Gå til innhold

Hvilken skrekkfilm/grøsser er den beste i verden?


Grundig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Villmark må jo også nevnes (pga. det er nermest realistisk handling)...

Liker ikke der det kommer-noe-fram-og-sier-bø-filmer. Det må være skremmendes atmosfære. Det er da du sitter igjen med den skikkelige følelsen.

Saw kan jo nevnes (er det grøsser :hmm:?)

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar

Så "The Boogeyman" i helga: Jeg må si starten på denne filmen var en av de bedre jeg har sett, og bygde på denne måten opp en spennende/skummel atmosfære til senere. Etter en stund ble "Boogeyman" bare teit og veldig urealistisk, og dette gjorde til at filmen ikke får mer enn 3/10 fra meg. Som Petter sier: det må være litt mystisk.

 

Personlig så synes jeg The Blair Witch Project(eneren) er den skumleste filmen jeg har sett.

Lenke til kommentar
Så "The Boogeyman" i helga: Jeg må si starten på denne filmen var en av de bedre jeg har sett, og bygde på denne måten opp en spennende/skummel atmosfære til senere. Etter en stund ble "Boogeyman" bare teit og veldig urealistisk, og dette gjorde til at filmen ikke får mer enn 3/10 fra meg. Som Petter sier: det må være litt mystisk.

 

Personlig så synes jeg The Blair Witch Project(eneren) er den skumleste filmen jeg har sett.

Om Blair whitch project er en sann historie ?? :hmm:

Lenke til kommentar
Så "The Boogeyman" i helga: Jeg må si starten på denne filmen var en av de bedre jeg har sett, og bygde på denne måten opp en spennende/skummel atmosfære til senere. Etter en stund ble "Boogeyman" bare teit og veldig urealistisk, og dette gjorde til at filmen ikke får mer enn 3/10 fra meg.

Enig der. Syntes Boogeyman var bra helt til de siste 15-20 minutene.

Noen som har sett orginalen forresten? Er den noe bra?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For de litt ustabile inne på forumet så kan jeg alltids anbefale August Underground's Mordum.

 

Det er rett og slett en skrekkfilm som ser ut som genuin snuff. Dårlig kameraføring, amatørskuespill og alt det som hører til en slik film. Ganske så underholdende.

Lenke til kommentar
Er skrik filmene bra??

For Guds skyld, styr unna! De er skremmende dårlig, ikke underholdende dårlig.

Syns de var bra da jeg var yngre..

I'd second that. Vet ikke hvordan dagens ungdom sin filmsmak er, men jeg synes den var kjempekul da jeg gikk på barneskolen. :-)

Lenke til kommentar
Er skrik filmene bra??

For Guds skyld, styr unna! De er skremmende dårlig, ikke underholdende dårlig.

Syns de var bra da jeg var yngre..

I'd second that. Vet ikke hvordan dagens ungdom sin filmsmak er, men jeg synes den var kjempekul da jeg gikk på barneskolen. :-)

Kan jeg representere dagens ungdom da:

Synes skrik filmene er latterlig dårlige, selv broren min på 11 synes de er elendige.

 

Så i dag Creep, var til tider meget "skummel" (Værre enn The Grudge), rakner dog litt sammen mot slutten (Hun dama kunne jo drept fyren hundre ganger). Ingen veldig god film, men har en høy underholdningsverdi.

 

Filmer som The Shining, Blair Witch Projekt ol. synes jeg egentlig ikke er særlig skumle, gode filmer, men er egentlig litt mer glad i blod ( :whistle: ) og sånne 10, 9, 8, 7....2,1, "Nå spretter et monster ut av skapet" filmer når det gjelder skrekk/grøsser-filmer. Ofte mye dårligere teknisk, men underholder meg mer og gode filmer skal enten underholde meg eller få meg til å tenke (F.eks. Final Destination). Blir jo plagsomt i lengden når du oppdager feil etter feil, men noen ganger er det deilig og bare fortrenge det og la seg skremme.

