Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha hørt på The Flaming Lips etter TanTheMans anbefaling må jeg si: THEY ROCK! Har hørt hele Christmas on Mars nå. Fantastisk.

 

Det minner litt om Kid A av Radiohead. Bare enda bedre. Man føler man virkelig svever i verdensrommet her.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Etter å ha hørt på The Flaming Lips etter TanTheMans anbefaling må jeg si: THEY ROCK! Har hørt hele Christmas on Mars nå. Fantastisk.

 

Det minner litt om Kid A av Radiohead. Bare enda bedre. Man føler man virkelig svever i verdensrommet her.

Oi. Det var voldsomt. Er veldig skeptisk til det, faktisk så skeptisk at jeg må høre på Christmas on Mars og se om det er noe i det du sier. :)

Lenke til kommentar

In Flames!

 

 

Lignende band:

* Soilwork

* Sonic Syndicate

* Dark Tranquillity

* Children of Bodom

* Scar Symmetry

* Arch Enemy

* Disarmonia Mundi

 

 

Jeg liker dem fordi de spiller en type musikk som jeg liker veldig godt.

 

De har veldig mange gode sanger som; Black and white, Evil in a closet, Clay man, disconnected, Cloud connected.

 

In.Flames-band-2005.jpg

Lenke til kommentar
Jeg liker dem fordi de spiller en type musikk som jeg liker veldig godt.

Snodig, det er derfor jeg liker musikken jeg liker veldig godt også :)

 

Har ikke hørt så mye ennå, men Nachtmystium virker lovende. Ikke helt lett å beskrive musikken, men den plata jeg har (Assassins) er en slags blackened post-punk/post-prog. Kanskje noe for deg, Cyph?

 

nachtmystium-assassins.jpg

Lenke til kommentar

Noen som har en trance/techno/hardstyle sang til det jeg søker? Er på leting etter sanger som passer inn på stadiumer, noe vanskelig å forklare. Men tenker med de type sanger man hører på store konserter. Er ikke så mye inn i denne type musikk(foreløpig), så vet ikke helt hvor langt grensen går mellom trance/techno/hardstyle, det er ikke rotete eller umelodisk, men gjerne litt rolig sang som bygger seg opp. Noen som har anbefalninger?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Faith No More

Faith No More er et av mine allerfavorittband og artister sammen med Queens of The Stone Age, Rage Against The Machines, Radiohead, Ice Cube, Eagles of Death Metal o.s.v. Billy Gould er det medlemmet som er stort sett ansvarlig for Faith No More. Gould har blant annet samarbeidet med en t-skje av norske artister og blant annet spilt bass på en låt i forbindelse med en Kiss-hedring sammen med et medlem hver fra Amulet, Ralph Myerz And The Jack Herren Band(også senere Datarock og bidratt mange norske artister), Satyricon. Bandet har vært aktiv siden ca. 1985-86 med mange vokalister og byttet vokalist til Mike Patton rundt 1989 som er der den dag i dag. Bandet er blitt nevnt som en inspirasjon til mange senere band som Korn, Rage Against The Machines, Alice In Chains og Limp Bizkit. Med deres variasjon av fusion av rock, metal og rap i låtene sine. Det er opplagt at dette er en av Rage Against The Machines største inspirasjonskilder. Mer pop-aktige låter ble også lagd av Faith No More, av dem blant annet en cover av Commodores/Lionel Ritchie sin "Easy" som er Faith No More sin mest solgte singel.

 

Bandet spilte sin siste konsert april, 1998 i Portugal. Etter 5 album og et livealbum ble Faith No More oppløst.

 

Patton gikk over til mange sideprosjekter da som Fanthomas, Mr. Bungle o.s.v. Han lagde blant annet en plate med norske Kaada(også kjent som vokalist i Cloroform). Han var også involvert i prosjekter med The Dillinger Escape Plan, John Zorn, Björk, Rahzel og Imani Coppola. Andre medlemmer spilte blant annet for Metallica og Ozzy Osbourne.

 

Tidlig i år startet ryktene om at Jim Martin, tidligere gitarist skulle være med på en reunion-tour til Faith No More. Ca. 6 dager etterpå bekreftet de at bandet skulle gjennoppstå uten Jim, og med besettningen som var der i 1998 da de sluttet. De spilte første konsert på Brixton Academy sist onsdag, som var da ca. 10 siden de sist sto sammen på en scene. Med samme besettning som den gangen, derav dem Billy Gould og Roddy Bottum som siden sist har stått fram som homofil. De var også headlinere på Download Festival i England, hvor de blant annet åpent med Peaches & Herb sin klassiker "Reunited" og hadde en mini-cover av "Poker Face" av Lady Gaga. De forsetter på europturnê i sommer, blant annet med Hove og Roskilde i Danmark som headlinere.

 

Det har også kommet ut nå nylig et tredje "Greatest Hits" album som skulle merke at Faith No More er tilbake i rampelyset. Det fikk den ironiske tittlen "The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection".

 

Favorittsanger

From Out of Nowhere

Land of Sunshine

Easy

Midlife Crisis

Ashes To Ashes

Evidence

Everythings Runied

 

Favorittalbum

album-angel-dust.jpg

 

Kort sagt, albumet er et av de mest innflytelsesrike albumene som finnes, blant annet kritikere mener dette. Har bra låter som Land of Sunshine, Midlife Crisis, Everythings Runied. I tilegg ekstrasporet Easy som ble deres største hit. Det er i dette albumet Faith No More begynte virkelig å skinne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hallo...

 

Jeg er ute etter litt ny musikk og høre på, så lurte jeg på om noen vet om Noen band/artister som har noe al av samme stil/musikk som disse:

 

Nomy

Cold

Hammerfall

Dragonfall

R.E.M

Coldplay

Minor Majority

Nickleback

Creed

 

Ps: Jeg kjøper musikk, laster ikke ned! Liger og ha cover og cder...

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...