Gå til innhold

Hva slags regjering vil DU ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har et eget partiprogram der de forklarer sin politikk. Om de ikke har alle problemstillinger i hele verden med i partiprogrammet, så gjør ikke det at partiet ikke har noen grunnprinsipper de følger.

Der sier du at de har et partiprogram/linjer de følger, som om ikke jeg var enig i det.

Du sa "om alle partiene gjorde som Frp". Jeg gjorde deg oppmerksom på at de faktisk gjør det. Alle partiene gjør omtrent det samme.

 

At folket bestemmer direkte har vært venstresidens sak. Men FRP bruker det for å få folket med seg, for å følge det folket vil for å få flere stemmer. Som sagt.

Selvmotsigelse. Du har jo selv nevnt innvandringspolitikken. Her har jo Frp utgjort et lite mindretall. De har jo fått juling i media for dette.

 

Det jeg sier har da ALT med konsekvenser å gjøre. Det har med utviklingen av partiene å gjøre.

For et liberalistisk parti gjelder det å gripe inn så lite som mulig i folks liv. Det er ikke noe negativt med det. Frp er et av de mest liberalistiske partiene i Norge i dag (noe som forsåvidt ikke sier så mye).

 

Enkeltpersoner kan fint ta standpunkt i viktige saker, slik at vi får en debatt, bl.a. i media.

Selvfølgelig. Men nå skjer innmeldingen gjennom staten. Da må partiene ta standpunkt til saken også. Folkeavstemningen om EU er bare rådgivende i utgangspunktet.

Tydeligvis mener ikke Frp det. Tydeligvis mener partiet at folket bestemmer.

 

Igjen har du tydeligvis hengt deg opp i dette med at man må diskutere på vegne av et politisk parti for å mene noe. Det er feil. Individer klarer utmerket godt å disktuere selv.

Men du skal da stemme på et parti også?

Og så? Hvis du vil stemme på et parti som ønsker å overkjøre folket og melde oss inn i EU uten flertallet av folket bak seg så er det jo selvsagt din sak.

 

Og partiene er den ultimate plattform for politiske diskusjoner.

Eh.

 

En som representerer et parti skal snakke for det partiet. Ikke for seg selv. Men selvfølgelig, vanlige medlemmer kan da mene hva de vil, men de er ikke det jeg snakker om.

Nei, du snakker om at for å få til en politisk diskusjon så trenger man partier. Det er selvsagt tull.

 

Jeg mener at FRP egentlig bare gjør det folk liker å høre.

Det gjør da alle partier. De står for noe, og på grunnlag av det så får de oppslutning. Hvis det du skriver stemmer, så skulle jo Frp hatt de fleste nordmenn med seg.

Alle partier gjør ikke det folk liker å høre. De fleste partier gjør det deres ideologi sier, det partiet mener er rett. De får ikke oppslutning på grunnlag av HVA folket mener, men hvor mange som er ENIGE med dem.

FRP har ikke de fleste nordmenn med seg fordi det heldigvis er noen som ser igjennom politikken deres, eller faktisk er uenige av forskjellige grunner.

Nå motsier du deg selv igjen. Du påstår at Frp er mer populistiske enn andre partier, men oppslutningen skulle jo tilsi noe annet!

 

Men at det er fordommer mot Frp, det er helt sikkert. Folk gidder ikke engang å sette seg inn i hva Frp står for, men fyrer i gang automaten når de skal diskutere partiet. Som en robot med båndspiller gjentar de det andre tidligere har sagt, men sjelden er det noe håndfast.

 

Innvandringsdebatten er et heftig debattert tema, men partiet har aldri vært redd for å ta standpunkt der. Du motsier deg selv.

Der følger de faktisk ideologien ja.

Ok, så nå har du plutselig ombestemt deg? Hvor ble det av "populistiske Frp"?

 

Men slik som de framstiller det, som om innvandrere snylter på staten generelt, så er det mange som ikke er imot at det skal unngås, mens det egentlig er mange flere sider av den samme saken.

Jasså? Har du faktisk lest partiprogrammet til Frp?

 

Les under "INNVANDRINGS- OG FLYKTNINGPOLITIKK".

 

Hva å følge en ideologi har med EU-saken å gjøre? Vel, om de hadde fulgt sin liberalistiske idelogi ville de vel ha vært for medlemskap i det liberalistiske prosjektet EU?

Tydeligvis ikke.

 

Det siste du sier er forøvrig helt ordinær høyreparanoid propaganda for å renvaske seg selv fra all kritikk. Bare kall kritikerne dine sosialister eller kommunister så er det rettferdiggjort, da er de ute etter å ta rotta på dere!

Jeg har selv vært der. En flink Frp-hater som ikke orket å sette meg inn i Frps politikk. Jeg lo godt hver gang flinke journalister fant en morsom måte å vinkle artikler på så Frp ble fremstilt verst mulig. Ha ha. Der fikk de gitt, de forbaskede rasistene i Frp! Jada.

 

Så vokste jeg opp, begynte å tjene mine egne penger, og begynte å undersøke litt mer hva de ulike partiene egentlig står for. Og det er jo ikke akkurat negativt for Frps del at de har fått rett i mange av spådommene sine, f.eks. den totalt feilslåtte integreringspolitikken.

 

Merkelig at så mange norsk skoleungdom har blitt hjernevasket til å bli fiendtlig innstilt til FRP, når det er nettopp disse som er en av de største supporterne deres?

Den gang jeg gikk på skolen var det SV som vant stort under skolevalg. Kanskje har dette endret seg litt, og det er jo positivt. Hvis flere tar seg tid til å faktisk sette seg inn i ting før de rakker ned på Frp, så viser det jo at verden går fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...