Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GRUSOM av alle ting? Kan godt skjønne mange ikke synes det er deres beste, men grusom er for meg ganske ufattelig.

 

Time Is Running Out er også en favoritt her.

Enig i Time is Running Out. Knights of Cydonia er for meg en tullelåt, en slags teit Morricone-pastisj som jeg i et anfall av overmot nå påstår at jeg selv skulle kunne ha skrevet i søvne. Den irriterer meg.

Lenke til kommentar
Blir nok litt for røft ;) Det faren min har hinta til selv er DDE, hellbillies og slik... så må bli, tja, det typiske norske. Klassikere som passer for de godt voksne :p

 

 

Heldig for deg at du har "venner" her i samme alder da :p

 

Jeg tar i hovedsak artistene, så får du heller komme tilbake med spørsmål om sanger.

 

 

a-Ha

ABBA - alltid success hos danseglade damer på firmafest

AC/DC - men vær litt forsiktig her. Et par låter fra Back in Black tåler de nok

Alannah Myles - Black Velvet

Alphaville - Forever Young

The B-52s - Good Stuff / Hot Pants Explotion / Flintstones / Love Shack

Bangles - Manic Monday

Bel Canto - Shimmering Warm and Bright

Belinda Carlile - Heaven is a Place on Earth

Billy Joel

Bjørn Eidsvåg

Black Bos - Ride on Time

Blondie

Bruce Springsteen - Fra albumene: The River og Born in the USA

The Cars - Drive

CC Cowboys - Harry

Cher - The Shoop Shoop Song

Chumbawamba - Tubthumping

The Corrs

Culture Club - Do You Realy Want to Hurt Me

Crowded House - Don't Dream It's Over

Commodores - Nightshift

Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun Sikker vinner

De Musikalske Dvergene (gjelder bare i og rundt Bergen)

Def Lepard - Animal / Women / Rocket / Love Bites / Armageddon It (men forsiktig her)

Di Derre

Dire Straits

DumDum Boys - Splitter Pine / Slave

Elton John

Eric Clapton

Eurythmics

Falco (elsk eller hat)

Fergal Sharkey - A Good Hart

Fleetwood Mac - Little Lies

Frank Zappa - Bobby Brown

Frankie Goes To Hollywood - Relax

Genesis - Albumet Mama fra 83, eller noe deromkring

Gloria Estefan

Grace Jones - Slave to the Rythm (muligens litt på kanten)

Hall & Oates - Maneater

Hooters - 500 miles

INXS - Need You Tonight (vi snakker tross alt firmafest)

Irena Cara - Fame

James Brown - Living in America (utpå kvelden er det nok en del menn som føler seg som Rokcy)

Joe Cocker

Jokke & Valentinerne (bør de tåle)

Kool & The Gagn - Celebration

Leonard Cohen

Level 42 - Running in the Family

Living in a Box - Living in a Box

Madness - Our House

Madonna (fra 80 og 90 tallet)

Manfred Mann / Manfred Manns Earth Band

Mike Oldfield - Moonlight Shadow / Family Man / Shadow on the Wall

Mods - Tore Tang +++ (virker best på vestlandet)

The Monroes - Sunday People

Monty Phyton - Allways Look on the Bright Side of Life

Nena - 99 Red Ballons

Peter Cetera

The Police

Postgirobygget

Queen (ikke det tyngste)

R.E.M. (gjesp)

Red Hot Chili Peppers

Robert Palmer - Addicted to Love / Simply Irresisteble

Roling Stones

Roxy Music - Avalon / Mote Than This

Roy Orbinson - Oh Pretty Woman

Sade

Samanthe Fox - Touch Me (litt mumor må det være rom for)

The September When

Shakin Stevens (dansbart)

Shania Twain

Simple Minds

Status Quo

Steely Dan

Tina Turner

Toto

Tracy Chapman - Fastest Car

U2

Ultravox

Van Morrison - Brown Yed Girl

Vaya Con Dios

The Waterboys

Wham

Yes - Owner of a Lonely Heart

ZZ Top

 

og så bør du selvsagt ha med noe nyere, slik at halvgamle folk føler seg hippe og unge

 

Sam

Lenke til kommentar

Jeg vil ha no' nytt å høre på. Men jeg liker det meste. Kjedelig å skrive det, men.. Jeg kan komme med noen favoritter.