Lenke til kommentar
Så "The Boogeyman" i helga: Jeg må si starten på denne filmen var en av de bedre jeg har sett, og bygde på denne måten opp en spennende/skummel atmosfære til senere. Etter en stund ble "Boogeyman" bare teit og veldig urealistisk, og dette gjorde til at filmen ikke får mer enn 3/10 fra meg. Som Petter sier: det må være litt mystisk.

 

Personlig så synes jeg The Blair Witch Project(eneren) er den skumleste filmen jeg har sett.

Om Blair whitch project er en sann historie ?? :hmm:

Har hørt folk som har sagt at den er basert på en sann historie, og at mysteriet i Burkittsville aldri har blitt oppklart.. Det er en av grunnene til at jeg synes det er den mest skremmende filmen jeg har sett.

 

KANSKJE kan de jentene i The Shining skremme meg like mye, men tror egentlig ikke det.. =P

Lenke til kommentar

INGENTING slår The shining, ELSKER filmen.

 

Men må spør folk om en ting:

 

Er det noen her som irriterer seg over andre mens en ser skrekkfilm, når de under filmen hele tiden snakker og kommenterer filmen? -Synes det er et KLART tegn på at de synes det er skummelt og vil lede oppmerksomheten bort fra filmen.

Så the shining her om dagen med rundt 7 andre, og de synes den ikke var skummel etterpå, og jeg ble forbannet. De burde se den alene i et mørkt rom. Virkelig ødelegende for filmfølelsen det der :mad:

 

Anyone?

Endret av co2
Lenke til kommentar
INGENTING slår The shining, ELSKER filmen.

 

Men må spør folk om en ting:

 

Er det noen her som irriterer seg over andre mens en ser skrekkfilm, når de under filmen hele tiden snakker og kommenterer filmen? -Synes det er et KLART tegn på at de synes det er skummelt og vil lede oppmerksomheten bort fra filmen.

Så the shining her om dagen med rundt 7 andre, og de synes den ikke var skummel etterpå, og jeg ble forbannet. De burde se den alene i et mørkt rom. Virkelig ødelegende for filmfølelsen det der :mad:

 

Anyone?

Helt enig. Å se skrekkfilmer sammen med andre er ikke og anbefale.

 

Selv kjente jeg det gikk kaldt nedover ryggen da jeg så tvillingene i The Shining.

Lenke til kommentar
Så "The Boogeyman" i helga: Jeg må si starten på denne filmen var en av de bedre jeg har sett, og bygde på denne måten opp en spennende/skummel atmosfære til senere. Etter en stund ble "Boogeyman" bare teit og veldig urealistisk, og dette gjorde til at filmen ikke får mer enn 3/10 fra meg. Som Petter sier: det må være litt mystisk.

 

Personlig så synes jeg The Blair Witch Project(eneren) er den skumleste filmen jeg har sett.

Om Blair whitch project er en sann historie ?? :hmm:

Har hørt folk som har sagt at den er basert på en sann historie, og at mysteriet i Burkittsville aldri har blitt oppklart.. Det er en av grunnene til at jeg synes det er den mest skremmende filmen jeg har sett.

 

KANSKJE kan de jentene i The Shining skremme meg like mye, men tror egentlig ikke det.. =P

Det var nok ikke en sann historie. For regisøren haddde betalt noen ungdommer til å lage en dokumentar om "The Blair Witch" Men de ungdomen ikke visste var regisøren og mannskapet hans hadde planlagt å lure dem trill rundt. :devil:

Så det de gjorde var å lage sånne "voodoo"-menn som hang i trærne, knekke greiner overalt rundt dem når de sov osv. Snakk om genialt :D

 

Jeg såg The shining for noen dager siden og synes ikke den var noe skremmende i det hele tatt :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...