jobber for å få dem gjennomført.

 

Liberalistisk-kapitalistisk høres ikke dumt ut.

Lenke til kommentar
Av nogen lunde realistiske valgmuligheter så må det bli en FrP-H regjering. Så lenge vi unngår en sosialistisk regjering.

Hvorfor er det så viktig å unngå en sosialistisk regjering?

 

I regjering? Tja helst ytterst venstre, men så lenge det ikke blir Høyre, Venstre, FRP eller KRF så er det okei. Da overlever befolkningen, ikke bare rike. For å sette det på spissen.

Alvorlig talt, er du 12 år eller noe slikt? Eller mener du faktisk på alvor at bare de rike overlever i den vestlige verden i dag?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig å unngå en sosialistisk regjering?

Fordi deres uansvarlige snillistiske politikk mangler fullstendig kontakt med virkeligheten. Hadde sosialistene fått makten, ville arbeidsløsheten skyte i været, da bedrifter med allerede små fortjenestemarginer ville blitt skattet ihjel, ev. tvunget til outsourcing.

De borgerlige *investerer* oljepenger, i jobbskapning, i økonomisk vekst, i økonomisk sikkerhet, i fremtiden. Sosialistene *bruker* oljepenger for å møte kortsiktige sosiale mål.

For meg er det mye viktigere å få en arbeidsløs person ut i jobb, enn å gi han mer sosialstøtte.

 

Sosialistene vedtar jobber, de borgelige skaper dem.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig å unngå en sosialistisk regjering?

Fordi det med en slik regjering legges opp til å øke skattetrykket, og ta fra de som jobber selv, for å gi til de som ikke gidder å jobbe. Det fører også til færre investeringer i næringslivet, noe som svekker landet.

 

Sosialisme er negativ egoisme: "Andre skal betale meg for at jeg skal sitte på baken og sløve."

Lenke til kommentar

Populisme er ikke nødvendigvis negativt. I EU-saken er Frps populistiske standpunkt veldig fornuftig. Hvorfor tvinge et standpunkt på Frp-medlemmene hvis det er stor splid, og det er folket som skal bestemme uansett?

 

Nå synes jeg Frp-hetsen begynner å bli vel kjedelig. Hadde Frp tatt standpunkt for eller mot EU så hadde en eller annen skapsosialist klart å fremstille det også på verst mulige måte...

Lenke til kommentar

Javel? Så det er fornuftig å ikke ta standpunkt? Hva om de overfører dette til andre områder? Venter og ser hva hoveddelen av folket mener?

 

Poenget med partier er jo at de skal følge en ideologi, og følge denne i alle saker. Dermed skulle man jo tro liberalistene i FRP hadde gått for et medlemskap i den europeiske unionen, handelsunionen? Men nei, de er redde for å få mindre stemmer. Hva om alle partiene hadde gjort sånn? Hvor hadde det blitt av EU debatten om ingen ville tatt standpunkt?

 

FRP er usunne for norge!

 

FRP hets blir dessuten aldri kjedelig :) Hvorfor skulle man hetse FRP for å ta standpunkt i EU saken? Jeg hetser ikke Høyre for det, jeg er ikke enig i det, men hvorfor skulle jeg hetse de?

Og du trenger ikke bruke frekke kallenavn og drite på draget med personangrep. Unødvendig, det viser bare at du ikke har mer å si.

Lenke til kommentar
Javel? Så det er fornuftig å ikke ta standpunkt? Hva om de overfører dette til andre områder? Venter og ser hva hoveddelen av folket mener?

Ja, hva da? Det må da være en usedvanlig demokratisk måte å løse ting på. Men du kan jo selv gå til frp.no for å se hva partiet mener om ulike temaer. Hvis du er så redd for at Frp ikke tar standpunkt til noe som helst, så blir du nok beroliget.

 

Poenget med partier er jo at de skal følge en ideologi, og følge denne i alle saker. Dermed skulle man jo tro liberalistene i FRP hadde gått for et medlemskap i den europeiske unionen, handelsunionen? Men nei, de er redde for å få mindre stemmer. Hva om alle partiene hadde gjort sånn? Hvor hadde det blitt av EU debatten om ingen ville tatt standpunkt?

Selvsagt ville folk tatt standpunkt. Enkeltpersoner ville tatt standpunkt.

 

FRP er usunne for norge!

Hvorfor?

 

FRP hets blir dessuten aldri kjedelig :) Hvorfor skulle man hetse FRP for å ta standpunkt i EU saken?

Fordi enkelte benytter enhver anledning til å spre sine fordommer om partiet?

 

Jeg hetser ikke Høyre for det, jeg er ikke enig i det, men hvorfor skulle jeg hetse de?

Fordi "Frp-hets blir aldri kjedelig"?

