Bibendum Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Hei, Jeg håper noen kan hjelpe meg! Jeg har Outlook Express 6 og helt siden jeg installerte Office pakken (der Outlook følger med) så har det kommet opp automatisk fra tid til annen uten at jeg ber om det, selve påloggingsvinduet for å logge seg inn på OE. Jeg har to identiteter som brukes, en for meg og en for kona. Som sagt kommer det da bare identitetspåloggingsvinduet frem i utide uten at jeg har ønsket å logge meg på OE. Jeg trykker da på avbryt og et nytt vindu åpner seg med en beskjed: "Enten har du ikke installert Outlook som standard e-post klient eller...bla bla.." Hva kan jeg gjøre for å slippe dette irritasjonsmomentet uten å måtte avinstallere hele Officepakken?
Airborne Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 gå til legg til eller fjern programmer i kontrollpanelet. mener det var bare å finne pakken i lista. velge "endre" deretter fjærne bare det programmet. altså ikke hele. husker ikke helt hvordan det kommer opp, pga at jeg ikke har office lagt inn nå.
MorePower Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 (endret) Hvis du bruker Oulook Express, og ikke trenger Outlook er det jo bare å avinstallere det. Når man installerer office, er det valgfritt hvilke komponenter du vil ha med. Men da må du selv velge hva som ikke skal installeres, ellers får du hele pakken. Kan også fjernes etter at pakken er installert. Putt i office cd´n eller trykk setup om du har lagra innholdet på HD. Velg at Outlook skal fjernes. Står vel noe om egendefinert installasjon eler lignende som får frem vinduet du velger hva som skal installeres eller fjernes. edit: Som han over sier, kan du velge endre i Legg til/ fjerm programmer under kontrollpanel. Du får frem en meny der du velger add/remove components. Der velger du da Outlook. Hvis du installerte fra vd, tror jeg du må ha i cd´n for å gjøre dette. Vil du kvitte deg med Outlokk Express, kan du prøve å avinstallere dert vha av Legg til/fjern Windows komponenter på venstresiden i Legg til/ fjerm programmer vinduet. Endret 18. mai 2005 av MorePower
Bibendum Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 TAKKER FOR HJELPEN! Det ser ut til å ha hjulpet med å avinstallere akkurat Outlook fra Office pakken. Jeg har i hvertfall ikke fått noe påloggingsbilde i utide foreløpig....
Bibendum Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Jaja-jeg gledet meg litt vel tidlig. Har fortsatt det påloggingsvinduet som kommer opp i utide, men jeg slipper den meldingen om "enten har du ikke outlook som standard e-postleser...". Hvordan slipper jeg å få det påloggingsvinduet til OE som stadig vekk dukker opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå