Gå til innhold

Hvilken skrekkfilm/grøsser er den beste i verden?


Grundig

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er en ganske stor fan av skrekkfilmer/grøssere. Det jeg lurer på er hvilken skrekkfilm/grøsser dere synes er verden beste? Den behøver ikke nødvendigvis være den skumleste eller ekleste dere kjenner til, men den dere liker aller, aller best.

 

Jeg tenkte at det kunne være fint om jeg lagde en liste, her i første post, over noen av de filmene som dere har foreslått. Dermed slipper folk å lete igjennom alle postene for å finne gode anbefalinger. Håper dere liker dette "tiltaket" :)

 

Gode skrekkfilmer/grøssere

 

-Alien

-Psycho

-Halloween

-The Shining

-6th Sense

-28 Days Later

-The Ring

-The Grudge

-Hide and Seek

-Event Horizon

-The Eye

-The Thing

-Dawn of the Dead

-Stephen King's IT

-The Boogeyman

-Nattsvermeren

-Evil Dead

-Evil Dead II

-Rosemary's Baby

-The Texas Chainsaw Massacre

Endret av Grundig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vanskelig spørsmål. Det er så mange gode der ute. Sånn ut fra det blå så har vi disse:

 

- The Shining

- Ichi The Killer (Er vel kanskje en thriller, men må likevel nevne den)

- Halloween

- A Stir of Echoes

- Event Horizon

- One Missed Call (jaja, jeg likte den i allefall!)

- Nosferatu, eine Symphonie des Grauens

- The Birds

- Riket

- Evil Dead

- Misery

 

Her har jeg ikke med uberslashere, splattere og andre morofilmer da jeg ikke regner de som fullverdige grøssere.

Lenke til kommentar
skal se Hide and seek i måro, håper den er bra, skal visst ver ganske skummel den

så den akkurat.

 

Helt grei thriller/skrekk, men langt fra noe revolusjonerende.

 

Gir den en 5/10

 

 

Den skrekkfilmen som har gjort meg mest skremt er ihvertfall 11:11 the gate. Fy som jeg skvatt ræva av meg under den filmen der.. :ohmy:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Tør jeg poste med S i tråden?

Meg? Hvorfor skulle nå det være så ille?

:dontgetit:

 

Har ingen lange lister på lur er jeg redd...

Kan dog si at på diskuterfilm.net hadde vi en vote på skrekkfilmer fra 80-tallet.

Der vant The Shining soleklart, og skulle jeg gjette ville den nok vunnet en alltimevote i de fleste tilfeller også. Utrolig balansert skrekk tydeligvis. Verken for mye eller for lite av noenting. Den fikk visst pris for å være en matematisk perfekt skrekkfilm av et eller annet forskercrew her for ikke så lenge siden.

 

90-talls voten går om dagen og er langt mer jevn. Kan se ut som Dellamorte Dellamore og Ringu har en neselengde foreløbig.... Candyman kan nok og nevnes.

Dette tiåret ser det ut som den der Tale Of Two Sisters kan være interessant.

 

S,

Lenke til kommentar

Ah, ok.

Tror du tenker på den der "syk film"-tråden der jeg listet opp en haug med exploitation og mondo filmer. Det er det dog ingen vits å gjenta. TVILER på at noe slikt noensinne vil finnes i ønskeboken til trådstarter. ;)

 

Skumleste filmen jeg har sett var kanskje da jeg fant ut at jeg midt på natten skulle se Men Behind The Sun. Hadde lest altfor mye om den(kåret til tidenes mest grusomme og grafiske film mange ganger), så det var relativt ekkelt å starte. Følelsen i forkant var dog verre enn selve filmen, som ofte ble mest scene-på-scene med tortur og umenneskeligheter til en grad at man egentlig etter en stund ikke lot seg sjokkere etterhvert.. men kan gjerne få den tittelen for min del igrunn.

Skrekk er det kanskje ikke da. Heller jævlig grafisk krigsfilm.

 

Ser at du er registrert enda en gang på diskuterfilm.net Steffyboy? Og enda poster du visst aldri? Hva skjer? :)

 

S,

Lenke til kommentar

  • Exorcisten - klassikeren over alle klassikere
  • Jaws - aldri vært glad i å bade etter denne :)
  • The Shining - de 2 jentene er brent fast i hjernen min...
  • The Ring - de bevegelsene på den jenta.....fytterakkern så creepy
  • Halloween - musikken gir meg fortsatt mareritt
  • Event Horizon - skremte vettet av meg
  • Stir of echoes - dritbra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...