 

Og du trenger ikke bruke frekke kallenavn og drite på draget med personangrep. Unødvendig, det viser bare at du ikke har mer å si.

Jeg har mye å si, men jeg er lei av at folk hetser Frp uten å engang gidde å komme med noe konkret.

Lenke til kommentar
Javel? Så det er fornuftig å ikke ta standpunkt? Hva om de overfører dette til andre områder? Venter og ser hva hoveddelen av folket mener?

Ja, hva da? Det må da være en usedvanlig demokratisk måte å løse ting på. Men du kan jo selv gå til frp.no for å se hva partiet mener om ulike temaer. Hvis du er så redd for at Frp ikke tar standpunkt til noe som helst, så blir du nok beroliget.

Skal man ha folkeavstemningen, gjør man det direkte. Partiene skal ikke støtte seg på folkeavstemningen, det sier seg jo selv. Hvorfor skal vi da ha partier? Som sagt skal partier følge en linje uansett hva folk generelt mener, det er poenget med partier. Og det er ikke noe udemokratisk med det. Er du enig, stemmer du på dette partiet, er du uenig stemmer du på et annet. Om alle partiene venter på hva folket mener, ja hva skal du stemme da?

 

Jeg vet godt at FRP mener mye om mye. Men det var ikke det jeg sa. Jeg sa hva OM de overfører det til andre felt?

 

Poenget med partier er jo at de skal følge en ideologi, og følge denne i alle saker. Dermed skulle man jo tro liberalistene i FRP hadde gått for et medlemskap i den europeiske unionen, handelsunionen? Men nei, de er redde for å få mindre stemmer. Hva om alle partiene hadde gjort sånn? Hvor hadde det blitt av EU debatten om ingen ville tatt standpunkt?

Selvsagt ville folk tatt standpunkt. Enkeltpersoner ville tatt standpunkt.

Les over det en gang til før du svarer... Jeg sier ikke at enkeltpersoner ikke ville tatt standpunkt. Men det blir et dårligere begrunnet standpunkt når det ikke er en opplysende diskusjon gjennom f.eks medier mellom partier som er for og imot, og dermed bringer frem i lyset argumenter for og imot!

 

FRP er usunne for norge!

Hvorfor?

Mange grunner. Men i denne sammenhengen, fordi de er populistiske og ødeleggende for partistruktiuren vi har bygd opp gjennom over hundre år.

 

FRP hets blir dessuten aldri kjedelig :) Hvorfor skulle man hetse FRP for å ta standpunkt i EU saken?

Fordi enkelte benytter enhver anledning til å spre sine fordommer om partiet?

Nei. Det som jeg gjør f.eks nå har ingenting med hets å gjøre. Jeg kritiserer partiet for at de ikke våger å ta standpunkt. Om ikke det skal være lov i et demokrati uten å bli kalt hetsing, ja da vet ikke jeg.

 

Jeg hetser ikke Høyre for det, jeg er ikke enig i det, men hvorfor skulle jeg hetse de?

Fordi "Frp-hets blir aldri kjedelig"?

Jeg skjønner at ikke alle tar en spøk like godt, men herregud da mann.

 

Og du trenger ikke bruke frekke kallenavn og drite på draget med personangrep. Unødvendig, det viser bare at du ikke har mer å si.

Jeg har mye å si, men jeg er lei av at folk hetser Frp uten å engang gidde å komme med noe konkret.

Uten å komme med noe konkret? Fins det noe mer konkret enn det jeg kritiserer de for nå??

Lenke til kommentar
Poenget med partier er jo at de skal følge en ideologi, og følge denne i alle saker. Dermed skulle man jo tro liberalistene i FRP hadde gått for et medlemskap i den europeiske unionen, handelsunionen? Men nei, de er redde for å få mindre stemmer. Hva om alle partiene hadde gjort sånn? Hvor hadde det blitt av EU debatten om ingen ville tatt standpunkt?

 

Er det mange liberalister som er tilhengere av EU egentlig? De jeg kjenner som er tilhengere av EU er enten sosialliberalere i Arbeiderpartiet eller konservative i Høyre. De liberalistene jeg kjenner er motstandere av EU. Rent politisk er EU et interessant prosjekt, men det er en handelsblokk, ingen frihandelssone. Det størte problemet i EU er nettopp det store velferdsprosjektet.

Lenke til kommentar

Vil gå for det rød-grønne siden dei har sjangs. Vil nå egentlig heller at SV og AP skal få gå i regering uten SP, men det trur eg at eg bare kan håpe på. RV/SV regering hadde passa meg bra, men dei har ingen sjangse(eller svært liten) Hadde eg hatt stemmerett ville eg kanskje stemt RV for å passe på regeringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...