Gå til innhold

Hvilken skrekkfilm/grøsser er den beste i verden?


Grundig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen gi meg sluttscenen i The Shining med te-skje? Hvorfor befinner Jack seg på det gamle fotografiet. Er det noen logisk forklaring på dette? Noe som skal være med på å løse opp i plottet, men som kjøtthuer som meg ikke forstår? Eller er det vinklet i en mer symbolsk retning?

 

Tell me! :dribble:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Heisann.

 

Jeg er en ganske stor fan av skrekkfilmer/grøssere. Det jeg lurer på er hvilken skrekkfilm/grøsser dere synes er verden beste? Den behøver ikke nødvendigvis være den skumleste eller ekleste dere kjenner til, men den dere liker aller, aller best.

 

Jeg tenkte at det kunne være fint om jeg lagde en liste, her i første post, over noen av de filmene som dere har foreslått. Dermed slipper folk å lete igjennom alle postene for å finne gode anbefalinger. Håper dere liker dette "tiltaket" :)

 

Gode skrekkfilmer/grøssere

 

-Alien

-Psycho

-Halloween

-The Shining

-6th Sense

-28 Days Later

-The Ring

-The Grudge

-Hide and Seek

-Event Horizon

-The Eye

-The Thing

-Dawn of the Dead

-Stephen King's IT

-The Boogeyman

-Nattsvermeren

-Evil Dead

-Evil Dead II

-Rosemary's Baby

-The Texas Chainsaw Massacre

Heilt klart beste Amerikanske skrekkfilm det e: The Amiltyre horror *Trur det skrives sånn) (2005)

 

Beste norsk: Villmark

Lenke til kommentar
The Grudge er jo tåpelig....

Det synes alle som ikke skjønner mytologien som ligger bak japanske grøssere. Det er nemlig en grunn til at Ringu, Grudge og One missed Call har (ca) samme "monster". Begrepet "grudge", evt forbannelse ligger dypt i den japanske folketroen og blir ofte legemliggjort ved nettopp ei bleik jente. Dette finner vi igjen i grøsserbøker for barn, tegneserier og filmer.

 

Om jeg skal rate de tre filmene så får de en ganske så god score:

 

Ringu: 6,5/10

The Grudge (org.): 7/10

One Missed Call: 7,5/10

 

:)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...