 

Bob Dylan, David Bowie, Pink Floyd. Liker rap som Nas, Klovner i Kamp, Necro. Liker klassisk, gjerne Shostakovich eller Beethoven. Liker metal, som All Shall Perish, The Black Dahlia Murder. Black Metal funker også, liker Mayhem. Screamo: Circle Takes The Square, Sailboats, Saetia. Liker litt punk også, The Descendents.. Men er ikke så mye.. Klarer også hardstyle/hardcore og slik musikk, bare ikke for ekstremt (terrorcore f. eks). Liker også progrock. Space-rock. Nesten alt altså.

 

Annet jeg digger: Muse, Toto, Sonic Youth, Jimi Hendrix, Jethro Tull, etc etc.

 

Så hva som helst som er interessant tas imot.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Jeg vil ha no' nytt å høre på. Men jeg liker det meste. Kjedelig å skrive det, men.. Jeg kan komme med noen favoritter.

 

Bob Dylan, David Bowie, Pink Floyd. Liker rap som Nas, Klovner i Kamp, Necro. Liker klassisk, gjerne Shostakovich eller Beethoven. Liker metal, som All Shall Perish, The Black Dahlia Murder. Black Metal funker også, liker Mayhem. Screamo: Circle Takes The Square, Sailboats, Saetia. Liker litt punk også, The Descendents.. Men er ikke så mye.. Klarer også hardstyle/hardcore og slik musikk, bare ikke for ekstremt (terrorcore f. eks). Liker også progrock. Space-rock. Nesten alt altså.

 

Annet jeg digger: Muse, Toto, Sonic Youth, Jimi Hendrix, Jethro Tull, etc etc.

 

Så hva som helst som er interessant tas imot.

Swans som Kakofoni sa, ja. I tillegg kan du vel sjekke ut noen av de andre prosjektene til hovedmedlemmene der, Michael Gira og Jarboe. Jeg synes deres soloalbum for det meste er ganske kjedelige, men jeg er visst ikke i flertall om å mene det. Deres beste er henholdsvis Drainland og Sacrificial Cake. Men Gira har gitt ut mye bra med The Angels of Light. Jeg har bare hørt de to første. Begge er gode. De to siste skal visst også være bra.

 

Ellers, etter å ha sett på last.fm-profilen din (kan hende du har hørt dette på måter som last.fm ikke tar med) :

Television! Debutalbumet deres, Marquee Moon, er genialt.

Nick Drake. Jeg liker Five Leaves Left og Pink Moon best, men nesten alt han har laget er verdt å høre - inkludert album med tidligere uutgitte sanger.

Det kan hende du liker Beirut. Sjekk Kakofonis albumguide.

Agalloch. Alle de tre studioalbumene i første omgang. Skal visst komme med et nytt i år også.

Neutral Milk Hotel. Hvis du ikke har hørt In the Aeroplane Over the Sea er det sannelig på tide å gjøre det!

The Velvet Underground. Det er en fin albumguide her et sted.

Wolves in the Throne Room. Alle utgivelsene deres (kanskje unntatt live-vinylen/DVD-en), selv om det etter min mening har blitt mindre bra for hver utgivelse. Fra "fantastisk" på det første til "bra" på det siste.

Änglagård. Albumguide på forumet.

The Flaming Lips?

En av mine favoritter de siste månedene har du kanskje sett at jeg har skrevet om før. The Angelic Process. Men i motsetning til de andre anbefalingene skriver jeg disse fordi jeg liker dem så godt, ikke fordi du sannsynligvis liker det med smaken du har nå ...

 

Jeg regner med at du har hørt om mange av disse før og vet sånn ca. hva det går ut på, men sjekk sider som last.fm og rateyourmusic.com for sjangere og tips til album å begynne med (der hvor jeg ikke har foreslått noen).

 

Hvis du liker disse og vil ha flere senere kan du sende en PM. Gidder ikke å skrive mer nå. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...